DIY's

DIY ~ Clean moodboard

DIY clean moodboard

Een paar weken geleden kwam ik een stel canvasdoeken tegen waar ik graag moodboards van wilde maken. Het probleem was alleen dat ik lang niet genoeg tijdschriften heb om plaatjes uit te knippen (en uitprinten is lelijk), bovendien vind ik druk volbeplakte borden niet zo mooi. Daarom maakte ik er hele simpele decoborden van. Lees verder om te weten hoe je dat zelf ook kunt doen.

Wat heb je nodig?

Om te beginnen heb je iets van magazines nodig, beprint papier kan ook. Het enige tijdschrift dat ik hiervoor heb gebruikt, is de Flow. Ik had een aantal plaatjes en tabbladen bewaard uit een paar oude nummers.

Randen moodboard

Verder koos ik voor een canvasdoek als achtergrond, maar stevig karton, een plaat hout, zelfs een bord van bijvoorbeeld de Action waar zo’n quote op staat. Je kunt de achtergrond hiervan verven, maar dat hoeft niet. Ik heb het wel gedaan, aangezien de doeken al een keer eerder geverfd waren.

De dingen die je in ieder geval erbij moet hebben, zijn lijm en een schaar. Lekker simpel.

Zo maak je het

  1. Begin met het bij elkaar zoeken van matchende plaatjes. Denk hierbij aan de kleuren van de kamer waarin je het moodboard wilt hebben of gewoon waar je zin in hebt. Scheur alle bladzijden waar iets bruikbaars op staat uit.
  2. Kijk welke afbeeldingen bij elkaar passen. Let hierbij niet op print, als de kleuren bij elkaar passen is het goed. Voor dit soort moodboard zijn neutrale afbeeldingen het mooist, dat wil zeggen dat er geen tekst op staat en geen duidelijke voorstellingen (zoals mensen en voorwerpen). Zelf vind ik prints het mooist, afgewisseld met een landschap of stilleven. Om het simpel en clean te houden kun je ook beter zo groot mogelijke afbeeldingen kiezen, dan heb je minder nodig.
  3. Leg vier of vijf afbeeldingen van je selectie op de achtergrond en schuif net zolang tot je tevreden bent.
  4. Plak het geheel vast, knip de randen bij en klaar!

Supersimpel en het heeft meteen effect. Succes!

3 thoughts on “DIY ~ Clean moodboard”

Geef een reactie

