Blog

Hoe weet je zeker dat je een blogger bent?

blog

Dit is nu écht het laatste geïmproviseerde artikel, want als alles meezit komt dinsdag mijn nieuwe camera binnen! Ik zat laatst een beetje rond te neuzen op mijn blog, toen ik me bedacht dat het hebben van een blog tot situaties leidt waar ik nooit eerder aan had gedacht. Enjoy!

Creatieve zoekopdrachten

Mensen kunnen op tientallen manieren op de blog belanden, het gebruik van zoekmachines is er eentje van. Een week of twee geleden zag ik tussen de zoekopdrachten ‘rijstwafel verslaafd’ staan. Erhm, ik ben wel verslaafd aan komkommers (‘verslaafd komkommer’ stond ook in de lijst) en mosterd. Rijstwafels zijn wel oké op zich, mits er iets lekkers als avocado of tahin op zit. Ik weet wel iemand die verslingerd is aan havermout (Anniek), maar ik ben nog niemand tegengekomen met een rijstwafelverslaving.

Grillige relatie met camera

Wanneer ik met mijn camera in de aanslag sta om iets te fotograferen dat in één keer moet lukken, probeer ik zo aardig mogelijk tegen het ding te zijn. Als de foto mislukt, is het zijn schuld en haat ik hem de dagen erna. Dit proces herhaalt zich gedurende de levensduur van het apparaat. Het viel dan ook erg tegen dat hij het nu niet meer doet, maar gelukkig is de vervanging onderweg. Ha, zal je leren camera! Zie je wat ik bedoel?

In real life ben je niet origineel meer

‘O trouwens, wist je al dat…’
‘Ja, dat heb ik op je blog gelezen.’
‘En wist je al…’
‘Ja.’
‘Ow, ehm, tsja.’

Je verplaatst je halve huis voor die ene foto

Voorwerp in mijn linkerhand, camera in rechterhand en lopen maar, net zolang totdat de perfecte achtergrond het plaatje compleet maakt. Helaas weet ik nooit van tevoren wat of waar die achtergrond is. Keuken, kelder, buiten… Even later kom ik er dan achter dat de foto wazig is geworden en dat het te donker is om opnieuw een foto te maken.

Dingen bewaren

Misschien kan die foto nog wel van pas komen. Misschien kan ik nog wat schrijven wat te maken heeft met dat product. Misschien is dit een leuke achtergrond. Ga ik het dan ook daadwerkelijk gebruiken? Natuurlijk niet. Toch blijf ik maar dingen bewaren.

3 thoughts on “Hoe weet je zeker dat je een blogger bent?”

Geef een reactie

