Weekoverzichten

This was week 19 ~ Eerste examens, kruidenkat en slippertijd

This was week 19 - Eerste examens, kruidenkat en slippertijd

Daar waren ze dag examens. Tegelijkertijd met mooi weer natuurlijk. Gaf niets, ik heb samen met mijn konijn en kruidenkat in de tuin gezeten. Oefenexamen op schoot, kop thee erbij, helemaal prima. Drieënhalf uur lang in een gymzaal zitten iets minder. Oh well. Dit was mijn week:

Zondag 8 mei

Geloof het of niet, maar zondag is niet bepaald mijn favoriete dag. Zondagmiddagen zijn eigenlijk het grootste probleem. Het idee dat het bijna maandag is vind ik erger dan de maandag zelf. Gelukkig is het gevoel na het avondeten weg.

Zonsondergang

Aan het eind van de dag ging ik een stuk wandelen met mijn moeder. Even lopen voor het slapen is erg fijn, merkte ik. Het is jammer dat het ’s avonds vaak zo koud is, anders zou ik er zeker weten een gewoonte van maken.

Maandag 9 mei

Examentraining nummer één: natuurkunde. Drie uur lang een soort van crash course over alle onderwerpen die weg waren gezakt. Erg handig, maar drie uur zitten is niet een van mijn sterke punten. Realisatie: het examens duren meestal drie uur. Eh, ja. Oefenen met zitten dan maar?

’s Avonds ging ik verder met een examen Nederlands, wat me erg tegenstond. Leestoetsen zijn prima, zolang het onderwerp me interesseert. Economische en politieke woordenmassa’s staan me na twee zinnen al tegen.

Slippers

Na Nederlands ging ik weer wandelen en wat wordt ik blij van het kunnen dragen van korte broeken en teenslippers. Nu het bijpassende kleurtje nog…

Dinsdag 10 mei

Voor het eerst in de gymzaal, op een examenstoel, aan een examentafel. Gelukkig nog niet voor een echt examen, maar voor een proefexamen. Bij een algemeen praatje werd er verteld dat je een (of meerdere) mascotte(s) mee mag nemen. Alles mag, behalve dingen die digitaal zijn of anderen storen. Ik zag het echt voor me dat mensen met de meest onzinnige dingen aan zouden komen. Ik bedoel, je mag in theorie een kamerplant, een rubber eend (niet in knijpen dan, dat maakt geluid) en/of een kartonnen doos meenemen.

Aan het einde van de dag was er een expositie van de examenwerkstukken van tekenen en mijn dinges laat zich geloof ik niet fotograferen. Volgens mij is hij te groot daarvoor. Over een jaar mag ik hem meenemen, dus dan kan ik hem laten zien in een video (#duurtlang).

Woensdag 11 mei

Blacky in het gras

De tweede examentraining (biologie) was niet echt nuttig, dus ik ging ’s middags met konijn, Nederlands en scheikunde in de tuin zitten. Ik had eerst nooit gedacht dat ik mijn konijn los kon laten in de achtertuin zonder hem kwijt te raken, maar hij blijft altijd goed in de buurt en ik kan hem zo weer oppakken. Dat komt waarschijnlijk doordat hij al half bejaard is en niet zo heel snel kan sprinten. Hij vindt het heerlijk om een beetje rond te hupsen of om gewoon lekker languit te liggen.

Klaarblijkelijk is hij ook niet onder de indruk van mijn kat. Sem kwam even later de tuin in en daar schrok ik eerst wel van, want hij liep in de jachthouding op mijn konijn af, maar later ging hij tussen de basilicum en rozemarijn liggen. Mijn kat is er geloof ik stellig van overtuigd dat hij een kruidenplantje is, waar hij een heel blij hoofd bij maakt :D .

Kruidenkat

Donderdag 12 mei

Het allereerste examen: Nederlands. Niet heel makkelijk, ook niet megamoeilijk. Ik zie het cijfer wel verschijnen. ’s Avonds ging ik toch naar dansles, een beetje ontspanning tussendoor leek me beter dan alleen examens voorbereiden.

Vrijdag 13 mei

Examen numero twee was aan de beurt, dit keer boog ik me over scheikunde. Het hele examengebeuren valt op zich wel mee, maar ik voel me wel echt gesloopt als ik klaar ben. Niet heel vreemd, aangezien ik met tijdsverlenging drieënhalf uur bezig ben. De tijd vliegt wel moet ik zeggen :) .

Eenmaal thuis besloot ik de rest van de dag niets te doen. Mijn energieniveau was simpelweg te laag om, zoals gepland, Engels te oefenen. Ach ja, talen zijn geen probleem, de andere vakken iets meer.

Zaterdag 14 mei

Nee, wat koud! De afgelopen week fietste ik zonder jas naar school, droeg ik teenslippers en thuis had ik een korte broek aan, niet te geloven dat ik vandaag met winterjas, handschoenen en oorwarmers (!) naar mijn werk ging. Op de terugweg waren die niet meer nodig en kon ik zelf mijn zonnebril opdoen, gelukkig bestaat de zon dus nog. Desondanks kan ik hier echt niet aan wennen. Aan de andere kant kan ik me zo misschien beter concentreren op het leren. Hoewel, Blacky het konijn wil vast weer gezellig in de tuin rondhobbelen terwijl ik oude examens maak… We zien wel, misschien volgende week.

1 thought on “This was week 19 ~ Eerste examens, kruidenkat en slippertijd”

Geef een reactie

