Overig

Net nieuw: My Life – An Autobiographical Journal from Adventures to Zealous Plots

Net nieuw My Life - An Autobiographical Journal from Adventures to Zealous Plots

Een aantal jaar achtereen is het me gelukt om een dagboek bij te houden, maar op een gegeven moment werd ik het zat om per dag een verhaaltje te schrijven. Eerst besloot ik om zo nu en dan eens iets op te krabbelen, totdat ik mijn dagboek niet meer aanraakte. Een vriendin tipte dit boek, genaamd My Life en sinds afgelopen vrijdag heb ik hem eindelijk in mijn bezit. Een soort van dagboek, maar dan anders.

De volledige titel My Life – An Autobiographical Journal from Adventures to Zealous Plots laat zien dat het geen doorsnee dagboek is. Je maakt namelijk lijstjes en vult die steeds aan, waardoor het boek eigenlijk nooit af is, hoogstens vol. Deze lijstjes zijn gerangschikt op alfabetische volgorde, vandaar de naam.

Net nieuw My Life - An Autobiographical Journal from Adventures to Zealous Plots2
Foto in lamplicht – yuk!

Dit is het lijstje Advice to my seventy-year-old self (advies aan mijn zeventig jaar oude ik) uit ‘hoofdstuk’ A. Iedere invullijst heeft een titel tussen haakjes en een suggestie voor wat je in de lijst kunt zetten. Het leuke is dat er vele uiteenlopende onderwerpen zijn, van simpele dingen als je favoriete restaurants en beroemdheden die je zou willen ontmoeten tot diepere dingen als geheimen die je nooit door wilt vertellen en levenslessen die je hebt geleerd. Je vult in waar je zin in hebt.

Het boek is erg mooi vormgegeven met simpele, lieve printjes en leuke details. Wanneer je het boek opent, kun je meteen invullen waar mensen het boek naartoe moeten sturen als ze het vinden. De randen van de pagina’s zijn lichtturkoois en sommige hartjes zijn glimmend goud. Verder is het uiterlijk simpel en duidelijk.

Omdat het een Engelse uitgave is, besloot ik het in het Engels in te vullen. Dat bleek bij sommige vragen toch een kleine uitdaging. Er staan ook termen in die eigenlijk niet bestaan, dus daardoor begrijp ik niet elk onderwerp helemaal. Ik meen dat er ook een Nederlandse versie is, maar die kan ik niet vinden. Op zich niet erg, ik geloof dat ik dit boek wel vol ga krijgen.

My Life – An Autobiographical Journal from Adventures to Zealous Plots van Mr Boddington’s Studio kost ongeveer 14,95 euro (in de plaatselijke boekhandel, in sommige webshop is ‘ie duurder).

Welk advies zou jij aan je zeventigjarige zelf geven?

4 thoughts on “Net nieuw: My Life – An Autobiographical Journal from Adventures to Zealous Plots”

  1. wat onwijs leuk en speciaal voor later! lijkt mij heel leuk om van jezelf over jaren terug te lezen ^^ zoals Paul zegt hetzelfde heb ik ook met bloggen, het is grappig om te zien hoe snel dingen soms kunnen veranderen in je leven.

    Like

  2. Leuk zo’n boekje. Je hebt er ook eentje met vragen die je dan meerdere jaren achtereen kunt invullen. Het grappige is, dat ik bloggen hetzelfde vind, het is zo grappig om je eigen archieven terug te lezen en te zien hoe je toen in het leven stond.

    Like

    1. Ja klopt, dat boek heet volgens mij ‘Q&A a day’. Bloggen is inderdaad soms nog effectiever dan een dagboek, zelfs in de schrijfstijl kun je dingen van jezelf terugzien.

      Like

Geef een reactie

