Tips, Weekoverzichten

This was week 23 ~ Tegenvaller, mislukte tattoo en schoonmaakwoede

This was week 23 - Tegenvaller, mislukte tattoo en schoonmaakwoede

Een weekje met van alles en nog wat. Van dansen tot een dagje weg en helemaal niets tot een vreemd tatoeageverhaal: het kwam er allemaal in voor. Dingen die leuk leken, waren het niet en dingen die vreselijk leken, waren juist wel boeiend. De logica was deze week ver te zoeken.

Zondag 5 juni

Aangezien ik vanaf nu alleen maar op zaterdagochtend in het verzorgingstehuis werk, voelde de zondagochtend heel raar. Normaal gesproken zou ik om uiterlijk negen uur weg moeten rijden om mijn ronde te lopen en nu had ik niet echt iets te doen. Nou ja, ik moest mijn make up en haar doen voor de tweede dansshow, wat overigens heel leuk was. Volgende week zondag zal het al helemaal raar voelen, want dan hoef ik nergens heen. Ik mis mijn zondagronde nu al :) Ik ben natuurlijk niet voor niets minder gaan werken bij het verzorgingstehuis, ik werk namelijk nu ook in de supermarkt en ik wilde geen volgepropte weken creëren.

Maandag 6 juni

Efteling 6 juni

Vandaag ging ik naar de Efteling. Vrij spontaan besloten, echt een paar dagen van tevoren pas. Ik had er enorm veel zin in, maar het viel uiteindelijk tegen. Niet dat er iets mis was met het park, het weer of wat dan ook. Het lukte me simpelweg niet om er blij van te worden. Daar baalde ik nogal van, zeker omdat ik er eerder nog zo naar ui had gekeken.

Dinsdag 7 juni

Ook al ben ik hoogstwaarschijnlijk – 99,999% zeker – toegelaten bij Geneeskunde, leek het me toch slim om mee te doen aan de matching van mijn tweede keus, Gebarentaalwetenschap. Om eerlijk te zijn keek ik er best wel tegenop. De dag begon ook niet zo soepel. Zowel de bus als de metro ging stuk, dus ik moest twee keer extra overstappen. Gelukkig kwam ik ruim op tijd aan en ik vond de onderwerpen van de colleges interessant. Komende maandag heb ik de toets ervan, we zullen zien…

Klompjes

Eenmaal thuis herontdekte ik voor de zoveelste keer mijn miniklompjes. Ik kan echt niet geloven dat mijn voeten er ooit in hebben gepast! Bovendien heeft mijn tante ze met de hand beschilderd, genoeg redenen om ze niet weg te doen, ook al weet ik niet wat ik ermee moet. Ze staan in ieder geval niet in de weg, zo klein!

Woensdag 8 juni

Ik deed niet enorm veel bijzonders, behalve dat ik naar de bibliotheek ging en sleutels bij liet maken voor mijn nieuwe fiets. Omdat ik afgelopen schooljaar een ‘wil-ik-lezen-lijst’ had opgesteld, besloot ik wat titels op mijn hand te schrijven. De sleutelmaker keek naar mijn hand en zei dat mijn tatoeage heel slecht gezet was en begon uit te lopen. Euh, tsja. Een boekenlijstje lijkt me niet echt iets wat ik op mijn lijf zou willen vereeuwigen, maar dat kan aan mij liggen.

Van de boeken die ik wilde lenen, kon ik er uiteindelijk maar eentje vinden. Op zich niet erg, aangezien ik drie andere leuke boeken vond. Met vier dikke boeken liep ik naar de uitleenbalie en zag ik dat ik mijn canvas tas was vergeten. Vier papieren bakstenen, in mijn handtas. Het paste. Ongelooflijk en ongelooflijk zwaar :)

Donderdag 9 juni

Typisch geval ‘wat heb ik vandaag gedaan?’. Ik weet dat ik naar mijn oma ben geweest, verder kan ik me niets herinneren. Ik weet alleen dat ik eindelijk een persoonlijke OV-kaart aan heb gevraagd, daar werd het wel tijd voor. Volgend schooljaar kan ik immers niet zonder.

Vrijdag 10 juni

Clean kast

Ik was lekker productief bezig: alles wat ik wilde doen, kreeg ik af voor tien uur ’s ochtends. Kun je nagaan, soms doe ik ruim een halve dag over mijn bed en de parkietenkooi. Daarna verplaatste ik een aantal dingen op mijn plankenkast, het resultaat is nu lekker clean. Hoewel, ik erger me aan die snoeren.

’s Middags nam ik een video op (ik ben op dreef) en toen was mijn motivatie voor wat dan ook op.

Zaterdag 11 juni

Ik weet niet of iemand dit herkent, maar soms ben ik zo enthousiast aan het opruimen en schoonmaken, dat ik er nauwelijks mee kan stoppen. Ik heb flink gestoft, gestofzuigd en opgeruimd en nu ik dit typ, krijg ik zowat zin om verder te gaan. Ik heb trouwens twee trucjes bedacht:

– Uitgebloeide bloemen van vaste planten één voor één van de plant af halen? Niet nodig. Pak de stofzuiger en zuig zo de dode bloemen eruit. Levende bloemen blijven zitten en de grond blijft ook in de pot (tenminste, bij mij werkte het, ik zou eerst met een lage stand proberen te zuigen).

– Stofdoek stoffig, maar wil je geen nieuwe pakken? Pak de doek bij een punt, laat hem bijna helemaal opzuigen door de stofzuiger en voilà, stofdoek stofvrij. Indien nodig herhalen.

Niet net zoals ik de hele stofdoek opzuigen, ik gooide namelijk de stofzuigerstang op de grond, bij de stofdoek, terwijl de stofzuiger aan stond. #cleanception

Klink ik nu officieel als schoonmaakster :p ?

En verder

Volgende week wordt een drukke week, aangezien ik iedere dag wat te doen heb. Werken, matching, verjaardag van familie, uitslag examen… Daar zak ik allemaal verslag van doen in een nieuw overzicht!

Geef een reactie

