Weekoverzichten

This was week 14: Nieuwe schoenen, laatste vrijdag en macarons

This was week 14 Nieuwe schoenen, laatste vrijdag en macarons

Daar is ‘ie dan: het allereerste weekverslag. Na anderhalf jaar maandverslagen besloot ik dat het beter zou werken om iedere week te vertellen wat ik uitgevoerd heb, zodat ik ook wat meer details kan vertellen (31 dagen vol details zou anders wel een heel langdradig geheel opleveren…). Enjoy!

Zoals je kunt zien, begint het verslag op zondag, eindigt het op zaterdag en het is op zondag online gekomen. Om een cryptisch verhaal kort te maken: het is me gelukt om de post vooruit te schrijven. Aww yiss.

Zondag 3 april

Verkeerde dag

De scheurkalender zorgde voor wat verwarring :) .

Meestal bepaalt de ochtend hoe de rest van de dag aanvoelt, dit keer was dat toch echt het begin van de middag. Geen stress van de toetsweek, zon, warmte, lammetjes en rust. Ik was namelijk een deel van de middag alleen thuis en dat vind ik altijd lekker stil, af en toe is dat echt heerlijk.

Maandag 4 april

Na een dag stage zat ik weer in de bus naar huis, toen persoon X instapte. Geen idee wie het is, ik heb haar gezicht ook nog nooit gezien, maar ze zit er iedere week en altijd belt ze met dezelfde personen. Dit keer weer: “Hey (…) ja, ik zit in de bus.” Dat klopt, net als vorige week en de week daarvoor. Weten de mensen waarmee ze belt dat niet inmiddels of zouden ze aan geheugenverlies lijden? Ik zal het nooit weten en dat vind ik wel leuk aan het OV. Je ziet een minuscuul klein deel van iemands leven en daarna zijn ze weer weg.

Eenmaal thuis vertelt mailt vriendin A dat ik een speech van een docent heb gemist. Het schijnt namelijk slim te zijn om niet zo veel te drinken in de weken voorafgaand aan het eindexamen. Hè, jammer :D . Nee hoor, ik drink geen druppel alcohol.

Dinsdag 5 april

Natuurkundepracticum over radioactiviteit: “Jullie mogen niet te lang met de radioactieve bronnen knuffelen en je mag ze ook niet opeten.” Ehm, ja, dat was iedereen natuurlijk van plan ofzo? Ik vond het verder wel een gek idee om iets aan te raken wat dodelijk kan zijn als je er besmet mee raakt. Er zat bijvoorbeeld een radioactief staafje in een loden huls en dat staafje moest er voor de proef uit. Ik heb dat ding uiteindelijk wel gewoon aangeraakt, maar het was raar, ook al is het pas giftig als de stof in je lichaam komt.

Woensdag 6 april

De eerste woensdag zonder fysio in tijden, wat was dat heerlijk. Fysio op zich was niet zo erg, het kostte alleen erg veel tijd. Ik was nu in plaats van om half vijf al voor half vier thuis.

Jasmine en Sophia

Verder bracht ik weer veel te veel tijd door bij de lammetjes, wat helemaal niet erg is :) . Eén lammetje krijgt met de fles, twee andere lammetjes willen geaaid worden en ondertussen kauwt er ook nog eentje op je vingers.

Donderdag 7 april

Nieuwe schoenen

Ik heb werkelijk geen idee hoe het is gebeurd, maar ik heb gewoon schoenen kunnen vinden die goed zitten èn er ook nog leuk uitzien. Er zit wel een besmettelijke witte rand onder, ik ben nu al benieuwd hoe vaak ik die schoon zal moeten maken. Ach ja, dat maakt niet zoveel uit. Ze zijn trouwens van Bluebox.

Vrijdag 8 april

De laatste vrijdag les, zo raar. Komende vrijdag zijn de herkansingen en de vrijdag erna is het examenuitje, dus ik zal nooit meer een echte lesdag zoals vandaag meemaken. Bovendien had ik ook voor de laatste keer tekenen, aangezien ik op maandagen stage loop.

Na school ging ik naar de huisarts voor de uitslag van de röntgenfoto’s van mijn rug en dat was goed. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant weet ik nu nog niet waarom mijn rug precies pijn doet. Nu ga ik proberen of de mensendieck helpt, misschien ligt het dan toch aan mijn houding.

Zaterdag 9 april

Ik at de allereerste macaron van mijn leven, eentje met pistachesmaak. Ik moet zeggen dat het niet zo bijzonder was als ik had verwacht, maar het was er lekker. Het deed me denken aan een verhaal van een bewoonster van het verzorgingstehuis waar ik werk. Ze was een keer met een vriendin naar Frankrijk en ze wilden samen ergens eten. Op de menukaart stond ‘macaroni’, tenminste, dat dachten ze. Vervolgens kwam de ober aanzetten met een macaron. Ach ja, ook een lekkere maaltijd.

4 thoughts on “This was week 14: Nieuwe schoenen, laatste vrijdag en macarons”

Geef een reactie

