Lijstjes

Mijn favoriete films en series (zonder spoilers)

Favoriete films en series

Het leven zonder werkende camera valt vies tegen, want ik moet steeds improviseren met wat ik online zet, ik heb immers alleen oud beeldmateriaal. Maar goed, aangezien het vandaag zo’n nare regenachtige dag is, besloot ik dat dit perfect weer is voor films of series. Daarom deel ik mijn favorieten.

Films

Harry Potter

Al voordat ik oud genoeg was om sommige delen te kijken, had ik ze gezien. Wat een goede films! Ook al zijn het zeven (eigenlijk acht) delen, toch blijven de films steeds weer boeien. Van welke andere films kun je dat zeggen? Meestal is deel twee niet eens leuk meer. Ik ben dan ook erg blij dat er nog een deel aankomt, hoewel ik bang ben dat het tegen gaat vallen.

Ik denk dat ik deel drie (Prisoners of Azkaban) en deel zes (The Half Blood Prince) het leukst vind, deel vijf (The Order of the Phoenix) is het minst favoriet. Dat komt vooral door Umbridge, ik heb zo’n hekel aan dat personage! Aan de andere kant laat dat wel weer zien dat ze goed kan acteren.

Star Wars

Deze films zijn ook echt heel goed: het plot, de effecten, humor… Ik heb ze allemaal al minstens zeven keer gezien en steeds weer zie ik nieuwe dingen. Wat ik vooral knap vind, zijn deel vier, vijf en zes, die zijn in de jaren ’70 opgenomen. Sommige dingen zien er wel nep uit, maar minstens 90% is gewoon heel mooi geloofwaardig gemaakt. Helaas heb ik de nieuwe nog niet gezien.

Ik vind Star Trek trouwens ook leuk, meestal vinden mensen slechts één van de twee geweldig.

Lord of the Rings

Van deze films word ik ook al zo blij. Stuk voor stuk zitten ze knap in elkaar. Wat ik vooral bijzonder vind, is dat de drie films tegelijkertijd zijn opgenomen eind jaren ’90. Ik heb geen idee wat ik er nog meer over kan zeggen, iedereen moet deze films gewoon gezien hebben! Al is het alleen al voor de mooie locatie waar alles is opgenomen: Nieuw-Zeeland.

Persoonlijk vind ik de Hobbit-trilogie een stuk minder leuk, maar dat komt ook doordat het haast niet mogelijk is om de andere films te overtreffen.

Pirates of the Caribbean

Johnny Depp is geweldig als Jack Sparrow, ik geloof niet dat iemand anders hem had kunnen spelen. Actie, fantasy en humor zijn in deze films goed gemixt. Ik moet wel zeggen dat de eerste drie films het leukst zijn, als Orlando Bloom en Keira Knightley nog meespelen.

Series

Celblok H

Nederlandse series en films zijn óf volledig mislukt óf echt goed en Celblok H hoort bij de laatste categorie. Iedere aflevering is echt spannend en je leeft ook mee met de personages, zelf met de figuren die in eerste instantie bijzonder naar lijken te zijn. Mocht je nu willen beginnen met kijken, dan zou ik eerst alle oude afleveringen terugkijken, anders mis je een heel groot deel van het verhaal.

Grey’s Anatomy

Ik volg deze serie niet helemaal, aangezien ik een groot deel van de afleveringen gemist heb, maar het is alsnog prima te volgen. Ik ben wel bang dat het niet leuk meer is om ziekenhuisseries te kijken als ik eenmaal Geneeskunde studeer, waarschijnlijk klopt er heel veel niet.

Once Upon A Time

Een jaar terug ongeveer kwam ik op internet meerdere verhalen tegen van mensen die een geweldige ‘nieuwe’ serie hadden ontdekt: Once Upon A Time. Ha, niet dus. Iets van vijf jaar geleden werd deze serie op tv uitgezonden en toen zat ik iedere woensdagavond aan de buis gekluisterd. Fantasy is echt mijn ding. Wel een beetje jammer dat a) de serie niet meer op tv is en ik dus nooit verder ben gekomen dan, geloof ik, seizoen vier (bestaan er nog meer mensen zonder Netflix?) en b) de serie ietsje langdradig is.


Wat is jouw favoriete film/serie?

 

5 thoughts on “Mijn favoriete films en series (zonder spoilers)”

Geef een reactie

