Blog, Overig

Waar haal je inspiratie vandaan?

CIMG3127

Niet alleen voor mijn blog, maar voor bijna alles heb ik inspiratie nodig. Van tekenen op school tot wat ik ga eten. Helaas zit ik geregeld zonder ideeën, iets wat me soms mateloos irriteert. Gelukkig heb ik altijd wel wat manieren om dat ene, reddende idee te krijgen.

Mijn camera

Er staan nog wat foto’s op mijn camera die uit het tijdperk stammen dat ik hem nog net had. Oude foto’s dus. Eigenlijk moet ik ze uitprinten en/of verwijderen, maar een enkele keer komt er een willekeurig idee in me op bij het zien van zo’n oud plaatje.

Fietsen

In de buurt van mijn huis is er een stuk fietspad waar ik meerdere ingevingen heb gekregen. Waarom het precies daar is, weet ik niet, maar tijdens het fietsen dwalen mijn gedachten altijd lekker af, wat sowieso goed werkt.

Iets anders doen

Wanneer mijn creatieve vermogen op nul staat, laat ik hetgeen waar ik mee bezig was los en ga ik vervolgens iets compleet anders doen. Wel één ding tegelijk, anders werkt het bij mij niet meer. Vanmiddag heb ik bijvoorbeeld drie snoeren kerstverlichting uit de knoop gehaald, dat bracht me weer op het idee op deze post te schrijven. Een film of serie kijken (kijken, niet binge watchen, dan komt er echt niets zinnigs meer uit) is ook een goede oplossing.

Een rondje internet

Sociale media, nieuwssites, blogs en zelfs mijn mailbox kunnen woorden of beelden bevatten die op de een of andere manier een verse dosis inspiratie geven. Zelfs heb ik dat wel eens als ik een zin verkeerd lees.

Kletsen

Een gesprek met een familielid of vriend(in) helpt ook goed. Het is niet eens nodig om letterlijk om een idee te vragen, wat natuurlijk wel kan, maar het gesprek alleen al kan genoeg zijn.

Andere ideeën heroverwegen

In ongeveer 90% van de gevallen heb ik wel degelijk een idee, maar dan denk ik dat het niet goed genoeg is. Echter, na een paar uur/dagen/weken nadenken kom ik toch weer uit bij mijn eerste idee en dan vind ik het eigenlijk toch wel een goed plan waar hoogstens een paar kleine aanpassingen aan gedaan hoeven te worden.

Waar haal jij je inspiratie vandaan?

4 thoughts on “Waar haal je inspiratie vandaan?”

Geef een reactie

