This was March ~ Het einde van een eendentijdperk, decentrale selectie en veranderingen

AppleGrace

En toen was er patsboem ineens een nieuwe blognaam en een nieuw uiterlijk. Yup, dat was mijn ‘secret project’. Ik had eerst niet helemaal door hoe het moest, dus het gebeurde pas iets later dan gepland, maar nu heb ik dan eindelijk een blognaam die je wèl kunt uitspreken zonder dat het gek klinkt. Bovendien zit ik nu ook op Twitter  (@IridiumNLblog). Daarom vind je in dit artikel naast het gebruikelijke maandverslag ook nog wat informatie over de veranderde dingen.

Zaterdag 5 maart
Het college voor de tweede ronde van Geneeskunde is maar iets aparts. Aan de ene kant zie je wie volgend jaar mogelijk dezelfde studie gaan doen, aan de andere kant is iedereen je concurrent. Er zijn 350 plaatsen en er waren die dag iets meer dan vijfhonderd mensen aanwezig, kun je nagaan. Het was in ieder geval een interessant praatje dat gehouden werd, dus dat scheelde enorm.

Zondag 12 maart
Nope, niet mijn dag. Volgende.

Zaterdag 19 maart
De toets over het college was zó moeilijk! Gelukkig (I guess) heb ik er alleen maar negatieve verhalen over gehoord, als ik de enige was die het slecht vond gaan zou ik al helemaal veel stress hebben. De uitslag wordt helaas pas in de tweede helft van april bekend gemaakt, wachten duurt lang ;) .

Woensdag 23 maart
Mijn konijn is redelijk oud en blijkbaar is hij nogal verziend. Hij kan mensen van een flinke afstand uit elkaar houden, maar mijn vinger en een wortel helaas niet. Dit keer was mijn duim het slachtoffer: hij had dwars door de duimnagel en de zijkant van mijn vingertop heen gebeten. Met zijn tanden is in ieder geval helemaal niets mis.

Donderdag 24 maart
Iedere keer als ik ’s ochtends op een bepaald tijdstip naar school fietste, zat er een eendenechtpaar in de berm. Elke ochtend kwamen ze uit de greppel om de weg over te steken, zodat ze de dag door konden brengen in het water aan de overkant. Dat ging goed, tot nu toe. Meneer Eend lag uitgestrekt over de weg, mevrouw Eend was nergens te bekennen. Diezelfde middag lag het stoffelijk overschot van de vrouwtjeseend even verderop langs de weg. Zij had de terugweg naar de greppel niet gehaald. Tragisch.

Vrijdag 25 maart
Een eendenechtpaar langs de weg, zou het dan toch..?

Dinsdag 29 maart
Ik heb het gewoon gedaan. Al een tijdje vroeg ik me af wanneer en hoe ik een nieuwe blognaam zou maken, totdat ik besloot dat ik moest stoppen met uitstellen.

Donderdag 31 maart
Het eerste lammetje, eindelijk. Zo schattig! De foto’s spreken waarschijnlijk wel voor zich. Bewegende schapen fotograferen is wel erg lastig :) .

Apple Apple+Grace Grace Grace+Apple Grace2

Veranderingen

Ten eerste zal het volgende verslag niet zo zijn als nu, vanaf volgende week zondag vind je hier wekelijks een verslag. Aan het einde van de maand is het begin zo ver weg en op deze manier kan ik makkelijker langere verhalen en details vertellen, zonder dat het artikel tegen de tweeduizend woorden aanzit.

Hierdoor heb ik ook besloten om op woensdag en vrijdag een artikel online te zetten. Alleen een artikel op vrijdag en een weekverslag op zondag vond ik een beetje weinig, dus vandaar dat de woensdag erbij komt.

Tot slot kun je me op Twitter vinden, maar dat heb ik geloof ik al gezegd :) .


Fijn weekend!

 

Geef een reactie

