Lijstjes, Persoonlijk

Wat ik met drie maanden vakantie ga doen

Wat ik met drie maanden vakantie ga doen

Vandaag om kwart voor vier verliet ik voor de laatste keer de examenzaal. Ik had mijn examen Frans af en daarmee was het ook meteen klaar. En nu? VAKANTIE! Eindelijk. Ik moet wel zeggen dat ruim drie maanden vakantie wel behoorlijk lang is. Niet dat ik minder wil, dat nooit, maar ik heb wel even na moeten denken wat ik dan allemaal wil gaan doen. Komt ‘ie:

Filmen

Ik durf niet eens te kijken wanneer mijn laatste video online is gekomen, want het is in ieder geval veel te lang geleden, waarschijnlijk ergens voordat het loeidruk werd door school. Tijd voor verandering. Ik heb bovendien een betere camera (Canon EOS 1200D) en een bewerkingsprogramma met meer opties (Sony Vegas Pro), dus de kwaliteit zal een stuk beter zijn. Ik denk dat ik morgen al ga beginnen (please, laat de zon schijnen!).

Gebarentaal

Ongeveer een jaar geleden ben ik begonnen met het leren van ASL, ofwel Amerikaanse gebarentaal. Ik ben er niet heel consequent in, ik leer wanneer ik er zin in of tijd voor heb. Mijn doel voor de vakantie is om een simpel gesprek te kunnen voeren, aangezien ik nu vooral losse woorden ken. Op zich kan ik wel een heel gesprek voeren, maar dan moet ik ieder woord dat ik niet ken letter voor letter uitspellen en dat kost heel veel tijd en moeite. Bovendien zit er niet echt een logica achter de gebaren die ik ken: ik weet bijvoorbeeld wel het gebaar voor ‘rocket scientist‘ (raketwetenschapper) en niet voor mijn leeftijd.

Werken

Niet enorm spannend, wel nodig. Ik ga nu in plaats van twee één ochtend vrijwilligerswerk doen en daarvoor in de plaats ga ik in de supermarkt werken.

Opruimen en weggooien

Beide dingen heb ik een beetje verwaarloosd sinds het begin van de examenperiode. Het is op zich niet heel ernstig, maar ik wil minder rommel om me heen waar ik niets aan heb. Zo kan ik later ook sneller opruimen. Daarom ga ik een fotoboek maken, zodat ik het geheugen van mijn camera leeg kan maken en zodat ik toch niet helemaal afscheid hoef te nemen van spulletjes die ik niet met een blij hoofd weg kan doen.

Niksen

De laatste dag waarop ik helemaal niets hoefde? Ik heb werkelijk geen flauw idee wanneer dat was. De komende maanden wil ik dan ook lekker af en toe voor me uit staren en weinig zinvolle dingen doen.

Ik kijk er nu al naar uit.

Geef een reactie

