Lijstjes

Waarom dan?!

Waarom dan?!

Gelukkig zijn de meeste dingen die mensen doen vrij logisch, maar soms vraag je je af wat iemand dacht voordat die persoon aan iets zijn begonnen. Lees mee en verbaas je over de ‘waarom-dan-momenten’ die ik heb meegemaakt.

  • Een bekende van een collega wilde haar hondje een scheldwoord als naam geven, ‘omdat dat leuk is’. Stel je diegene voor in een druk park, terwijl zij haar hondje moet roepen. Hoe lang zal dat leuk blijven?
  • Over honden gesproken: wat denken mensen die hun hond in alle kleuren van de regenboog verven en sieraden omdoen bij hun viervoeter? Ik zag zoiets in een of ander tv-programma en ik kon er niet bepaald blij van worden.
  • Een meisje dat ik vaag kende was heel goed in nail art. Het gebeurde geregeld dat ze haar nagels ’s ochtends enorm mooi gedaan had en… het er vervolgens vanaf krabde. Al die tijd en moeite die erin gestoken was, woesj, verdwenen. Ik ben al blij als ik het voor elkaar heb gekregen om stipjes te zetten.
  • Iemand vertelde ooit dat hij een hekel had aan chocolade als het ergens in verwerkt zit of als iets een chocoladesmaak heeft. Zijn lievelingstaart is trouwens brownies.
  • Twee jaar geleden hoorde ik een meisje op school zeggen dat ze pas in de meivakantie ging beginnen aan het leren voor de examens. Twee weken van tevoren dus. Geen idee of het haar gelukt is om te slagen, maar ik zou er kilo’s stress van krijgen.
  • Een vrij algemene, maar iets wat me wel altijd verbaast: mensen die een huis kopen en verbouwen tot een droompaleis en binnen vijf jaar weer verhuizen.
  • Een jongen had spikes in zijn haar gemaakt met lijm. Hij had halflang haar, dus er moest vrij veel lijm in. Ik weet niet of hij er rekening mee had gehouden dat die lijm er op een gegeven moment weer uit moet.

Wanneer dacht jij ‘Waarom dan?’? Laat het weten in de comments!

Geef een reactie

