This was week 28 ~ Nieuwe laptop, wifi-gedoe en Chagrijn het konijn

This was week 28 - Nieuwe laptop, wifi-gedoe en Chagrijn het konijn

Een week met gepruts, geknoei, gezoek en gedoe. Alles moest eraan geloven. Ik ruziede met internet, timmerde een gat op zolder dicht, ging op zoek naar schoenen, wilde eten op tafel zetten, probeerde vlekkeloos hummus te maken en niets ging zonder een flinke dosis blegh. Als je het aan mij vraagt, is dit hèt bewijs dat ik niets gelogen heb van al het volgende.

Zondag 10 juli

Ik werkte tot vrij laat, dus ik moest thuis snel bedenken wat ik wilde eten. Ik had ineens een in mijn ogen briljant plan dat totaal niet wilde lukken. Het brood viel uit elkaar, ik verbrandde mijn duim en het smaakte minder lekker dan verwacht. Toen was ik er helemaal klaar mee.

Uitzicht

Wat dan wel weer meeviel is dat het licht ’s avonds heel mooi was. Op de een of andere manier pakt mijn camera het vrij slecht, maar het is van dat licht van het uur voordat de zon echt onder gaat. Oranjegeel, lange schaduwen en alles krijgt een warme gloed.

Maandag 11 juli

Laptop

Het was eindelijk zover: ik kon mijn laptop ophalen. Het is de Ideapad 500s van Lenovo met een 14″ scherm. Dat zei mij verder niet zoveel, ik vind het vooral belangrijk dat ‘ie goed werkt en niet loodzwaar is. Het probleem was alleen dat ik er geen internet op kon krijgen, ook al had ik een router geïnstalleerd. Daardoor kon ik eigenlijk helemaal niets met mijn laptop, wat ik behoorlijk jammer vond.

Toch een gek idee dat ik zeven jaar geleden pas voor het eerst internet in huis had. Werkstukken en spreekbeurten maken op de basisschool was altijd een heel geregel, aangezien ik nooit plaatjes erbij kon doen. Bovendien werkte de printer bijna nooit, waardoor ik het bestand op een floppy (!) moest zetten zodat mijn oom het uit kon printen. Kun je nagaan, op dat moment waren usb-sticks al heel normaal. Nu heb ik voor het eerst draadloos internet. Hoewel, in theorie dan ;)

Dinsdag 12 juli

Regen

You can run, but you can’t hide. Zo voelde het die dag. Aan de ene kant heb ik een gigantische hekel aan regen, simpelweg omdat het nogal eens gebeurd dat ik erdoorheen moet fietsen. Ik werk op dinsdagavond en ook al nam ik deze foto om half twee ’s middags (het moment waarop het het hard regende), had ik het gevoel dat ik niet droog over zou komen. Toch vond ik het erg prettig. Alle geluiden worden overstemd door een continu geruis, white noise. Regen en onweer hebben iets gezelligs.

Woensdag 13 juli

Hummus met vlekken

Voor het eerst sinds tijden maakte ik hummus, waarbij ik weer eens ouderwets aan het prutsen was. De levenslessen die ik die dag leerde:

  1. Onderschat nooit het vermogen van de erwt. Kikkererwten nemen meer water op dan je denkt. Bij mij waren ze de pan uitgekomen.
  2. Let op schuim. Peulvruchten vormen tijdens het koken een soort gekke schuimlaag die zeer snel groeit. Dit kwam hier dus wederom de pan uit.
  3. Onderschat nooit de hoeveelheid hummus die kan ontstaan. Ik dacht dus bovenstaande pot te vullen, aangezien daar tahin in zat en ik had geen zin om hem af te wassen (vandaar het mooie vlekkenpatroon). Nu had ik zeker genoeg hummus voor die pot – en nog minstens twee. Wat 250 gram gedroogde kikkererwten al niet teweeg kunnen brengen. Ik wilde in eerste instantie nog het hele zakje erwten (500 gram) gebruiken… Gelukkig gebeurde dat niet.
  4. Als je de komende twintig jaar hummus eet en dat gek vindt: zie hierboven.
  5. Gepruts kan nog steeds resulteren in lekker voedsel.

Ik gebruikte trouwens dit heerlijke hummusrecept van Iris.

Donderdag 14 juli

Drakenplant

Dit plantje is vrij nieuw en ik blijf het een gek ding vinden. Net zo’n drakenplant met grillige klauwen in plaats van bladeren. Ik hoop dat het een grote plant word. Jammer genoeg weet ik niet wat voor een soort plant het is, dan had ik het op kunnen zoeken.

Later die dag ging ik verder met mijn ‘hoe-krijg-ik-internet-op-mijn-laptop’-missie en bestelde een usb-adapter. Fingers crossed… Ondertussen had ik de internetkabel uit de vaste computer gestolen om alle programma’s op mijn laptop te gooien. Volgens mij ben ik daar echt heel lang mee bezig geweest. Je staat er niet bij stil, maar je past een computer door de tijd heen meer aan dan je denkt. Tig downloads en aanpassingen verder leek het pas op iets waar ik mee aan de slag kan.

Vrijdag 15 juli

Druk dagje. ’s Ochtends ging ik met mijn konijn naar de dierenarts, iets wat ik nog nooit eerder had gedaan. Blacky is al ruim acht jaar oud en nog steeds best gezond, alleen hij heeft wat ouderdomsdingetjes. Nog vrij nieuwsgierig zat hij is het reiskooitje op schoot, maar zijn stemming sloeg om zodra we de wachtkamer binnen gingen. Blacky liet later nadrukkelijk weten dat hij niet gediend is van prikken, want hij zette zijn welbekende, chagrijnige ‘ik-haat-alles-en-iedereen’-gezicht op. Thuis leek alles weer goed tussen ons, totdat ik hem in bad deed. Lauwwarm water en gekriebeld worden? Nee hoor, meneer is nu boos op me.

Schoenen1

In het begin van de middag ging ik naar de podoloog. Ze vertelde me dat mijn schoenen eigenlijk niet goed waren, dus ik daar was een nieuwe missie geboren. Ik kwam thuis met deze schoenen, met gemengde gevoelens. Het daarbij passende verhaal over mijn relatie met schoenen lees je hier.

Doorbraak: de wifi-adapter werkt. Alleen beneden. Meh. Zodra ik de trap oploop is het signaal weg. Sowieso is het signaal niet erg stabiel.

Zaterdag 16 juli

Ik had heel veel plannen, waarvan ik eigenlijk niets echt uit heb gevoerd (herkenbaar?). Ik deed namelijk anderhalf uur over het schoonmaken over het konijnenhok en daarna bleef er niet zoveel tijd over als ik wilde. Dat dus.

See ya next week!

Geef een reactie

