Persoonlijk

Wachten op niets

Wachten op niets

15 april, de dag waarop ik te weten kreeg of ik ben toegelaten bij de studie Geneeskunde. Of toch niet. Daar heb ik verslag van gedaan.

08:37 De telefoon gaat. Het ging om iets heel anders, maar toch voelde ik me zenuwachtig worden.

09:25 Mail gecontroleerd. Vlak voor het afsluiten van de computer nog een keer.

10:40 Op naar school voor de herkansing. Even mijn gedachten verplaatsen naar het heden. Hoewel, het heden kan ook het moment van Het Bericht zijn. Misschien komt het mailtje wel als ik bezig ben met de toets.

12:20 Ik kom vriendin J tegen. Welkome afleiding. In die tien minuten heb ik er slechts één keer aan gedacht en dat is bijzonder weinig.

13:30 Thuis van school. Mail gecontroleerd voor de derde en vierde keer. Op een forum over de decentrale selectie lees ik berichten van mensen die niet door zijn. Andere universiteit, maar toch.

13:48 Laat ik lunchen! Of nee, toch een rondje ijsberen. Wat zal ik gaan eten? Is die mail nou al binnen?

13:49 Nee dus.

13:50 Hoe maak je ook alweer een omelet? Voor de mensen die mij nog nooit in de keuken hebben zien frutselen: ik kan omeletten met mijn ogen dicht en met één hand maken. No problemo, alleen tsja, nu mist iedere hersenactiviteit.

13:51 Mail nou! Wanneer komt de post eigenlijk?

13:54 Volgens een of andere website tussen twaalf en zes. Lekker dan.

13:57 Ik word poëtisch en bedenk een vergelijking tussen dit en een ei. Zoals je het ei stuk slaat en daarmee verwoest, zo zou een negatief bericht dat doen met mij. Genoeg gefilosofeer voor vandaag.

14:01 Stel nu dat ze het over het weekend heen tillen? Dat zou echt… Gewoon nee.

14:17 Voor het eerst een omelet gebakken die uit elkaar valt.

14:18 Omspringgedrag: bijvoorbeeld wanneer een vogel tijdens het vechten ineens besluit om zich te gaan poetsen, simpelweg omdat de prikkel daarvoor sterker is. Ik identificeer me nu met die vogel.

14:19 ‘Our services are not working right now.’ Meen je dit? Mijn mail moet het doen.

14:21 Opgelost. Omelet nog steeds niet gegeten.

14:32 Niets bij de post, alleen wat reclame. Hè.

14:51 Berichten van mensen die zijn toegelaten. Wederom van een andere universiteit.

15:57 Mail! Van Twitter. Jammer.

16:49 Zou er vandaag nog wel iets gaan gebeuren?

17:29 Niets. Nu moet ik wachten tot na het weekend. Misschien dat er morgen nog wat met de post komt, anders wordt het dinsdag. Zucht…

6 thoughts on “Wachten op niets”

  1. Ik las dit en moest meteen aan mijn schoonzusje denken. Ga jij voor de VU? Mocht dat zo zijn dan kan het nog wel even duren, vorig jaar kwam de uitslag daar pas 26 april.

    Like

Geef een reactie

