Kletsen & jullie hulp gevraagd!

Kletsen & jullie hulp gevraagd!

Over een week heb ik al twee van de acht examens erop zitten, wat een naar idee. Mijn stressniveau stijgt dan ook dagelijks een beetje als ik kijk naar de hoeveelheid leer- en oefenwerk die ik nog graag wil gaan doen. Het komt vast wel goed, hoop ik.

Ook al wilde ik het niet laten gebeuren dat het leren mijn vakantie zou beheersen, voelt het alsof het alsnog is gebeurd. Vandaag en gisteren ben ik onder andere bezig geweest met twee examens van tekenen (kunstgeschiedenis en -beschouwing) en die gingen niet erg goed, waardoor mijn humeur een soort dieptepunt bereikte. Het punt is dat ik nooit weet wat voor een antwoord ik moet geven op de vragen of ik zie niet wat ik zou moeten zien in een bepaald kunstwerk. Tijdens het nakijken denk ik geregeld ‘o ja’, maar ik kan het steeds niet zelf bedenken. Vanmiddag heb ik natuurkunde gedaan, wat een stuk beter ging, dus mijn humeur verbeterde vrijwel direct. Nu durf ik het eigenlijk niet na te kijken, want ik heb ook wel eens een goed gevoel over natuurkunde terwijl ik er weer een grote puinzooi van heb gemaakt.

Ondertussen probeer ik wel af en toe naar buiten te gaan, het is echt heerlijk hier buiten. Gisteren zat ik met mijn konijn en een oefenexamen in het gras en dat was echt perfect (tenminste, het examen niet bepaald). Mijn benen hebben nu in ieder geval niet meer de meest enge kleur wit. Volgens mij is de laatste keer dat ik een korte broek droeg echt driekwart jaar geleden, zo jammer dat het warme seizoen hier zo kort duurt.

Tussen het leren door heb ik af en toe even kort wat gesleuteld aan mijn blog (een andere header bijvoorbeeld) en ik heb wat probleempjes waar ik zelf niet uitkom, namelijk:

  • De Twitterlijst is echt megalang, al mijn tweets staan erop. Ik ben bang dat het over een jaar echt een drama wordt :) . Hoe kan ik een maximum aantal berichten instellen? Opgelost!
  • De knop waarmee je via WordPress kunt volgen is verdwenen, er staat nog wel een lege ruimte. Ik heb hem al een paar keer opnieuw ingevoegd en hij staat keurig tussen de geactiveerde widgets, maar op de site zelf is ‘ie weg. Ik heb nu zo’n volgknop met tekst erbij, alleen de oude was leuker :D .
  • Over volgen via WordPress gesproken: sommige/alle volgers zien het niet als ik een nieuw bericht online zet. Ik heb geen idee waar dat mis gaat, maar heeft iemand daar een idee over?

Alvast bedankt voor het meedenken en een fijn weekend!


Het kan door het vele leerwerk zijn dat de artikelen de komende weken wat korter zijn dan normaal, maar er komt wel even vaak iets online. Na de examens ga ik weer zoals gewoonlijk door en dan hoop ik ook eindelijk weer te kunnen filmen.

Geef een reactie

