This was week 26 ~ Krentenbollenijs, dakraam terug en laptopjacht

 

This was week 26 - Krentenbollenijs, dakraam terug en laptopjacht

Een rustig weekje waarin niet al te veel gebeurde. Het dakraam was plots weer terug, ik ging op jacht naar een laptop en ik kreeg van alle kanten gratis live muziek. Ook fijn :)

Zondag 26 juni

Ik werkte de hele dag, kwam thuis en was zo moe dat ik me niet kan herinneren wat er verder gebeurde die dag. Ik weet nog wel dat ik wraps at als avondeten, daarna zit er een groot gat in mijn geheugen.

Maandag 27 juni

In het begin van de middag ging ik in een computerzaak op jacht naar een laptop, maar ik kwam thuis zonder. Ik weet eigenlijk niet precies wat voor een laptop ik nodig heb, behalve dat het geen gigantisch/loodzwaar exemplaar mag zijn, want ik wil hem wel mee kunnen nemen naar de universiteit volgend schooljaar. Dat wordt nog even nadenken.

Dinsdag 28 juni

Dakraam

Er is weer een dakraam! Vorige week werd het dak aan de zuidkant van het huis gerenoveerd, wat erop neer kwam dat al het hout vervangen moest worden. Er werd nieuw hout geplaatst en toen verdween het dakraam. Ineens was het schemerig boven, nu gelukkig niet meer. Er ligt wel weer een nieuwe lading zaagsel, dus ik was weer druk bezig met de stofzuiger.

Woensdag 29 juni

Plantjes Intratuin

Samen met mijn moeder ging ik ’s middags naar de Intratuin om een cadeautje te zoeken voor mijn opa en oma die 45 jaar getrouwd zijn. We kwamen terug met heel wat spulletjes en o ja, ook het cadeau :) . Ik had drie plantjes gekocht van zo’n tafel met miniplantjes, drie stuks voor 3,50 euro geloof ik. Natuurlijk kun je ook meteen grote planten kopen, maar ik zoek altijd plantjes uit die later heel groot worden. Dat kleine rozenplantje kan bijvoorbeeld een grote struik worden. Het was nog wel even puzzelen om een plek te zoeken voor mijn nieuwe planten. Zelfs als het vol zou staan, zou ik nog ergens een plant kwijt kunnen. Ik ben nu eenmaal gek op planten.

Donderdag 30 juni

Ik wilde een soort moodboard/collage maken en ik had nog een oud canvasdoek liggen, dus ik ging daarmee aan de slag. Ze zijn nog niet af, maar ik heb plaatjes en papier uit oude Flows gehaald en daarmee hele simpele collages gemaakt (er bleek nog een canvasdoek te zijn, dus nu heb ik er twee die bij elkaar passen). Ik heb nog niet bedacht waar ik ze ga laten, want ik doe de dingen gewoon als ik er zin in heb. Ik kan bijvoorbeeld ook niet van tevoren bedenken dat ik later misschien wel een krentenbol wil en die dan nu uit de vriezer moet halen. Trouwens, bevroren krentenbollen zijn erg lekker. Ik stem voor krentenbollenijs, hoewel de structuur dan misschien een beetje ongelukkig word.

Vrijdag 1 juli

Ondanks dat ik geen kaartje heb gekocht voor het schoolfestival, kon ik toch nog van de muziek genieten. Ik woon op een kwartier fietsen van school en de muziek drong met groot gemak het huis binnen.

Gekookte bonen

Eerder op die dag maakte ik vegabonenburgers, waar ik best lang mee zoet was. Dat komt ook omdat ik de meest chaotische werkwijzen hanteer, maar ik wilde tegelijkertijd ook eten koken, mijn bed opmaken en de parkietenkooi schoonmaken. Ik weet dat het niet werkt en toch probeer ik het steeds weer.

Zaterdag 2 juli

2 juli 2016 quote

True.

Soms zijn de meest simpele dingen het lekkerst. Ik maakte een pantosti van zelfgebakken zuurdesembrood en oude kaas van Kees (dat is een kaasmerk, in case you might be wondering). Verder deed ik er helemaal niets in, op of bij en het smaakte heerlijk.

In de middag kwam muziekgolf numero twee het huis binnen, dit keer van een festival in de buurt. Er komen best goede artiesten, dus met een beetje mazzel (lees: noordwesterwind) kan ik vanavond vanuit bed van de muziek genieten. Ik ga trouwens vanavond (ik schrijf dit op zaterdag) uit eten vanwege het 45-jarige huwelijk van mijn grootouders, dus ik kan nu nog niet zeggen of dat plan daadwerkelijk doorgaat. Ik zie het wel gebeuren dat ik na het eten direct in slaap val.

Geef een reactie

