Weekoverzichten

This was week 21 ~ Laatste examens, starende vogel en complottheorieën gezocht

This was week 21 - Laatste examens, starende vogel en complottheorieën gezocht

Het is klaar/ik ben klaar/ik ben er klaar mee. Deze week maakte ik mijn laatste twee examens en begon ik met vakantie vieren. Tussendoor keek ik een serie op YouTube, gooide ik de helft van mijn bezittingen weg (nee hoor, maar ik ben wel aan het opruimen geslagen) en werd ik aangestaard door een spreeuw. Een lekker gevarieerd leven.

Zondag 22 mei

Volgens mij heb ik nog nooit eerder zó ontzettend veel tegenzin gehad om iets te doen. Ik wilde biologie leren en ik kon er helemaal niets mee. Het stomme is dat je dan wel eindeloos door kunt gaan wel proberen, maar het haalt uiteindelijk niets uit. Gelukkig was het geen vak waarvoor ik theorie moest stampen, biologie is vooral goed de vraag lezen, Binas (een boek met allerlei gegevens over biologie, natuurkunde en scheikunde) gebruiken en logisch nadenken.

Verder keek ik het laatste deel van Uncharted 4 van Pewdiepie. Die serie is echt het enige andere wat ik naast leren heb gedaan de afgelopen weken. Het is een spel en misschien is het niet helemaal je ding om te kijken hoe iemand anders speelt, maar het grootste deel ervan is filmachtig. Bovendien ziet het er ENORM realistisch en gedetailleerd uit.

Maandag 23 mei

Twee examens biologie gemaakt, woehoe! Voor sommige vakken heb ik echt drie uur nodig, blijkbaar dus niet voor bio. Fijn om te weten voor het echte examen.

Starende vogel

Verder keek deze vogel me steeds intens aan door het raam. Vogels zijn trouwens niet echt goed in staarwedstrijden. Die beestjes knipperen echt veel te vaak.

Dinsdag 24 mei

Bio examen

^ Lang leve de krant die je de dag erna nog aan het examen herinnert. Succes met het verzinnen van een antwoord!

Eigenlijk ging het examen best goed, ik wist slechts één vraag echt niet. Ik heb wel wat ingevuld, hoewel ik niet geloof dat het antwoord goed is.

Schilderij schedel

Ik zit een beetje in mijn maag met dit ding. Ik heb hem eerder dit schooljaar gemaakt voor tekenen en hij is op zich wel gelukt, alleen ik weet niet of en waar ik hem op wil hangen. Zomaar weggooien vind ik zonde (er zit best veel tijd in), hoewel ik er ook niet enorm blij mee ben.

Woensdag 25 mei

Het allerlaatste examen: Frans. Talen liggen mij altijd wel, daarom zag ik er totaal niet tegenop. De toets zelf ging prima, ik was een kwartier voor tijd klaar. Daarna leverde ik mijn kluissleutel in, na zes jaar is nummer 135 niet meer van mij. Toen ik van huis wegging was ik alleen vergeten dat ik nog niet alle nagellak van mijn sleutel af heb gehaald, dus ik was nog even fanatiek het laatste blauw aan het wegkrabben. Ik heb er verder niets over gehoord, het zal zo wel goed zijn.

Donderdag 26 mei

Heel veel mensen vragen of ik me blij of opgelucht voel sinds ik zo goed als klaar ben met de middelbare school. Nou, eigenlijk niet. Het enige wat ik er echt leuk aan vind, is dat ik nu de tijd heb om dingen te doen die ik eerder moest laten door het leren. Ik ben bijvoorbeeld nu bezig met de boel opruimen en daarna zie ik wel waar ik aan ga beginnen. Heerlijk.

Wat wel een beetje tegenvalt, is dat ik pas zo laat de nieuwe Star Wars film heb gezien. Ik weet nog wel toen hij net uit was, ik durfde haast niet op social media te kijken in verband met spoilers. Nu heb ik hem zaterdag gekeken, maar er is helemaal niets meer te bekennen van alle theorieën, voorspellingen en andere verhalen rondom de film. Mèh. Het volgende deel wil ik op tijd kijken, dan kan ik meegenieten met wat anderen ervan vinden.

Vrijdag 27 mei

Aan het begin van de dag leek het me een perfect moment om te filmen, totdat het ineens laat in de middag was. Terwijl ik niet eens zo heel veel heb gedaan die dag. Parkietenkooi schoongemaakt, nieuw beddengoed erop gegooid (op mijn bed welteverstaan, niet de kooi, lekker duidelijk ben ik weer), foto’s gemaakt voor het artikel over wat je allemaal kunt doen met nagellak en eten gekookt. De eerstvolgende gelegenheid is pas maandag. Maakt niet uit, als ik een beetje doorwerk zou ik hem woensdag online kunnen hebben. Fingers crossed.

Zaterdag 28 mei

Slechte combinatie: lekker weer, lunchen met familie en buikpijn. De brasserie was gelukkig dichtbij huis, dus ik ging op een gegeven moment maar naar huis. Niet dat buikpijn daardoor verdwijnt, maar thuis zijn is toch lekkerder als je je niet zo fit voelt. Wel heel typisch voor mij, deze situatie. Ik ben eigenlijk nooit ziek, maar als ik me dan een keer belabberd voel, is het op een vrije dag.

En verder

Herlevende plant

Een tijd terug dacht ik dat deze plant op sterven lag, maar hij leeft weer! Ineens, vorige week deed hij het nog steeds niet. Toen waren de sprieten wit en slap, bijna bruin. Zou iemand de plant hebben verwisseld?

Briefpapier

Ik vond tijdens het opruimen dit setje briefpapier, zo leuk. Eigenlijk schrijf ik nooit brieven, hoogstens af en toe een verjaardagskaart. Best jammer, maar ik vind het makkelijker om iemand te mailen. Van de meeste mensen ken ik het adres niet helemaal en dan zijn social media toch handiger. Brengt me op de vraag: wie stuurt er nog wel eens brieven?

3 thoughts on “This was week 21 ~ Laatste examens, starende vogel en complottheorieën gezocht”

  1. Fijn dat al je examens nu gemaakt zijn. Ik snap wel dat het een beetje raar is om nu, hopelijk, echt klaar te zijn met de middelbare school. Zelf moet ik nog een jaar vwo en eigenlijk ben ik best tevreden over het hebben van school en alles daar omheen. Wat ga je qua opleiding doen? Die brieven brengen me trouwens op het idee om eens een brief naar iemand te schrijven. Naar wie weet ik nog niet, maar het lijkt me ontzettend leuk om dat weer een keer te doen. De laatste keer is echt jaren geleden geweest. Xxx

    Like

Geef een reactie

