Lijstjes

Klaag maar raak

Klaag maar raak

Het is voor jezelf en anderen niet heel fijn om de hele dag door te klagen, maar het kan zo’n opluchting zijn! Daarom besloot ik vandaag iedereen de gelegenheid te geven om heerlijk te klagen. 

Plaats al je klachten in de comments. Mocht je inspiratie nodig hebben, hierbij mijn klachten:

  • Mijn to do list blijft maar groeien, alleen de tijd die ik heb wordt steeds minder. Het grootste deel bestaat uit huiswerk en o ja, over ruim een week begint de toetsweek weer en o ja, daarna zijn de examens alweer bijna. Het liefst zou ik overal goed op voorbereid zijn, maar zo lukt het niet.
  • Een deel van de lessen op school is inmiddels behoorlijk nutteloos. Vooral Engels en Frans, het enige wat ik daar doe is examenteksten oefenen. Het examen begint pas half mei, dus ik moet nu nog ruim twee maanden leesteksten blijven doen. Straks ook nog voor Nederlands. Saai…
  • Over school gesproken: er zijn te weinig stoelen. In de les is dat geen probleem, want de lokalen zijn altijd goed gevuld met schoolmeubilair, maar in de pauzes is het drama. Op tafels zitten mag niet, dus dan ga je op zoek naar plekken waar je wel rustig kunt zitten, zoals bij de verwarming. Helaas hebben andere mensen deze plek ook ontdekt.
  • Aan het eind van elke stagedag ga ik met de bus naar huis. Helaas staat het bushokje op zo’n manier dat de koude wind er altijd wel in kan komen. Mocht dit niet het geval zijn, dan komt de bus te laat. Zelfs als dat niet het geval is, is er wel iets aan de hand met het voertuig, zoals een bus waar het geluid veel te hard staat of een bus waar mensen in zitten die net gerookt hebben.
  • Mijn rug doet nog steeds pijn, daar ben ik echt helemaal klaar mee.

Zo, nu is het eruit. Er zijn nog zat leuke dingen in mijn leven hoor, deze klaagsessie was gewoon even nodig.


Genoeg inspiratie? Klaag maar raak in de comments!

Geef een reactie

