Weekoverzichten

This was week 29 ~ Levend kunstwerk, wifi-verbouwing en vegapaté

This was week 29 - Levend kunstwerk, wifi-verbouwing en vegapaté

Hallo mensen, tijd voor een nieuw weekverslag! Deze week at ik megalekkere vegapaté, ik nam weer een video op, ontdekte internet op mijn slaapkamer en, last but not least, ik werd een levend kunstwerk. Zonder dat ik dat wilde. Heh.

Zondag 17 juli

Ik werkte en droeg daarbij voor het eerst de hele dag mijn nieuwe schoenen, aangezien ik nooit echt het geduld heb om schoenen langzaamaan in te lopen. Dat had ik dus dit keer beter wel kunnen doen, want ik had geen voeten meer over.

Maandag 18 juli

Vegapaté

’s Ochtends ging ik even op bezoek bij mijn oma, waarna ik voor het eerst bij de Deen langsging. Ik moet zeggen dat ik het niet zo’n hele fijne supermarkt vind (kan natuurlijk ook aan het filiaal liggen), maar ze hadden best wel veel vegetarische dingen. Zo vond ik vegetarische saucijzenbroodjes en smeerpaté. De broodjes gingen uiteindelijk niet mee, de paté wel. Erg lekker spul, een beetje nootachtig. Wat dat betreft vind ik Vivera altijd erg origineel als het gaat om vleesvervangers.

De avond was echt een perfect moment. Nog lekker warm, een koel briesje, laagstaande zon, een vlinder die op mijn hand landde… Ik gooide per ongeluk water over mezelf heen en dat boeide gewoon niet.

Dinsdag 19 juli

Ik deed mijn konijn weer in bad, iets wat hij stiekem wel lekker vindt, alleen hij vindt zichzelf te stoer om het te laten merken. Bovendien krijgt hij krullen als hij nat wordt en er schattig uitzien is al helemaal iets waar hij niets mee te maken wil hebben. Als boze reactie op mijn ‘gruwelijke’ daden kreeg ik krassen op mijn armen erbij. Een aantal schapen waren al tegen mijn benen opgesprongen (met blauwe plekken en schrammen als gevolg), dus ik zie er nu uit alsof ik gevochten heb of iets dergelijks. Hm. Is dit een sabotage tegen korte broeken dragen?

Woensdag 20 juli

De laatste video is alweer even terug en dat vind ik niet kunnen. Daarom nam ik een nieuwe op, totdat mijn camera door de warmte stopte met filmen. Hier kwam ik, vanzelfsprekend, pas achter toen ik klaar was. Gelukkig missen er slechts een paar seconden aan het einde. Je kunt de video hier bekijken.

Daarna ging ik naar een vriendin toe, wat heel gezellig was. We deden boodschappen voor de lunch en aten het op in het minibos in de buurt, in de schaduw van de bomen. De fietstocht terug voer helaas door de volle zon, ik ben die dag geloof ik ook volledig gesmolten. Lang leve de ventilator op mijn kamer en ’s avonds douchen, anders zou ik nooit kunnen slapen.

Donderdag 21 juli

Slecht internet

In een soort vlaag van verstandsverbijstering nam ik mijn laptop mee naar boven en ineens was daar… Wifi. Enthousiast begon ik met het typen van een lange mail aan een vriendin en halverwege was het signaal weg. Beneden ook. Weg mail. Ik sloeg de boel op in een Word-bestandje en probeerde vervolgens alles om het internet aan de praat te krijgen. Wat precies werkt weet ik uit frustratie niet meer, maar ik kon die mail twee uur later eindelijk versturen. Eerlijk: liever internet dat helemaal niet werkt dan internet dat alleen werkte wanneer het daar zelf zin in heeft.

Toevallig vroeg ik me af wanneer ik iets van een boekenlijst zou krijgen voor volgend schooljaar en die middag lag er een envelop van de universiteit tussen de post. Vakantie heeft ook wel wat, maar ik kijk heel erg uit om te beginnen met Geneeskunde.

Tussendoor kwam ik erachter dat ik een paar keer tegen een brandnetel aan was gelopen en dat mijn benen op wonderbaarlijke wijze onder de muggenbulten zitten (even voor de duidelijkheid: ik heb een klamboe). Nu ben ik een levend kunstwerk.

Vrijdag 22 juli

Oké, ik heb het volgens mij eindelijk door. Het internet boven is redelijk goed op mijn bed en ronduit slecht op mijn bureau. Ik zal dus de hele boel moeten verbouwen om komend schooljaar aan mijn bureau op mijn laptop te kunnen werken. Fijn. Heel fijn. Ik ben nu bezig om nog meer spullen weg te doen en/of handiger op te bergen, zodat ik een irritante kast de deur uit kan doen. Met een schuine muur is een hoge kast namelijk een flinke sta-in-de-weg.

Klompjes

Deze klompjes gaan in ieder geval maar weg. Leuk dat ik ze ooit kon dragen, handig als pennenbakjes en nu is het goed geweest. De emotionele lijm is volledig losgeweekt.

’s Avonds deed ik voor het eerst yoga boven, dat kan nu eindelijk. Yoga with Adriene is voor nu mijn favoriet.

Zaterdag 23 juli

Ik ben bang dat mijn konijn niet heel lang meer zal leven. Volgens mij is hij inmiddels blind en hij zit zielig in een hoekje. Hij eet en drinkt wel, maar alleen als je het voor zijn neus neerlegt, anders kan hij het niet vinden. Arm beestje.

6 thoughts on “This was week 29 ~ Levend kunstwerk, wifi-verbouwing en vegapaté”

Geef een reactie

