Zo kun je de volgende haarwasbeurt uitstellen

Zo kun je de volgende haarwasbeurt uitstellen2

Soms is je haar zo vet dat het smeekt om een wasbeurt, maar je hebt er simpelweg niet altijd tijd voor. Daarnaast is het niet zo goed voor je haar om het vaak te wassen. Gelukkig kun je die wasbeurt met een paar eenvoudige trucjes uitstellen.

Ben je nieuwsgierig naar alternatieven voor shampoo? Klik dan op de link. Hier kun je meer lezen over hoe ik een half jaar geen shampoo heb gebruikt.

Droogshampoo (1)

De snelste optie blijft droogshampoo. Je verdeelt je haar in banen en spuit de droogshampoo bij de aanzet. Even inmasseren om grijze plekken weg te werken en klaar. Ik las op Beautygloss dat als je de avond van tevoren droogshampoo gebruikt, het de volgende dag vlekkeloos verdeeld zit.

Droogshampoo (2)

Als je geen droogshampoo hebt, kun je daarvoor in de plaats maïzena gebruiken. Ook hier verdeel je je haar in banen, alleen nu zet je het even vast. Neem wat maïzena op je handen en wrijf het in de aanzet. Begin met zo min mogelijk, aangezien je hiermee makkelijker witte plukken kunt krijgen. Herhaal dit net zolang tot je haar stroef in plaats van vet aanvoelt. Het is wel handig om eerst een ander shirt aan te trekken in verband met vallend maïzena. Mocht je nu echt haast hebben, dan kun je ook je handen inwrijven met maïzena en dit in je haar kneden. Of nog beter, dit de avond van tevoren doen.

Hoofdhuid masseren

Dit klinkt misschien onlogisch, aangezien je hiermee de vetproductie van je hoofdhuid stimuleert, maar het werkt echt. Borstel eerst je haar door. Masseer met je vingertoppen je hoofdhuid (niet met je nagels). Vervolgens pak je een pluk haar tussen twee vingers en die trek je vanaf de aanzet richting de punten. Ik heb geen idee hoe ik dat beter kan uitleggen, vandaar even een plaatje. Op deze manier verdeel je het aanwezige vet door je haar in plaats van dat het opvallend bij de aanzet zit.

Zo kun je de volgende haarwasbeurt uitstellen

Je borstel schoonmaken

Door je haar te borstelen met een vette borstel, wordt het ook sneller vet. Misschien lukt het niet om dagelijks je borstel schoon te maken, een paar keer per week is al goed.

‘Iets’ met je haar doen

Bij mij ziet een strakke staart of knot er leuker uit wanneer ik mijn haar een paar dagen geleden voor het laatst heb gewassen. Vettig haar blijft veel beter zitten en is minder pluizig. Ik heb geen ervaring met krul- of stijltangen, maar dat lijkt me ook een optie.

Vet is niet vies

Als je nu denkt dat je vet haar moet wassen omdat het vies is, heb je het mis. Het vet wordt aangemaakt door je hoofdhuid, zodat die huid soepel blijft. Het zorgt er ook voor dat je haar niet uitdroogt.

Fijn weekend!

10 thoughts on “Zo kun je de volgende haarwasbeurt uitstellen

  1. Ik probeer mijn haar wasbeurten ook uit te stellen maar het lukt me echt niet zo gemakkelijk. Ik haat vet haar en dan denk ik al snel: ff wassen. Bedankt voor de tips, ik ga mijn best doen

    Like

    • Het is een kwestie van steeds een dag proberen te rekken. Stel dat je normaal gesproken eens in de drie dagen je haar wast, dan was je je haar de volgende keer pas de vierde dag. Op een gegeven moment went je haar daaraan en dan kun je naar eens in de vijf dagen gaan enzovoorts.

      Like

    • Maïzena neemt vocht op, vandaar kun je er ook voedsel mee binden. Eerst vond ik het ook raar, maar het is toch best simpel.

      Like

Geef een reactie

