Nieuwe camera: Canon EOS 1200D + 18-55mm lens

Nieuwe camera
Het is eindelijk zover: ik heb een nieuwe camera! Een spiegelreflex, zoals ik al een hele lange tijd bovenaan mijn verlanglijstje had staan. Vanaf nu kan ik dus weer artikelen mèt foto’s plaatsen, foto’s die er ook een stuk mooier uitzien. In dit artikel laat ik de camera en mijn eerste probeersels zien.

Al een paar maanden, zo niet langer, wilde ik een camera die echt mooie foto’s maakt. Niet dat mijn oude compactcamera nu zo slecht was, met de juiste instellingen en wat bewerken achteraf ging het meestal goed. Alleen, ik had wat problemen met het licht. Wanneer de zon niet hoog aan de hemel stond, kon ik het wel vergeten. Daarnaast zag ik op andere blogs erg mooie foto’s met scherpte-diepte.

Een aantal weken terug kon ik geen bestanden van mijn oude camera afhalen, dus daarom ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe. Ik heb eigenlijk helemaal geen verstand van camera’s, waardoor ik niet wist wat ik precies wilde, behalve een camera die goed kan filmen en betere foto’s maakt. Uiteindelijk kwam ik bij de Canon EOS 1200D terecht. Ik had hem afgelopen zaterdag besteld, maandag kwam hij binnen. Toen kwam ik erachter dat er geen lens bijzat, bummer. Ik wist ook niet zo goed wat voor een lens ik moest kiezen, want ik ging ervan uit dat er een standaardlens bestond. Niet dus. Ik bestelde de 18-55mm f/3,5-5.6 IS II zoomlens erbij.

Ook al heb ik hem nog maar kort, ik weet nu al dat ik een goede keus heb gemaakt. Het was wel een hele omschakeling, ik schrok me bijvoorbeeld te pletter toen dat flitsding omhoog sprong. Een spiegelreflexcamera is ook een stuk zwaarder, zeker met lens. Verder zijn er een stuk meer opties, maar die probeer ik later wel uit. Ik hoop in ieder geval dat hij z’n prijs waard is ;) . Wat ik ook zeker wil proberen, is filmen. Als het goed is zou dat nu in 1080p moeten kunnen.

Nieuwe camera3

^ De eerste foto die echt lukte na wat gekluns. Blij dat ik was!

Nieuwe camera2

^ Ik vond een beer, deze werd voor even mijn model. Blijft lekker stil zitten. Ik vind de manier waarop het licht door de haren schijnt erg mooi is.

Nieuwe camera4

^ Dit bewijst dat je daadwerkelijk álles ziet waar scherp op wordt gesteld.

Tot nu toe kan ik slechts één nadeel bedenken en dat is het geluid dat ‘ie maakt. Dat is op zich niet erg, alleen het zal lastiger worden om dieren te fotograferen. Verder ben ik enorm blij ermee.

2 thoughts on “Nieuwe camera: Canon EOS 1200D + 18-55mm lens

Geef een reactie

