This was week 24 ~ Spannende sleutel, slopend klusproject en geslaagd

This was week 24 - Spannende sleutel, slopend klusproject en geslaagd

Een drukke week met veel dingen, dat is de enige manier waarop ik de afgelopen zeven dagen kan typeren. Zo werkte ik voor het eerst in de supermarkt, had ik een zeer goed *kuch* DIY-plan (dat toch meer een megaklus bleek) en kreeg ik te horen dat ik geslaagd was. Dat dus.

Zondag 12 juni

Nagellak

Krijg nou wat: probeer ik mijn veiligheidsspelden-/haarspeldenpotje te decoreren met een gezellig laagje nagellak, wordt het geheel even later afgestoten.

12 juni

De kaartjeskalender van Flow had voor vandaag trouwens een bijzonder toepasselijke quote, aangezien ik nog steeds bezig ben met de boel opruimen/spullen wegdoen.

Maandag 13 juni

Ik moest de toets van de matching van Gebarentaalwetenschap maken, wat een tripje van anderhalf uur heen en anderhalf uur terug betekende. Het duurde van 13.00 uur tot 15.00 uur, waardoor het nog wel een soort van logisch leek. Toen ik daar was aangekomen, bleek de toets echt heel erg kort te zijn: binnen een half uur was ik klaar. Drie uur reizen voor drie kwartier nuttige tijd, hm.

Op de terugweg bleek de metro niet verder te rijden dan een bepaald punt Gelukkig was dat ineens verholpen, maar wát een gedoe met de bus terug! Nou ja, als ik het nu zo zeg klinkt het waarschijnlijk niet als een ramp, maar de chauffeur sloeg de halte over waar ik moest zijn, dus ik moest twintig minuten teruglopen naar mijn fiets. Geen ramp als je lichaam mee wilt werken, maar mijn rug, voeten en linkerknie zijn niet bepaald coöperatief.

Dinsdag 14 juni

Ik ging voor het eerst werken in de supermarkt en ik kwam daar drijfnat aan, ondanks die o zo charmante regencape. Het deed me denken aan de eerste keer vrijwilligerswerk. Het gesprek was op een warme en zonnige donderdag en ik kon twee dagen later al beginnen. Die dag regende het ineens zo hard, alsof ik niet mocht gaan of iets dergelijks. Nu weer: zonnig sollicitatiegesprek, regen op de eerste dag. Ik weet nu al wat voor een weer het gaat worden als ik over weet ik veel hoeveel jaar aan de slag kan als arts.

Woensdag 15 juni

Sleutel

Ik ging weer werken. Punt. Sommige dagen zijn gewoon totaal niet spannend als ik er achteraf aan terugdenk. ’s Middags vond ik wel voor de zoveelste keer een sleutel die ik steeds niet weg kan gooien. Het kan natuurlijk wel, daar niet van, maar stel nou dat ik ooit hetgeen vind waarop het past. Hmmm…

Donderdag 16 juni

Tijdens het opruimen bedacht ik een nieuw DIY-project, namelijk een gerecycled schrift. Bij een aantal vakken gebruikte ik van die A5-schriftjes, maar die kwamen nooit vol, aangezien dit schooljaar een stuk korter is dan het vorige. Toen kwam ik op het geweldige idee om alle ongebruikte blaadjes samen te binden tot een nieuw, dik schrift met een kartonnen kaft. Dat heb ik geweten. Iets te veel spelden in iets te veel vingers gekregen. Na uren bezig te zijn geweest, heb ik dat ding nog steeds niet af. Halverwege mijn worstelingen ging de telefoon ook nog eens twee keer. Na de eerste keer was ik al helemaal klaar met die telefoon (ik heb namelijk altijd mijn handen propvol als iemand belt), wat nog erger was bij de tweede keer bellen. Dat was trouwens mijn mentor, met de mededeling dat ik cum laude geslaagd ben. Yay, I guess, MAAR DAARMEE IS DAT SCHRIFT NOG STEEDS NIET AF!

Vrijdag 17 juni

Ik moest ’s van 14.00 uur tot 21.00 uur werken, voor het eerst ’s avonds dus. Rond een uur of half acht viel ineens de stroom uit. Winkel steekdonker. Probeer dan maar eens de zwartgedrukte datum te controleren van een zo goed als zwarte chocoladecake. Eenmaal thuis was ik moe en rolde ik mijn bed in.

Zaterdag 18 juni

Geslaagd

Bloemetje

Volgens mij is het lang geleden voor het laatst zo geweest, maar ik was ZO ontiegelijk moe! Op mijn andere werk (vrijwilligerswerk) nam ik maar een choco-espresso, wat gelukkig niet naar koffie smaakte en toch genoeg cafeïne bevatte om weer te kunnen functioneren. Toen kreeg ik een bloemetje, een kaart, twee dozen chocolaatjes (hoe ga ik dat ooit opeten? :p ) en heel veel felicitaties. De afgelopen dagen voelde ik me niet zo vrolijk, maar ik was er binnen een paar minuten vanaf. Eindelijk.

2 thoughts on “This was week 24 ~ Spannende sleutel, slopend klusproject en geslaagd

Geef een reactie

