Overig

Ik haat/houd van schoenen

Ik haathoud van schoenen

Als ik moet kiezen tussen tassen en schoenen, kies ik toch voor schoenen. Tassen zijn ook heel leuk, maar je hebt er eentje, misschien twee, echt nodig. Daarentegen kun je van schoenen bijna niet genoeg hebben. Slippers, sandalen, lage schoenen, hoge schoenen, sportschoenen, extra dikke winterschoenen en niet te vergeten: pantoffels, dat zijn ten slotte ook schoenen. Je zou dus denken dat ik erg blij word van schoenen shoppen, maar dat is helaas totaal niet het geval.

Het soort schoenen dat ik leuk vind, zijn onder andere van die simpele canvas/katoenen schoenen (zoals All Stars) met eventueel een plateauzool. Qua kleur ga ik meestal voor zwart, hoewel ik wit en andere neutrale kleuren ook goed vind, zolang er maar niet te veel kleuren/texturen/vormen tegelijk zijn. Verder houd ik van gympen (zelfde criteria als voor eerdergenoemde schoensoort) en sandalen. Teenslippers zijn ook favoriet, die draag ik ’s zomers het liefst de hele dag door.

Hakken lijken me ook erg mooi voor af en toe, maar daar begint Het Probleem al: ik kan er niet op lopen. Als ik in een schoenwinkel sta, trek ik ze voor de lol wel eens aan, wat nooit een succes is. Ik voel me net een pasgeboren giraffe wanneer ik van die hoge pumps draag.

Wanneer ik alle hakschoenen in gedachten wegstreep, blijft er in de gemiddelde schoenwinkel zeker wel 80% van het assortiment over. Deel twee van Het Probleem slaat daar zijn slag: ik heb zooltjes. Mijn linkerbeen is namelijk korter dan mijn rechterbeen. Dit betekent dat ik schoenen moet hebben waar de originele zool uit kan worden gehaald of waar mijn zooltjes bovenop passen. Dan blijft er ineens 20% over.

Dat is nog best te doen zou je denken. Alleen, er is nog een laatste ding. Schoenen moeten voor mij stevig genoeg zijn, anders storten mijn voeten als een plumpudding in elkaar en kan ik niet lang staan/lopen. De hoeveelheid schoenen die dan overblijft is ongeveer 1%. Schoenen die niet in de buurt komen van het soort schoenen dat ik leuk vind, zoals ik in de tweede alinea beschreef. Zogeheten comfortschoenen. Kussentje hier, steuntje daar, verdikking zus, speciaal materiaal zo, maar bovenal: LELIJK (en duur). Nou ja, kijk, het kan altijd erger, maar ze zien er zo aangepast en lomp uit. Zo van ‘ik had geen enkele keuze, dit zijn de enige schoenen die goed zitten voor mijn o zo moeilijke voetjes’.

Schoenen1

Vanmiddag kwam ik dus thuis met deze schoenen. Van boven zien ze er wel oké uit, de zijkant is echter de comfortschoen zelve. Dan zie je de extra dikke zool met een of ander blokje in het midden dat extra ondersteunt. Om ze er iets beter uit te laten zien heb ik andere veters opgezocht, maar de schoen wordt er niet ineens veel beter van.

Drie paar schoenen kunnen weg om plaats te maken voor deze. Ik droom van leuke schoenen die ik kan dragen. Won’t happen. Schoenenindustrie: leest u mee?

Schoenen2

Nu de grote vraag: wat vind jij van deze schoenen?

3 thoughts on “Ik haat/houd van schoenen”

  1. Dit lijkt me echt ontzettend vervelend! Ik leef met je mee. Op zich zien deze schoenen er nog wel oke uit. Ze zijn in ieder geval zwart. Dat is een pluspuntje! Ik vind alleen dat glanzende materiaal niet echt mooi.. Xxx

    Like

Geef een reactie

