Lijstjes

Minstens drie piercings en nog zes andere dingen die ik ooit wil hebben/doen

Minstens drie piercings en nog zes andere dingen die ik ooit wil hebbendoen

Je zou dit een ‘try before you die’ lijst kunnen noemen, hoewel sommige dingen toch echt wel heel nodig zijn om ooit te hebben/doen/kunnen! Van het leren leven met cijfertjes tot een onmogelijke maaltijd: dit zijn zeven dingen die ik ooit nog wil doen.

Een meubelstuk in elkaar zetten

Zo’n kast van wijnkisten bijvoorbeeld. Dan zal ik de lokale slijter wel even lief aan moeten kijken voor restkratten, want ik vind wijn niet te pruimen! Nee, ook niet wit en rosé is net zo ranzig. Gelukkig zijn zulke kratten ook online te vinden. Nu heb ik er helaas geen ruimte voor, maar ik wil het zeker ooit doen.

Rijbewijs halen

Eigenlijk is dit niet echt een kwestie van willen doen, maar eerder móeten doen, aangezien ik later vast een probleem ga krijgen zonder auto. De reden dat dit in deze lijst is beland, is de reusachtige hoeveelheid vertrouwen die ik niet in mezelf heb op het gebied van verkeer. Op de fiets voel ik me een enorme wegpiraat (hoewel dat gelukkig steeds minder wordt), dus ik ben benieuwd hoe ik het ervan af breng in een voertuig dat met gemak vier keer zo hard gaat.

Het zo lang mogelijk uithouden

Ik ben een kluns, niet zo’n klein beetje ook. Ik zie het daarom ook gebeuren dat ik ooit van de onderste traptrede val en mijn nek breek. Op zich hoef ik niet per se enorm oud te worden, maar het lijkt me wel een soort van lollig om te kijken hoe lang ik het zonder brokken uithoudt. Nu lijk ik echt iemand die je voor de veiligheid beter kunt ontwijken. Valt wel mee hoor.

Een enorme sandwich maken

Tsja, dat lijkt me gewoon leuk. Boterham, rucola, komkommer, tomaat, gekookt ei, curry, mozzarella, pijnboompitten, pesto… Paar keer herhalen, nog een boterham erop en voilà: iets wat je onmogelijk op kunt eten.

Iets met cijfertjes succesvol afronden

Er is een reden dat ik geen economie of M&O (management en organisatie) heb gekozen, namelijk dat ik een hekel heb aan dingen met cijfertjes, economische dingen en administratieve bezigheden. Als ik zulke dingen tegenkom, heb ik de neiging om die papieren in de fik te steken en uit het raam te gooien. Dat is niet handig als je bijvoorbeeld de belastingaangifte in moet vullen. Een huis kopen lijkt me ook zo’n rompslomp. Daarom zou ik erg trots op mezelf zijn als ik zoiets tot een goed einde kan laten brengen zonder iemand anders het te laten doen.

Een tatoeage en/of piercings laten zetten

Veel mensen vinden mij er niet het type voor, maar ik wil graag een helixpiercing (bovenin je oor), een navelpiercing, minstens twee tatoeages (een kleine om te testen, later een grote) en een septumpiercing (neus), hoewel ik bij die laatste twijfel of dat wel bij mijn gezicht past. De reden dat ik daar, in ieder geval voorlopig, niet aan ga beginnen, is dat mijn huid nogal gevoelig is. Ik heb nu bijvoorbeeld voor de derde (!) keer mijn eerste paar oorbellen, omdat de gaatjes de eerste en tweede keer raar gingen doen. Ik moet er toch niet aan denken dat dat gebeurt bij een grote tattoo.

Droombed in elkaar frutselen

Misschien heb je wel eens zo’n overperfecte foto op Pinterest/Tumblr gezien van een mega luxe bed. Twintig soorten kussens, deken, plaid, stoffen hoofdbord en het belangrijkste: wat erboven hangt. Ik wil zo’n klamboe boven mijn bed draperen en er van die fairy lights in hangen, dat zijn extra kleine kerstlampjes. Tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben, ben ik te moe om ervan te genieten :p

Wat voor iets geks zou jij ooit eens willen proberen?

5 thoughts on “Minstens drie piercings en nog zes andere dingen die ik ooit wil hebben/doen”

  1. Aaah ja je rijbewijs halen is echt een must! Autorijden is echt heel leuk, al had ik echt een bloedhekel aan de rijlessen zelf. Ik wil ook graag een helixpiercing, maar ik ben zo ontzettend bang voor de pijn haha. Leuk artikel <3

    Like

Geef een reactie

