Persoonlijk, Weekoverzichten

This was February ~ Nieuwe camera, wattebolletjes en goed nieuws

Wolken februari2

Februari was een maand die best volgepropt zat met dingen. Er waren leuke dingen, zoals mijn nieuwe camera en goed nieuws, maar aan het einde van de maand wilde het niet helemaal meer. Lees je mee?

Zaterdag 6 februari
Omdat ik nog steeds geen goede optie B qua studies heb, ging ik weer naar de open dag van de VU. Wijsbegeerte leek me niets (categorie ‘leuk om een artikel over te lezen, maar niet leuk genoeg om minstens drie jaar te doen’), Bewegingswetenschappen bevat veel te veel natuurkunde, Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie (lekkere tongbreker, gelukkig bestaat er de afkorting CAO voor) leek eigenlijk best boeiend en Farmaceutische Wetenschappen mag bij Wijsbegeerte in de club.

Woensdag 10 februari
Dit keer werd de rechterknie van mijn moeder gerepareerd┬á(soms veranderen hier thuis woorden spontaan, dit keer moest ‘geopereerd’ er aan geloven). Verder werd mijn matras eindelijk geleverd. Dat sliep toch best apart, niet omdat het matras raar voelde, maar omdat het plastic er nog omheen zat. Je weet immers nooit zeker of het ding nog terug moet worden gestuurd.

Donderdag 11 februari
Tijdens het maken van wiskundehuiswerk:
Ik: ‘Heb je al eens moeten primitiveren?’
Vriendin: ‘Nee… Daar ben ik te primitief voor.’

Donderdag 18 februari
Woehoe, ik ben door naar de tweede ronde van de decentrale selectie van Geneeskunde! Ik kreeg eerder bericht dat het in de loop van deze week bekend werd gemaakt, waardoor ik vanaf maandag obsessief mijn mail ververste.

Maandag 22 februari
Eindelijk: mijn Canon EOS 1200D kwam binnen. Beetje jammer dat ik er bij het bestellen geen lens bij had gedaan, dus ik moest nog een dag wachten. Wat duurde dat lang zeg, pfoe!

Dinsdag 23 februari
Ik ging naar de verjaardag van een vriendin, wat supergezellig was, alleen mijn rug besloot er aan het einde van de dag mee op te houden. Daarom ging ik eerder naar huis, waar mijn lens op me wachtte. Die was ik door de verjaardag half vergeten, waardoor het een aangename verrassing was.

Donderdag 25 februari
De planning was om in de voorjaarsvakantie veel aan school te doen, maar dat lukte gewoon niet. Maandag naar stage, dinsdag verjaardag, woensdag pijnlijke rug (waardoor ik niet lang kan zitten en lopend huiswerk maken blijkt niet zo goed te werken) en deze donderdag: wattebolletjes. Ik kon ineens niet meer nadenken, wiskunde leek ineens Chinees. Toen ging ik granny squares haken, waar ik net genoeg concentratie voor had.

Vrijdag 26 februari
Wattebolletjes. Meer granny squares.

Zaterdag 27 februari
Inmiddels is het me wel duidelijk dat het nieuwe matras weinig verschil maakt, ik wordt hoogstens wat uitgeruster wakker dan eerder. Mijn rug deed extra veel pijn, twee paracetamolletjes innemen hielp zelfs niet meer.

Zondag 28 februari
Weet je, granny squares haken is best verslavend. Ik denk dat ik een dekentje ga proberen te maken.

Granny squares

Mocht er morgen, de 29e, nog iets spannends gebeuren, dan zal ik dat er morgenavond bij zetten :) .

En verder

Wolken februari

Voor de eindopdracht van tekenen wil ik onder andere iets met wolken doen en toevallig hingen de goede exemplaren in de lucht. Nu maar hopen dat ze met verf een beetje te doen zijn.

Wortel

Nieuwe camera, maar geen interessant onderwerp? Geen nood, je kunt altijd nog op een dramatische manier een wortel vastleggen.

Volgende maand wordt ook weer druk, want het is dan weer tijd voor een toetsweek en de tweede ronde van de decentrale selectie vindt plaats. Spannend!

2 thoughts on “This was February ~ Nieuwe camera, wattebolletjes en goed nieuws”

Geef een reactie

