Gereviewd/getest

Advies ‘Stel je vraag’ van Beautygloss proberen (wimpers te lang voor eyeliner)

Advies 'Stel je vraag' van Beautygloss proberen (wimpers te lang voor eyeliner)

Een paar weken terug stelde ik op Beautygloss een vraag, namelijk “Hoi Mascha! Ik heb van mezelf vrij lange wimpers en iedere keer als ik eyeliner op wil doen, komt het in mijn wimpers terecht. Als ik dan mascara op wil doen, plakken mijn wimpers aan elkaar. Heb je tips?” Twee zondagen terug kreeg ik antwoord op mijn wimpervraag. Ik was erg nieuwsgierig of de tips zouden werken, dus ik heb het getest!

Disclaimer: ik ben een kluns. Waar Mascha met de meest troepige make up nog een prachtige look kan maken, schilder ik mezelf als een mislukt abstract kunstwerk (daar schijn ik op papier dan weer wel goed in te zijn, aldus tekendocent).

De adviezen in het artikel kwamen op drie dingen neer:

  1. Gebruik oogpotlood tussen de wimperharen, hierdoor lijkt de wimperrand dikker en is eyeliner niet nodig.
  2. Neem een eyelinerkwastje/-stift met een korte punt of knip een bestaand kwastje af.
  3. Duw het mascaraborsteltje tegen de wimperrand zodat je een soort eyeliner effect krijgt.

Zonder oogmakeup

Zo ziet mijn gezicht er trouwens uit zonder dat ik make up op mijn ogen draag. Mijn wimpers zien er misschien niet overdreven lang uit, maar de puntjes zijn blond. Daardoor voel ik mijn wimperharen tegen mijn wenkbrauwbot komen als ik iets omhoog kijk. Niet vervelend ofzo, wel een bevestiging van de lengte.

Oké, daar gaat ‘ie dan!

Oogpotlood (oogschaduw) tussen wimperharen

Make Up Revolution oogschaduw

Ik heb geen oogpotlood, maar wel deze goed gepigmenteerde zwarte oogschaduw van Make Up Revolution. Ik bracht hiervan een goede hoeveelheid aan tussen mijn wimpers en haalde de overtollige rommel weg.

Eyeliner met oogschaduw

Not bad! Het is niet zo dat het eruit ziet als eyeliner, maar ik geloof zeker dat oogpotlood tussen je wimpers ervoor kan zorgen dat eyeliner overbodig is. Zelfs met oogschaduw lijkt de wimperrand van mijn rechteroog (op de foto links dus) dikker, maar, het kan natuurlijk beter.

Kortere eyelinerstift/-kwastje (afknippen)

Kwast before

Dit vond ik eigenlijk best eng. Het kwastje van mijn eyeliner (Miss Sporty) is inderdaad vrij lang en ook al kan ik er inmiddels mee werken, het komt toch steeds weer in mijn wimpers.

Kwast afknippen

Kwast afgeknipt

Kort! Even testen…

Met eyeliner na knippen

Dat werkt best goed! Ik dacht alleen dat de punt van mijn eyeliner een kwast van haartjes was, maar het bleek een soort kunststof te zijn. Nu krast het een beetje :/ Toch ben ik wel tevreden, hoewel mijn wimpers nog wel aan elkaar plakken op sommige plekken…

Na afgeknipte eyeliner close-up

…zoals je hier kunt zien.

Mascara aanduwen voor eyeliner effect

Hier was ik misschien wel het meeste benieuwd naar.

Mascara als eyeliner

NOPE. Het geeft inderdaad een rommelig effect. Iets té naar mijn smaak.

De winnaar is denk ik oogpotlood, maar oordeel vooral zelf. Wat vind jij de beste oplossing?

Geef een reactie

