Weekoverzichten

This was week 15 ~ Symmetrisch uit het ziekenhuis, examens oefenen en de weg kwijtraken

This was week 15 - Symmetrisch uit het ziekenhuis, examens oefenen en de weg kwijtraken

Na deze week nog maar één schoolweek die dan voor mij slechts uit drie schooldagen bestaat. Het examen nadert dus ook behoorlijk snel. Ik heb deze week dan ook veel geleerd, maar ik ben ook de weg kwijtgeraakt, naar het ziekenhuis geweest en ik moest wachten op niets.

Zondag 10 april

Na een gebroken nacht door een hypo (eten om half drie ’s ochtends, yay, not) werd ik wakker met keelontsteking. Dat heb ik eigenlijk ieder jaar als het langzaam warmer wordt, alleen dit keer was het een stuk eerder dan normaal. Ondanks dat ik me niet bepaald fit voelde, ben ik toch gaan werken, waardoor ik me in ieder geval geestelijk een stuk beter voelde. Serieus, eerst twijfelde ik of ik wel vrijwilligerswerk zou gaan doen, maar ik ben zo blij dat ik ermee ben begonnen.

’s Avonds speelde ik weer eens een potje Agario om het dramatische oefenexamen van wiskunde te vergeten. Echt, ik ben helemaal vergeten hoe je dingen moet bewijzen. Ik was dan ook helemaal blij toen ik op nummer 1 stond van de top tien. Mocht je ook Agario spelen op de Europese server, ik speel altijd onder mijn blognaam. Wat bovendien handig is om te weten, is dat ik het vrij snel saai vind om lang op nummer 1 te staan. Dan zoek ik een cel uit die ik er mooi uit vind zien en/of waarvan ik de naam leuk vind. Aan deze cel geef ik al mijn massa. Dit keer was de lichtblauwe Lightbringer de gelukkige.

Maandag 11 april

Volgens mij was het Dag van de Touringcar, ik kwam namelijk zoveel van die bussen tegen. Ook echt in van die kleine straatjes, wat hebben die dingen daar te zoeken?

Later die dag op mijn stageplek had ik een vergadering in een gedeelte waar ik nooit kom, wat ik niet zo fijn vind. Het gebouw bestaat namelijk uit verschillende vleugels met de letters A t/m H en iedere vleugel heeft minstens vijftig hokjes, kamers en zalen. Op de heenweg liep ik met iemand mee, maar op de terugweg was ik alleen. Op mijn tocht naar de uitgang van het gebouw heb ik dus drie keer hetzelfde rondje gelopen zonder het door te hebben. Gelukkig was ik eerder weggegaan :p .

Dinsdag 12 april

Voor één uurtje heen en weer naar school in plaats van tot laat blijven zitten: hier kan ik wel aan wennen. Om de dag toch wat nuttiger te maken, ging ik verder aan mijn examenopdracht aan tekenen. Ik ben benieuwd hoe ik dat ding ooit mee naar huis ga nemen, hij is namelijk iets van 1 bij 1,5 meter. Ach ja, het schilderij moet toch nog een jaar op school hangen, dus daar buig ik me later wel weer over.

Verder gebruikte ik de middag om examens te oefenen, niet heel bijzonder. Het valt wel tegen dat ik steeds weer dingen tegenkom die weggezakt zijn.

Woensdag 13 april

Niche blogSem op het dak Sem op het dak

Mijn kat heeft blijkbaar een nieuwe plek gevonden: het dak van een schuur. Ik zag in de schuur al iets langs het dakraam lopen, maar ik had geen idee dat hij daar zat.Lieveheersbeestje

Ik maakte meteen gebruik van het mooie ochtendlicht om te kijken hoe goed mijn camera macrofoto’s kan maken. Ik ben erg tevreden met het resultaat.

Na een dag school ging ik voor het eerst naar de mensendieck (mocht je niet weten wat dat is: daar kijken ze naar je houding). Mijn rug blijkt kort samengevat een wonderlijke creatie te zijn met allerlei dingen die niet kloppen. Het was helaas alleen maar een intakegesprek, volgende week weet ik pas wat ik anders moet gaan doen.

Donderdag 14 april

Voor mijn gevoel zat ik de hele dag in het ziekenhuis. ’s Ochtends ging ik erheen, toen moest er onverwachts bloed geprikt worden en mijn insulinepomp werd uitgelezen, dus ik was heel wat later thuis dan gepland. Vooral het bloedprikken was een gebeurtenis op zich, want ik was lang niet de enige die daar zat te wachten. Vervolgens mislukte het bij mijn linkerarm, waarna ik ook in mijn rechterarm geprikt werd. Ik liep in ieder geval keurig symmetrisch het ziekenhuis uit.

Vrijdag 15 april

Naast mijn allerlaatste normale schooltoets, wachtte ik deze dag op een verlossende brief of mail over Geneeskunde. Hoe dit afliep, heb je kunnen lezen in dit verslag.

Zaterdag 16 april

Dame in het verzorgingstehuis: “Ja, ik word al bijna 97.”
Ik: “U ziet er dan heel erg goed uit voor uw leeftijd.”
Dame: “O, zal ik dan maar weer beginnen met daten?”

Priceless. Het is wel echt zo dat ze er jong uit ziet, ik dacht dat ze hoogstens eind zeventig, begin tachtig is.Examen natuurkunde oefenen

’s Middags heb ik een voorbeeldexamen van natuurkunde afgemaakt, dat ging gelukkig best goed. Ten minste, ik moet het nog wel nakijken.

Geef een reactie

