Weekoverzichten

This was week 18 ~ Konijn uitlaten, douchegel ruiken en bijna examens

This was week 18 - Konijn uitlaten, douchegel ruiken en bijna examens

Nog heel even en dan beginnen de examens. Ik heb deze week dan ook veel tijd gestoken in examens oefenen, maar ik heb tussendoor ook lekker buiten gezeten, geweldige taart gegeten en heel veel douchegels geroken (heel belangrijk :) ). Dit was mijn week:

Zondag 1 mei

Ik ging naar een verjaardag en ik at echt megalekkere taart. Het was een kwarktaart met witte chocolade erdoor, bastognekoekjes als bodem en een aardbeienlaag bovenop. Als het me ooit lukt om de taart zelf goed te maken, zal ik het recept hier wel delen, want ik werd er erg blij van.

De rest van de dag heb ik eigenlijk niet veel bijzonders gedaan (behalve leren), moet ook kunnen.

Maandag 2 mei

Buiten was het lekker weer, binnen zat ik aan scheikunde. Dat ging goed, totdat mijn concentratie verdween en pas halverwege de middag terugkwam. Echt, ik snap niet hoe mensen een planning kunnen maken en ook precies doen wat ze van tevoren hadden bedacht, ik red dat gewoon nooit.

Dinsdag 3 mei

Zo hoef je een dag nergens heen, zo heb je vier dingen gepland. ’s Ochtends om negen uur ging ik naar de kapper om de puntjes eraf te laten knippen en daarna ging ik een moederdagcadeautje bij de Hema. Toen ik daar was, kwam ik toevallig de nieuwe schoolagenda’s tegen en als ik iets leuk vind, zijn het wel schoolspullen en andere bureauaccessoires. Uiteindelijk nam ik een simpele agenda met een leuk printje, die ik thuis nog deels heb aangepast, aangezien ik toch ga studeren en niet alle onderdelen ga gebruiken. Ik kwam er later pas achter dat er binnenkort ook speciale studieagenda’s zijn, maar zoveel geduld heb ik niet :).

Agenda

Na de Hema ging ik nog naar de mensendieck en ’s middags had ik een sollicitatiegesprek bij de Jumbo en als het goed is ben ik aangenomen! Erg fijn.

Woensdag 4 mei

Bij de boodschappen doen kwam ik langs een schap met praktisch alle soorten douchegel van Treaclemoon, dus ik moest wel even ruiken. Zo lekker! Vooral de varianten met chocoladegeur en vanille waren heerlijk, helaas gaan die twee juist uit het assortiment hier in de supermarkt. De chocoladevariant rook echt naar chocolade, ik kreeg er echt zin in. Misschien ook perfect als een cadeau voor een chocoholic (hoi!). De vanilledouchegel deed me denken aan zo’n fluweelzachte cake.

Superontbijt-lunch met zelfgemaakte granola en blauwe bessen

’s Avonds maakte ik dit en het was heerlijk. Het recept vind je hier.

Donderdag 5 mei

Vanwege het megalekkere weer ging ik gezellig met mijn konijn en iets minder gezellig met een examen tekenen in de zon zitten. Mijn konijn besloot mij te helpen door aan het opgavenboekje te knagen, ik kon hem alleen maar gelijk geven. Dat examen ging namelijk dramatisch en de warmte en de zon konden mij geen beter gevoel geven, dus ik stopte maar even met leren. ’s Avonds ging ik weer verder en hopla, stemming nogmaals naar niveau 0. Ik baal als een stekker dat het leren mijn stemming zo beïnvloedt. Ik zag wel dat mijn plantjes aan het bloeien waren, dat was wel fijn om te weten (ik dacht dat ik mijn planten zeer ongelukkig had gemaakt door ze bij elkaar te poten).

Bloemen

Vrijdag 6 mei

Ik was ondertussen wel een beetje klaar met tekenexamens oefenen en afwisseling is ook belangrijk, dus ik ging verder met natuurkunde, wat een heel stuk beter ging. Behalve examens oefenen en wat opruim- en schoonmaakwerk heb ik niet echt iets boeiends gedaan.

Zaterdag 7 mei

Dit uitzicht, perfect.

Uitzicht

Na een ochtend werken ging ik ’s middags met mijn konijn in de tuin zitten, terwijl ik een oud scheikunde-examen oefende. Ik had echt nooit verwacht dat ik mijn konijn los kon laten lopen in de tuin, aangezien het een redelijk groot grasveld is met struiken eromheen, waar konijnen heel sneaky zich kunnen verstoppen. Op de een of andere manier blijft Blacky altijd in de buurt. Het scheelt wel dat hij vrij oud is en niet zo heel snel meer in het rond hupst. De volgende keer zal ik mijn camera meenemen naar de tuin, dat vergeet ik iedere keer.

En verder

Volgende week heb ik mijn eerste twee examens, waar ik aan de ene kant wel zin in heb, maar aan de andere kant tegenop zie. Het lijkt me fijn om achter de rug te hebben, dan heb ik met ieder examen de middelbare school een stuk verder afgerond. Dan moet ik wel de toetsen goed maken, dat is een beetje het punt. Bij de meeste vakken heb ik wel een goed gevoel, alleen sommige vakken zijn lastig (tekenen dus, zoals je eerder hebt kunnen lezen). We zullen zien :) .

Geef een reactie

