Lijstjes

Superkrachten waar je echt (n)iets aan hebt

Superkrachten waar je echt (n)iets aan hebt

Stel, je mag een superkracht kiezen, waar zou jij dan voor gaan? Vliegen, onzichtbaar worden wanneer je wilt of toch teleporteren? In ieder geval niet iets wat echt realistisch is. Daarom deel ik vandaag de dingen die niet bepaald tot de categorie ‘superkracht’ behoren, maar wel erg handig zijn om te kunnen. Of juist totaal niet…

Om te beginnen met de vraag hierboven: ik ga voor teleporteren. In het dagelijks leven ben je veel vaker onderweg dan je zou denken en op deze manier kun je ongelooflijk veel tijd besparen. Bovendien kun je spontaan op reis zonder je koffer te pakken. Je flitst gewoon even naar huis om je tandenborstel te halen.

Fotografisch geheugen

Het is erg fijn om dingen in beeld te onthouden, ook al zitten er behoorlijk wat nadelen aan. Als ik anderhalf jaar geleden een film heb gezien, zal ik nog steeds zeggen dat ik hem pas gezien heb, simpelweg omdat ik die film nog kan dromen. Nu ligt het er wel aan welke film en of ik volledig geconcentreerd aan het kijken was.

Twaalf kopjes in één hand

Een ‘talent’ wat niet bepaald handig is voor iedere dag, maar mocht het nodig zijn, dan kan ik twaalf kopjes in één hand dragen zonder er eentje te laten vallen. In werkelijkheid hoeft het nooit, jammer.

Vier volle of vijf lege thermoskannen per hand

Dit is soms nog wel eens handig, aangezien ik vrijwilligerswerk doe in een verzorgingstehuis. Daar breng ik koffie en thee rond en dat vervoer ik in thermoskannen. Gelukkig heb ik een kar om ze op te zetten, maar als ik de kannen af wil wassen, is het handig om er zoveel mogelijk tegelijk op het aanrecht te zetten.

Veelgebruikte dingen kwijtraken

Wanneer ik iets kwijtraak, is het meestal iets wat ik minstens een paar keer per dag nodig heb. Zo ben ik mijn glucosemeter meerdere keren tijdelijk verloren direct nadat ik hem had gebruikt. Echt, ik weet zeker dat ik mijn bril de hele dag door kwijt zou raken als ik er een had. Daarentegen kan ik altijd de spullen vinden die ik niet nodig heb.


Welke superkracht zou jij willen?

2 thoughts on “Superkrachten waar je echt (n)iets aan hebt”

Geef een reactie

