Ik knipte na zes jaar mijn lange nagels af

Ik knipte na zes jaar mijn lange nagels af

Afgelopen zaterdag kreeg ik te horen dat ik ben toegelaten bij Geneeskunde en toen besloot ik dat het genoeg was. Ruim zes jaar lang heb ik mijn nagels niet kort gehad. Misschien dat ik ze in de tussentijd drie of vier keer wat korter heb gemaakt, maar dit keer heb ik ze drastisch kortgewiekt.

Eens, lang geleden heb ik in een artikel vragen beantwoord over het hebben van lange nagels. Dit is nogal gedateerd, dus hier een wat minder prehistorische variant van toen. Er zwerft ook nog een wat recenter artikel rond over lange nagels en nagellak (toen had ik nog mijn oude camera, brr…). Mijn nagels waren in beide artikelen nog niet zo lang als laatst, mocht je het je afvragen.

Before

Nagels before

Tijdens mijn basisschooltijd had ik altijd korte nagels en toch hoefde ik ze vrijwel nooit te knippen. Niet omdat ik een nagelbijter was, maar omdat ik de megaslechte gewoonte had om de witte randen er meteen na het ontstaan vanaf te trekken. Gevolg: korte nagels die heel snel groeiden, waardoor de gewoonte erin bleef. Op een dag, ergens in groep acht, vond ik dat ik er mee moest stoppen. Dat lukte. Mijn nagels werden langer en langer. Soms haalde ik er een randje af, meestal niet. Ik dacht er simpelweg nooit aan, aangezien ik ze eerder ook niet hoefde te knippen.

Op een gegeven moment waren ze toch wel echt opvallend lang en ik vond het mooi. Daarnaast is het ook superhandig: hete dingen aanraken is geen probleem, verpakkingen gaan moeiteloos open en je kunt je nog beter uitleven met nagellak. Het enige onderhoud bestond uit geregeld schoonmaken en af en toe haakjes afvijlen. Soms brak er eentje, gelukkig niet al te vaak.

Ik vind niet dat er echt nadelen zitten aan het hebben van lange nagels, maar er zijn wel twee dingen die je misschien niet zou verwachten. Ten eerste waren mijn vingers ineens algemeen bezit. Mensen pakten mijn handen en duwden en trokken aan iedere nagel. Raar, maar waar. Verder voelde ik nooit iets met mijn vingertoppen. Ik raakte alles aan met mijn nagels (zo typ ik ook, in case you were wondering) of met de binnenkant van mijn vingers.

After

After nagels

Het was geen sentimenteel klusje ofzo, maar ik vind het er nog steeds raar uitzien. Het witte deel van de langste nagel was 2,3 cm, dus mijn vingers lijken net stompjes. Verder voelt alles heel bizar, daarom heb ik ze ook niet helemaal afgeknipt. Gisteren probeerde ik tijdens het koken iets in de pan om te draaien met mijn vingers, wat erg heet was. Niet meer doen dus :) .

Geef een reactie

