Blog

Mijn camera is overleden + nieuwe camera?

CIMG3371

Volgens mij heb ik wel eens gezegd dat ik op zoek ben naar een nieuwe camera. Nu is er min of meer haast bij, want mijn oude (en op het laatst krakkemikkige) cameraatje heeft het begeven. Vandaar lukt het niet om een post te schrijven zoals ik gepland had, er is immers geen beeldmateriaal beschikbaar. Vandaar even een ander artikel, namelijk over de camera’s die ik op het oog heb.

Misschien is de term ‘overleden’ niet helemaal op z’n plaats, aangezien ik nog steeds foto’s met mijn Casio kan maken. Alleen, die kan ik niet meer van mijn camera af halen. Het lampje begint wel hevig te knipperen als ik de foto’s op de computer wil zetten, maar dat is het dan wel. Op zich deed hij het grofweg vijfenhalf jaar prima, er zijn zat camera’s die die leeftijd niet halen.

Nu wil ik graag een goede vervanger. Beter gezegd, ik wil een camera die nog een stuk mooiere foto’s kan maken én die goed kan filmen. Ik heb namelijk pas nog een video opgenomen en op mijn computer opgeslagen, maar de audio is niet goed en opnieuw uploaden gaat niet. Het zou dus fijn zijn als alles in één keer goed gaat. Verder moet de camera niet superduur zijn, aangezien ik eigenlijk niet zoveel verstand heb van camera’s, dus ik wil niet opgescheept zitten met iets dat ik niet eens aan durf te raken.

Hierbij de kandidaten:

Sony DSC-H300 cybershot

Eigenlijk mijn oude camera, maar dan met wat betere eigenschappen. Niet heel bijzonder.

Canon EOS 1200D

Deze lijkt me prima, ik weet alleen niet of sommige dingen prima genoeg zijn. Klinkt lekker vaag, maar ik zei al dat ik weinig verstand heb van camera’s. Ik heb ook gekeken naar de 1100D, alleen die lijkt me net wat minder goed.

Nikon D3200

Ik moet toegeven dat ik verliefd ben geworden op deze camera. Hij is alleen wel prijzig, misschien kan ik hem ergens afgeprijsd scoren.

Het valt misschien op dat ik de spiegelreflexcamera’s beter schat, dat komt waarschijnlijk doordat ik weinig weet van verschillende camera’s. Ik vraag me ook af of er geen andere merken zijn die vergelijkbare camera’s verkopen die wat goedkoper zijn. Ik blijf nog wel even zoeken, maar ik heb nu alleen een beetje meer haast :) .

13 thoughts on “Mijn camera is overleden + nieuwe camera?”

  1. Ik heb de canon. Ik vind het een hele fijne camera en hij filmt wat mij betreft ook prima. Hierboven vraag je over de lens die niet meer gemaakt wordt. Dat is de 50mm lens, de lens met die wazige achtergrond zeg maar (snap je wat ik bedoel?) Als je geluk hebt kan je deze misschien nog ergens kopen, maar ik heb begrepen dat ze inderdaad niet meer gemaakt worden.

    Like

    1. Ja, precies, die lens. Ik weet nog niet of ik meteen een lens erbij wil, maar als ik er toch voor kies, ga ik wel voor de 50 mm, dat effect is zo mooi.

      Like

  2. Vervelend dat hij kapot is! Ik heb er zelf niet heel veel verstand van, maar ik gebruik voor mijn blog de Samsung NX3000. Hij is wel wat prijziger, maar zooo fijn om te gebruiken. Als ik bijv. een nieuwe blogpost maak, kan ik de foto’s in een keer overzetten naar mijn telefoon.
    Succes met het zoeken van een nieuwe camera!
    X Julia

    Like

  3. Balen dat je camera kapot is! Ik heb zelf de Canon 1200d en die kan ik echt aanraden! Zeker als je een ‘beginner’ bent en nog nooit een spiegelreflex camera hebt gehad zou ik niet meteen een al te dure nemen, maar dan volstaat de 1200d prima. Uiteindelijk is het ook niet de body die het belangrijkst is maar de lenzen die je erbij hebt. De lens die er standaard bij zit is goed, maar je kunt na verloop van tijd dus ook nog lenzen met andere / betere functies aanschaffen. Zo kun je jezelf met zo’n relatief goedkope Canon nog jaren blijven ontwikkelen :)

    Like

    1. Over Canon hoor ik inderdaad goede verhalen, alleen ik vraag me af of er minder populaire merken zijn die even goed werken. Maar ja, daar heb ik ook geen verstand van.

      Like

Geef een reactie

