This was week 22 ~ Mascara redden, dansen en een teleurgestelde duif

This was week 22 - Mascara redden, dansen en een teleurgestelde duif

Zo, dat was me het weekje wel. Vooral het einde was lekker vol gepropt. Daarom lukte het me ook niet om dit verslag in te plannen voor vijf uur vanochtend, want op het moment dat ik normaal gesproken dit artikel afmaak, stond ik op het podium. Daarover, en over heel veel andere dingen, lees je onder andere in dit weekverslag.

Zondag 29 mei

’s Ochtends liep ik voor het laatst mijn zondagronde in het verzorgingstehuis. Ondanks dat ik wel doorga op zaterdag, was het toch apart.

Kostuums

Ik ging ’s middags naar de verjaardag van mijn oma, dat was wel gezellig. De rest van de dag heb ik niet echt veel gedaan, naast het zoeken naar de Leukoplast. Ik wilde mijn naam in de danskostuums zetten, dus dan is dat spul wel handig. Ik droeg trouwens het witte overhemd met de rode top en kniekousen voor het eerste nummer en het jurkje voor de tweede.

Maandag 30 mei

Ik nam mijn eerste video sinds tijden op en dat was weer even wennen. Gelukkig scheen de zon, maar mijn stem klonk zo rasperig als ik weet niet wat. Sowieso heb ik geen mooie stem (ik kan dan ook echt niet zingen) en daar baal ik wel eens van als ik mezelf terug hoor. Maar ja, ik kan en wil mijn stem ook niet veranderen.

Dinsdag 31 mei

Shoptijd! Eigenlijk ben ik niet iemand die enorm van shoppen houdt, maar het was echt nodig. Mijn voeten waren er niet zo blij mee. Misschien had het te maken met het feit dat we heel veel rondjes liepen omdat alle bestemmingen een paar honderd meter uit elkaar lagen. Bij Bagels&Beans nam ik trouwens een paddoburger (op een oathie bagel) en een nootgeval, beide zó lekker!

Woensdag 1 juni

Samen met mijn moeder ging ik bij mijn oma op visite. Wat er gebeurde weet ik niet precies, maar we belandden achtereenvolgens bij de bank, de boekhandel, een of andere braderie en o ja, mijn oma. Af en toe vraag ik me af waar de logica is gebleven. Het was wel weer gezellig om op bezoek te gaan. Ik zat met mijn moeder bij mijn oma aan tafel in de woonkamer van het verzorgingstehuis. Achter me zat een man in en met zichzelf te praten. Op een gegeven moment haalde ik mijn hand door mijn haar, toen ik hoorde ‘Ja, lange bruine haren. Mooie lange haren.’ Toen ik doorhad dat hij mij bedoelde, maakte ik een vlecht van een pluk haar. ‘Wat gaat ze nou doen? O, ze is aan het vlechten.’ De man glimlachte en viel even later in slaap. Hij blij, ik ook.

Donderdag 2 juni

Volgens mij heb ik me nog nooit zo vaak omgekleed als vandaag. ’s Ochtends dacht ik dat ik m’n nieuwe fiets op zou kunnen halen, dus hoppa, maatschappelijk acceptabele kleding aan (instant heimwee naar joggingbroek). Dat ging niet door -> joggingbroek weer aan. ’s Middags nam ik een shoplog op en ik besloot dat ik ieder kledingstuk in totaalshot wilde laten zien. Ik denk dat ik me toen letterlijk tien keer heb omgekleed. Daarna trok ik sportkleding aan voor de laatste dansles van het seizoen (altijd jammer) en eenmaal thuis zocht ik mijn pyjama op. Echt, ik pleit voor een outfit die a) lekker zit, b) er goed uit ziet en c) bij iedere gelegenheid gedragen kan worden. Je hoeft er dan maar twee of drie van in je kast te hangen en alle kledingzorgen zijn voorbij. Dan had ik net zo goed geen shoplog op kunnen nemen. Nah, laten we het maar zou houden. Filmen is veel te leuk.

Vrijdag 3 juni

Newspaper nails fail

Ik lakte mijn nagels en was er niet echt tevreden mee. Het is alweer een tijd geleden dat ik newspaper nails maakte en ik was het een en ander vergeten, laten we het daarop houden. Het echte probleem was vooral dat ik niet echt wist welke kleur nou het beste bij mijn danskostuums past. Wit, roze, zwart en rood: matcht niet echt. Aan de andere kant: waar maak ik me druk om?

Duif voor raam

Tijdens het lakken zat er ineens een duif bij het raam boven de keukendeur naar binnen te loeren. Vervolgens tikte het beest constant op het glas, om daarna verbaasd te kijken dat er geen deurtje open ging. Dit tafereel herhaalde zich ongeveer een halfuur, waarna er nóg een tikduif bij kwam. Gezellig, maar ik hoef geen vogels op visite. Ik kon ze ook niet wegjagen, aangezien ze op een onbereikbare plek zaten. Ach ja, gezellig was het wel. Beter dan de merel die af en toe kiezelstenen tegen het glas komt gooien. De vandaal.

Zaterdag 4 juni

Vandaag had ik eerst de generale repetitie en ’s avonds de eerste dansshow, dus het was een drukke dag wat betreft dansen. Ik ben trouwens geen professioneel danseres of zoiets, ik dans omdat ik het veel te leuk vind :D .

Lipstick

Tijdens het opdoen van mijn make up kwam ik erachter dat alles uitgedroogd was. Of nou ja, alles, mijn beide mascara’s en een lipstain. Uiteindelijk heb ik een mascara kunnen reanimeren door het borsteltje onder de hete kraan te houden (geen idee of dat goed is, het werkte wel) en ik leende (ook heel slecht) een lipstick van Kiko, wat geweldig spul blijkt te zijn. Het is een lipstick van de serie Unlimited Stylo in nummer 12 Burgundy. Het blijft erg goed zitten, zelfs als je weet ik veel wat eet of drinkt.

Dat was het dan weer! Tot de volgende keer.

One thought on “This was week 22 ~ Mascara redden, dansen en een teleurgestelde duif

Geef een reactie

