Weekoverzichten

This was week 27 ~ Vegasalami, kreeftarmen en muziektas

This was week 27 - Vegasalami, kreeftarmen en muziektas

Een drukke week met veel heen en weer. Ik ging naar de tandarts, het ziekenhuis, het tuincentrum, mijn zus, een restaurant, mijn werk, een kansloos winkelcentrum en, last but not least, voor het laatst naar mijn oude school. Woohoo!

Zondag 3 juli

De zondagen zijn voor weekverslagen eigenlijk erg saai. Ik werk, kom thuis, eet, vergeet wat ik doe en ga slapen. Goed verhaal.

Maandag 4 juli

Ik zit nu al twee dagen met ‘One Dance’ van Drake in mijn hoofd om de meest rare reden. Ik liep namelijk van mijn fiets naar mijn werk en ik had de sluitingen van mijn tas niet dichtgedaan, dus er kwam een tikkend geluid vanaf. Met de snelheid waarmee ik liep produceerde mijn tas precies het ritme van dat nummer. Inmiddels word ik er behoorlijk gek van en doe ik mijn tas altijd dicht :) Goede manier om dingen af te leren.

Dinsdag 5 juli

Boeken inleveren

Ik bracht mijn schoolboeken weg. Nooit meer Binas… Drie jaar lang kon ik niet zonder dat boek (want: nodig voor zowel biologie als natuurkunde en scheikunde) en nu mocht ‘ie hoppa, de deur uit. Ik was negen boeken lichter en kwam tot de conclusie dat ik niet weet wat ik moet met het spul dat overblijft. Ik heb namelijk van bijna ieder vak een Examenbundel en vier exemplaren van Samengevat. Zal ik ze weggooien of verkopen?

Na het wegbrengen moest ik werken en tegen het einde werd ik ineens vrolijk. Alles liep op rolletjes en ik hoefde niet zoveel meer te doen, dus ik fietste neuriënd naar huis.

Woensdag 6 juli

Het is gebeurd: ik heb een laptop uitgezocht. Hij is nog niet binnen, maar ik weet in ieder geval wel aan wat voor een voorwerp ik de komende jaren gekluisterd zit :) Het is een 14″ notebook van Lenovo, zilverkleurig. Verder weet ik er niet zo heel veel van, als het ding het maar doet, dat lijkt me het allerbelangrijkste.

Vegasalami

Ik vond ook vegetarische salami in de supermarkt, wat me best apart leek. Ik weet nog wel ongeveer hoe ‘echte’ salami moet smaken en met dat in mijn achterhoofd proefde ik een plakje. Het is best lekker, alleen het smaakte niet zoals het origineel. Toch had het iets vlezigs, maar dan meer als een algemene worst. Vegetarisch vlees is af en toe enorm verwarrend.

Donderdag 7 juli

Met maar liefst zes afspraken op de planning was dit veruit de drukste dag van de week. Het begon ’s ochtends met drie afspraken in het ziekenhuis. Als eerste een oogfoto (wat best leuk was, je ziet immers niet dagelijks hoe je netvlies eruit ziet). Vervolgens een gewone controleafspraak en de laatste afspraak ging niet door. Daarom ging ik met mijn moeder naar het winkelcentrum aan de andere kant van de weg. Aan de buitenkant zag het er behoorlijk veelbelovend uit, maar er bleken maar vijf winkels in te zitten. Dus, mocht je ooit naar ‘The Wall’ willen gaan om gezellig rond te neuzen: doe maar niet. We waren snel weer weg.

Aan het einde van de middag was de diploma-uitreiking, wat best wel awkward was. Mijn mentor had een persoonlijk mini-liedje geschreven voor al zijn leerlingen wat niet te verstaan was :) Nadat ik mijn handtekening had gezet, mijn schilderij op had gehaald en het fotojaarboek had ontvangen, verliet ik het schoolgebouw om er, hoogstwaarschijnlijk, nooit meer terug te keren. Best gek.

Fotojaarboek

Mijn bijdrage in het fotojaarboek :) Mijn hoofd is in zes jaar toch best veel veranderd. Vooral mijn haar, dat is echt twintig meter langer geworden sinds de eerste klas.

Als afsluiter van de dag/mijn tijd op de middelbare school gingen we uit eten. Volgens mij heb ik nog nooit zo’n lekker hoofdgerecht gehad. Het was open ravioli met zoete aardappelpuree, gekarameliseerde ui, cherrytomaatjes uit de oven, Parmezaanse kaas en geroosterde hazelnoten. Voor een hartig gerecht smaakte het bijna als een nagerecht, zalig. Na het eten kwam mijn zus langs en toen was de dag alweer voorbij.

Vrijdag 8 juli

In tegenstelling tot de dag ervoor had ik helemaal niets in de planning staan. Ik deed wat klusjes die nog moesten gebeuren en legde een stuk tapijt. Een deel daarvan ontbrak op de zolder omdat het altijd lekte in die hoek, maar sinds de renovatie van het dak is dat niet meer het geval.

Zaterdag 9 juli

Theemok

Mijn zus vierde haar verjaardag, dus daar ging ik naartoe. Het zonnetje scheen en daarom zaten we lekker buiten. Eenmaal thuis zag ik dat mijn schouders een kreeftrode kleur aan hadden genomen. Oeps. Verder had ik onder andere deze mok gekregen en die had ik meteen even getest. Ik vind het altijd heel fijn om extra grote theemokken te hebben. Scheelt weer steeds bijvullen. Ik moet trouwens wel snel naar de bibliotheek, al mijn boeken zijn uit. Sinds het vakantie is heb ik daar weer tijd voor, heel fijn. Boek, thee erbij: top.

En verder

Thee

De twee theesoorten die deze week toevallig aan de beurt waren: typisch. Had de zon maar wat eerder moeten schijnen, ik kreeg echt een najaargevoel.

2 thoughts on “This was week 27 ~ Vegasalami, kreeftarmen en muziektas”

    1. De structuur lijkt gelukkig niet op die van vlees. Ik had laatst een vegaworstje gegeten dat juist wel levensecht leek, dus ik had de verpakking nog maar een keertje gecontroleerd ;)

      Like

Geef een reactie

