This was week 17 ~ Leren, verzopen fiets en ijspegelvoeten

 

This was week 17 - Leren, verzopen fiets en ijspegelvoeten

Met een positief gevoel na de uitslag van Geneeskunde, ging ik deze week vol goede moed leren. Aan het einde van de week was daar niets meer van over, maar ik heb gelukkig nog een aantal leuke dingen gedaan, zoals mijn vingers branden :p . Nee hoor, dat valt wel mee.

Zondag 24 april

Het koffierondje in het verzorgingstehuis duurde ietsje langer dan normaal, want een paar bewoners waren minstens net zo blij dat ik ben toegelaten bij Geneeskunde. Zelf kan ik het nog steeds niet echt geloven, volgens mij heb ik nog minstens acht keer op de brief gekeken of het echt zo is.

Maandag 25 april

Volgens mij ben ik echt in een soort afrondingsfase beland, alleen maar ‘laatste keren’. Dit maal de allerlaatste keer stage alweer! Ik deed mee aan een onderzoek naar het elektronisch patiëntendossier en patiëntveiligheid, waarvoor ik een verslag maakte. Het is natuurlijk niet zoals een echte wetenschappelijke publicatie, maar ik ben er best trots op.

Op weg naar huis ratelde de regen en hagel op het dak van de bus. Bij de halte vond ik een bekend stukje metaal met wielen, ik besloot dat het voldoende was om mee naar huis te fietsen. Ach ja, contrast moet er zijn.

Dinsdag 26 april

Waarom gaat er altijd iets mis als ik kook? Ik kan best koken (dat wil zeggen: het resultaat is eetbaar en kan mogelijk als lekker worden ervaren), alleen het proces is vaak licht chaotisch. Een deel van de bloemkool was bijvoorbeeld gaar, maar een ander deel juist niet. Bovendien probeerde ik met mijn vingers van die vegetarische dingesen in de koekenpan om te draaien, dat moet ik dus niet meer doen.

Verder ging ik aan de slag met een oud examen Frans: een 8,4 zonder erg geconcentreerd bezig te zijn. Beetje jammer dat de rest nog niet erg wil. Talen zijn geen probleem, kunstgeschiedenis/tekenen zal vast wel lukken, maar natuurkunde, scheikunde, wiskunde B en biologie zijn zeker weten de vier vakken waarvoor ik nog veel wil oefenen.

Woensdag 27 april

Met mijn moeder, opa, oma en oom ging ik kort naar de rommelmarkt, waar helaas niets aan was. Op zich wel begrijpelijk dat niemand graag op een kleedje in de regen wil zitten, ik zou zelfs met heerlijk weer niet op de rommelmarkt willen staan. Toen het begon te stortregenen ging ik samen met mijn moeder even naar de Intratuin, wat gelukkig een stuk leuker was. Thuis maakte ik van een stel plantjes een soort ‘vergeten-planten’-arrangement, nu hoef ik maar één schaal tegelijk water te geven in plaats van vijf aparte potjes. Het ziet er nu nog vrij treurig uit, maar dat komt omdat ik er niet heel veel tijd nog in wilde steken, dat doe ik wel weer na de examens en ik had de plantjes wat eerder water moeten geven.

27 april

In de middag ging ik weer aan de slag met leren en ’s avonds zocht ik op welke boeken je moet hebben als eerstejaars geneeskundestudent. Ik zal vast wel een lijst krijgen, maar ik was te nieuwsgierig. Ik vond een lijst met een totaalprijs erbij. Eh, tsja.

Donderdag 28 april

Ik hoefde de hele dag nergens heen, dus ik heb de dag gevuld met leren. Behoorlijk geestdodend, zeker na een paar uur bezig te zijn geweest.

Vrijdag 29 april

Ik besloot een dag vrij te nemen en alleen maar te doen waar ik zin in had. Ik ging onder andere met mijn zus naar de Ikea, waarop ik dit kletsartikel schreef.

Zaterdag 30 april

Doorbraak: mijn dikke winterjas kon aan de kapstok blijven hangen en in plaats daarvan droeg ik een wat dunnere jas. Bovendien kon ik op de route van werk naar huis mijn zonnebril op mijn neus zetten, wat de afgelopen weken totaal niet nodig was. Desondanks slaap ik nog onder een winterdekbed met een extra plaid eroverheen, ik draag de dikste pyjama’s die ik heb en mijn voeten zijn gehuld in skisokken en nog heb ik het koud. Afgelopen week heb ik zelfs een keer een kruik moeten pakken omdat mijn voeten ijspegels waren geworden. Af en toe voel ik me net een koudbloedig dier dat niet zelfstandig warm kan worden. Dan moet ik net als van die leguanen op een steen in de zon gaan liggen.

30 april

In de middag las ik dit kaartje van de Flow-kalender en ik werd er niet erg blij van. Je dagelijkse patroon doorbreken in de vakantie? Prima. Mag ik de echte vakantie er dan wel bij ontvangen? Door het leren voelt het namelijk niet zo. Hoewel, over een maand heb ik al vakantie. Zo gek.

Geef een reactie

