Dingen die je eigenlijk nú zou moeten doen

Dingen die je eigenlijk nú zou moeten doen

Misschien is dit wel een van de meest herkenbare artikelen die ik ooit heb gemaakt, want uitstellen is iets wat iedereen wel eens doet. Wat ik ook aan het doen ben, er is altijd wel iets dat ik beter zou kunnen doen omdat dat meer prioriteit heeft. Daarom hoop ik jou (en mezelf stiekem ook wel een beetje) hiermee te inspireren/motiveren/activeren om je to do list op te ruimen. Vandaag. Of morgen.

Opruimen en stofzuigen

Het is erger geweest en dat is ook gelijk het excuus hierbij. De afgelopen twee à drie weken was ik druk bezig met leren en toetsen maken, vandaar had ik echt geen tijd om me ook nog bezig te houden met hoe de boel eruit zag. Inmiddels heb ik zo goed als alles opgeruimd en gestofzuigd, maar dat is ook alweer even geleden.

Me verdiepen in het aanvragen van studiefinanciering

Ik weet nu al dat ik het ingewikkeld ga vinden, dus ik begin er gewoon niet aan. Het punt is dat ontkennen van het probleem slechts tot op zekere hoogte werkt, daarna komen de schuldgevoelens en naderende deadlines tien keer zo dreigend aan. Hopelijk valt het een soort van mee en misschien kan ik zelfs iemand vinden die erg verstand van heeft. Het wordt nog wat als ik ooit zelf administratieve dingen moet regelen.

Verjaardagskaarten regelen

Ook heel nodig, want ik heb op het moment alleen maar kerst- en geboortekaarten. Natuurlijk kan ik die kaarten een beetje bewerken door tekst toe te voegen. Dat laatste zou rare taferelen opleveren: “Hoera, het is al 21 jaar een jongen!” Komt lekker overtuigend over.

Examens ofzo

Op zich ben ik al wel begonnen met leren tijdens de les, maar door de toetsweek stond dat zo goed als stil. Vervolgens gaf ik mezelf dit weekend vrij en voilà, een gratis schuldgevoel. Toch heb ik niet heel lang niets gedaan, bovendien heb ik nog iets van vijf weken, waarvan twee weken vakantie.

Een planning maken

Er zijn een aantal dingen die nog moeten gebeuren, zoals alles hierboven. Het zou fijn zijn als ik het eens voor elkaar zou krijgen om dat in een planning te verwerken. Moet ik die wel eerst even ooit een keer maken.

Zo, nu ga ik weer aan de slag met… Niets van bovenstaande.


Wat zou jij nu eigenlijk moeten doen?

3 thoughts on “Dingen die je eigenlijk nú zou moeten doen

  1. Hahahahahahaha! Oke, ik heb mezelf betrapt op hardop lachen. Thanks voor dit stuk, zoooo herkenbaar. Ik moet eigenlijk afwassen, opruimen en stofzuigen. En eigenlijk ook vanalles voor mijn werk, maar het lijkt me wel heeeel moeilijk. Dus negeer ik dit net zolang tot het helemaal niet meer kan 😝

    Like

Geef een reactie

