This was week 25 ~ Schuilplaats, stofbende en sopschoenen

This was week 25 - Schuilplaats, stofbende en sopschoenen

De afgelopen week was een bende, zowel letterlijk als figuurlijk. Er gebeurde veel, dan weer niets en er vielen stenen. Ik was ook voor het eerst van mijn leven zo ontzettend blij dat ik kon stofzuigen, dat ik ongemerkt een uur langer doorging dan ik in eerste instantie dacht. Waarom dat was, lees je hier.

Zondag 19 juni

Schoolwerk weggooien

Aangezien ik toch geslaagd ben, kon ik eindelijk de papierbende van portfolio’s, dossiers en ander bewaarspul weggooien. Volgens mij heb ik inmiddels een hoeveelheid die gelijkstaat aan twee pakken printerpapier in de papierbak kunnen smijten. Met een glimlach. Ik kwam trouwens een biologieopdracht uit de vierde tegen. Ja, dat is lang geleden, maar voor het portfolio (ik haat dat woord) moest alles bewaard worden. Maar goed, daar gaat het nu niet om, want ik stond nogal gek te kijken naar de titel: “Kinderen krijgen, wat weet je er al van?” Als ik niet zou weten waar die opdracht over ging, zou mijn antwoord zijn: “Hoe schat je me in?!”

Maandag 20 juni

De hele dag zou het moeten regenen, maar het gebeurde niet. De boel wantrouwend pakte ik mijn spullen voor mijn werk en ja hoor, daar begon het met plenzen. Ik trok mijn regencape aan in de hoop dat ik in ieder geval mijn bovenlijf en benen droog kon houden. Helaas raakte mijn broek doorweekt en liepen mijn schoenen vol met water. Als er iets naar is, dan is het dat wel. Dat soppige gevoel aan je voeten, je broek die aan je benen plakt… Het scheelde wel dat ik op de broodafdeling voor de ovens stond, die waren nog wel enigszins warm.

Dinsdag 22 juni

Schuilplaats WOII

Het dak wordt gerenoveerd en daarvoor moesten dinsdag alle pannen en planken aan één kant van het dak eraf. Opeens was de zolder een dakterras. Vanaf de buitenkant zag het er heel apart uit, net een poppenhuis dat open was gemaakt. Bovendien werd een schuilplaats uit de Tweede Wereldoorlog zichtbaar, heel apart en bijzonder om te zien. Door het verwijderen van het oude hout werd de hele zolder wel een gigantische bende, overal lag centimeters stof, stenen en pulp. Op zich niet heel erg, maar toen het dak helemaal open was begon het te regenen, waardoor de ondergestofte zolder nat werd. Whoops.

Daarna ging ik naar de dermatoloog en naar de apotheek. Bij die tweede bestemming kwam ik erachter dat ik hetzelfde spul voorgeschreven had gekregen als een paar jaar terug, het spul waar de wereld om je heen zo heerlijk van gaat schommelen (NOT). ’s Avonds innemen dan maar :)

Woensdag 23 juni

Ik sprak af met vriendin J en we gingen samen onder andere aan de slag met waterverf. Lang niet gedaan, maar ik wil het zeker vaker doen. Gedachten op nul en gewoon wat kleuren naast elkaar proberen.

In de avond ging ik stofzuigen, want ik werd helemaal knettergek van het stof dat letterlijk overal lag. Anderhalf uur later zag de zolder er weer een beetje toonbaar uit (hoewel sommige houten meubelstukken die er staan erg zielig overkomen). Ik dacht echt dat ik in een half uurtje klaar was, tot ik op de klok keek.

Donderdag 24 juni

Avocado

Ik had al een tijdje niet op mijn avocadoplant gelet, aangezien die meestal gewoon genoeg water heeft. Vandaag was dit niet meer het geval en toen kwam ik erachter dat ‘ie al behoorlijk groot is. Een paar weken terug was het nog slechts een pit. Nu is het wel fijn dat het plantje snel groeit, alleen het moet niet zo zijn dat ik straks met een boom in de vensterbank zit opgescheept.

Verder ging ik naar een ander filiaal van een voor mij bekende supermarkt, waardoor ik helemaal in de war raakte. Deze onhandige dag inspireerde mij ook dan om dit artikel over mijn slimme acties te schrijven.

Vrijdag 25 juni

’s Ochtends ging ik verder met het editten van een video die ik laatst opnam en er lijkt werkelijk geen einde aan te komen. Ik ga nog niet verklappen waarover het gaat, daar kun je hopelijk woensdag zelf achter komen. Ik geef één hint: sustentaculum tali calcaneus. Daarbij kan ik je vertellen dat a) de hint wel degelijk ergens op slaat en b) dat mensen die mij goed kennen weten dat niemand mijn hints ooit begrijpt.

Later die dag ging ik naar de verjaardag van een vriendin waar we gingen gourmetten en onder andere The Shining keken. Nu weet ik eindelijk hoe die film gaat, maar ik zou hem niet nog een keer kijken. Het is een horror-thriller over een gezin die ’s winters oppassen in een leegstaand hotel waar dingen gebeuren (meer zal ik niet zeggen i.v.m. spoilers). Het tempo is vrij laag, volgens mij had het hele verhaal prima in een half uur verteld kunnen worden.

Zaterdag 26 juni

Ehm, ja. Ik ging werken, that’s it. Ik wilde nog wel het een en ander doen, maar ik was de avond/nacht ervoor pas om half twee gaan slapen, dus mijn hersenen stonden zo goed als uit.

3 thoughts on “This was week 25 ~ Schuilplaats, stofbende en sopschoenen

Geef een reactie

