Weekoverzichten

This was week 20 – Avocadowonder, nog meer examens en ijs als avondeten

This was week 20 - Avocadowonder, nog meer examens en ijs als avondeten

Blegh, ik ben nu echt wel klaar met die examens. Aan de ene kant is het niet erg, want het leven is duidelijker dan ooit (leren, slapen, eten, douchen, examens maken), maar steeds uren aan één stuk geconcentreerd bezig moeten zijn is ook niet alles. Gelukkig deed ik ook nog wat andere dingen. Kijk je mee?

Zondag 15 mei

Volgens mij heb ik nog nooit zoveel zin gehad in stofzuigen, ramen lappen, opruimen en stoffen. Iedere toetsweek is het een rommeltje en sinds het begin van de examenperiode is het nog erger. Nog even en dan kan ik aan de slag. Als ik dan nog zoveel zin heb tenminste.

Maandag 16 mei

Avocado1 Avocado2

Mijn avocadoplant doet het! Ik heb al meerdere keren geprobeerd om van een avocadopit een echte plant te maken en nu komen er ook echt wortels uit. Zo gek dat zo’n massieve, grote ‘knikker’ een heus plantje (en hopelijk zelfs een boom) kan voortbrengen. Ik zit nu iedere dag naar het ding te kijken :) . Mocht je het zelf willen proberen:

  • Haal de pit uit de avocado en spoel hem schoon onder de kraan. Als er uitsteeksels uitkomen, moet je die laten zitten.
  • Bepaal wat de puntige kant is van de pit, deze moet boven. Steek vervolgens drie of vier satéprikkers in de zijkant van de pit.
  • Zet de pit + prikkers op een plastic beker of potje met water. De onderkant moet onder water blijven staan.
  • Vervang af en toe het water en zorg ervoor dat de pit altijd in het water staat.
  • Als er wortels uitkomen, kun je de pit na een paar dagen in de grond zetten. Je hoeft alleen de onderkant in de grond te steken.

Dinsdag 17 mei

Ik was vandaag blij. De precieze reden kan ik niet achterhalen, aangezien er niet echt iets speciaals gebeurde, maar dat geeft niet. Na het examen Engels zette ik lekker hard muziek aan (alleen thuis, yay), maakte ik avondeten en ging ik verder met leren.

Woensdag 18 mei

Twee examens op een dag is echt te veel. Het eerste examen (tekenen) begon om negen uur ’s ochtends, dus ik moest om kwart voor negen aanwezig zijn. Examen numero twee (wiskunde b) duurde met tijdsverlenging tot vijf uur. Ruim acht uur later was ik dan ook zo levenloos als het maar kan. Ik heb werkelijk geen idee wat ik de rest van de dag heb gedaan. Volgens mij ben ik vrij snel in slaap gevallen toen ik op bed lag. O ja, ik stak iets te veel tijd in deze foto bewerken voor het artikel van woensdag.

Verdwijnen

Donderdag 19 mei

Geen idee hoe het komt, maar ik zag nog nooit zoveel sterretjes als vandaag. Gelukkig was ik de hele dag vrij, dus het werkte niet afleidend bij het maken van een examen.

Vrijdag 20 mei

Natuurkunde, het examen waar ik het meest tegenop zag, na tekenen, ging goed. Ik vond het bijna leuk om te maken. Bijna, anders is het niet gezond meer. Er is slechts één vraag waar ik geen antwoord op kon bedenken, dus ik heb die vraag voor de helft ingevuld. Ik ging blij naar huis en voerde de rest van de dag niet zo veel bijzonders meer uit. Zes examens gedaan, nog twee te gaan. Frans moet wel lukken, biologie is een kwestie van wat dingen herhalen en goed de vragen lezen.

Zaterdag 21 mei

Examens leren

Ik probeerde biologie te doen, maar dat stond me op een gegeven moment zó ontzettend tegen, dat ik maar bananenijs met chocoladesmaak als avondeten maakte. Erg hè? Een paar bevroren bananen, drie volle koffielepels (met berg) cacaopoeder, een scheut yoghurt en wat zoetstof, simpeler kan haast niet. Eigenlijk had de zoetstof helemaal niet gehoeven. De blender heeft wel altijd wat problemen met de hard bevroren stukken banaan, dus het duurde even voordat het wilde mengen. Geeft niet, het is het wachten waard.

Kikker

Verder vond ik deze tekening nog. De opdracht hierbij was ‘metamorfose’ en ik moest denken aan die oneerlijke stap-voor-stap tekenboeken, waarbij je het resultaat nooit zo mooi kreeg als op het voorbeeld.

En verder

Komende week nog twee examens en dan… hoop ik eindelijk weer te gaan filmen. Ik wil zo graag met mijn nieuwe camera aan de gang, nog even ;) .

2 thoughts on “This was week 20 – Avocadowonder, nog meer examens en ijs als avondeten”

Geef een reactie

