This was week 16 ~ Alles voor het laatst, proefstuderen en De Uitslag

This was week 16 - Alles voor het laatst, proefstuderen en De Uitslag

Achteraf was me dit het weekje wel, pfoe! De laatste lessen, een dagje Walibi, proefstuderen en de uitslag van de decentrale selectie in minder dan zeven dagen gepropt. Alles behalve saai dus. Kijk je mee?

Zondag 17 april

Vol goede moed begon ik met het nakijken van een oud natuurkunde-examen waar ik een heel goed gevoel over had. Blijkbaar was het toch niet zo goed gelukt als gepland. Het tweede examen dat ik maakte ging even slecht, dus nu ben ik bang voor het echte examen over een paar weken…

Maandag 18 april

Omdat ik nog geen tweede keus had qua studie, besloot ik dat het een goed plan was om te gaan proefstuderen bij Gebarentaalwetenschap. Heel wat anders dan Geneeskunde, I know, maar alles wat daarop lijkt, is het net niet, economische/technische dingen lijken me niets en talen zijn leuk om te leren, maar niet leuk genoeg om te bestuderen. Bovendien ‘spreek’ ik al een paar woorden Amerikaanse gebarentaal (ASL), dus Gebarentaalwetenschap (of eigenlijk Taalwetenschap met de richting gebarentalen) is toch een vrij logische keuze.

Maar goed, even terug naar wat ik probeerde te zeggen. Ik kwam aan en zag dat er slechts één ander persoon ging proefstuderen, wat me in eerste instantie een beetje ongemakkelijk leek, want alledrie de docenten waren er, plus nog drie studenten. Zes tegen twee, vrij ongebruikelijk bij proefstuderen. Eerst kregen we twee minicolleges en daarna een les Nederlandse gebarentaal (NGT), vooral dat laatste was erg leuk. De docente is zelf doof, dus de hele les ging in het NGT. Heel gek dat het muisstil was. Toch was alles goed te begrijpen en ik ken nu meteen wat woorden in die taal. Ja, een geslaagde tweede keus. Geneeskunde is en blijft wel echt op de nummers 1 t/m 10 (11, 12, 20, 42) van mijn favorietenlijst staan.

Dinsdag 19 april

Mijn eindwerkstuk van tekenen is nu eindelijk af. Anderhalve vierkante meter schilderij, helemaal gevuld. Ik hoop hem een keer te kunnen laten zien in een video (na mijn examens wil ik daar echt weer mee beginnen), maar sommige mensen zeiden dat het een jaar op school moet blijven hangen. Hoe dan ook, je zult hem ooit wel een keer hier tegenkomen.

Ik had tevens de laatste les Engels en dat vond ik totaal niet erg. Ik zat de tijd daar altijd weg te kijken en het was er steenkoud.

Woensdag 20 april

Na Engels en tekenen kon ik ook biologie wegstrepen. Als ‘huiswerk’ moest iedereen eten meenemen voor tijdens de les, een beetje balen dat ik een bloedsuiker van rond de 21 had, waardoor mijn eetlust precies 0 was. Na een toastje met tapenade vond ik het wel weer prima qua eten.

Bij wiskunde was er ook eten, dit keer a) onverwacht, voor mij althans en b) megaveel. Wiskunde B is alleen al fijn omdat er niet bijzonder veel mensen zijn die het kiezen, dus de klassen zijn van een gezellig, overzichtelijk formaat. Vriendin O had zelfgemaakte minipizza’s mee die ik serieus lekker vond! Dat is voor mij al heel wat, want de drie dingen die ik niet lust zijn rodekool (dat is inderdaad één woord, wist ik eerst ook nooit), geitenkaas en pizzabodem. Deze bodem smaakte een stuk minder pizzaïg, if that makes sense. Kleine klassen eten wel beduidend minder, dus er bleef vrij veel over. Leraar G nam dan ook met een blij gezicht de resterende twee minipizza’s mee naar huis.

Donderdag 21 april

Mocht je gek worden van het woord ‘laatste’, nu komt het alweer: vandaag was de laatste lesdag. Zo bizar. Ik zal nooit meer met mijn klas-/jaarlaag-/clustergenoten, laat staan mijn lieve vrienden, in één lokaal zitten. Er is nog wel examentraining na de meivakantie, maar dat is toch weer anders. Tijdens het laatste lesuur (natuurkunde) heb ik dan ook helemaal niets gedaan, ik kon me er gewoonweg niet op concentreren.

Vrijdag 22 april

Op naar Walibi met alle examenklassen. Beetje jammer dat onze school niet de enige was die dat van plan was. Er stonden, eerlijk waar, iets van honderdvijftig bussen en touringcars op het terrein. Sommigen gingen meteen weg na het afleveren van de klassen, dus het waren er misschien wel meer. Bij de ingang was er tassencontrole, waardoor het anderhalf uur duurde voordat we eindelijk het park in konden.

Mijn eindoordeel over Walibi: negatief. Het is leuk als je het niet erg vind om veel te moeten wachten op achtbanen en als je verder niet heel veel wilt doen, want er is niet zoveel te doen naast de achtbanen. Ik ging voor de zekerheid in geen enkel exemplaar, want ik voelde me alsof ik misselijk zou kunnen worden. De enige opties die toen overbleven waren het reuzenrad en wat kinderatracties. Beetje jammer.

Ik had ook gehoopt dat ik vrijdag de brief van Geneeskunde zou ontvangen, dit bleek helaas niet het geval.

Zaterdag 23 april

Een rare dag. Ik kreeg de brief met de uitslag. Ik was van plan biologie te leren, dit kwam er alleen echt niet van. Mijn hoofd zat (‘zit’ eigenlijk, ik schrijf dit op zaterdag) vol gemengde emoties. Misschien dat ik later weer helder na kan denken :) .

Tot slot kwam ik tot de conclusie dat ik naast de foto van de brief vrijwel geen foto’s heb gemaakt deze week, behalve deze. Geen idee waarom, maar vandaag was nu eenmaal geen logische dag. O ja, het was omdat het me opviel dat deze zo lang is. Ik snap nog steeds niet dat het fotowaardig genoeg was om mijn camera te pakken, maar ik heb me wel even vermaakt met het testen van alle filters van PicMonkey.

Nagel


Hoe was jouw week?

Geef een reactie

