Persoonlijk, Weekoverzichten

This was January ~ Falende apparaten, stress en heel veel inleveren

French chocolate silk pie

Januari duurde voor mijn gevoel behoorlijk lang, vooral omdat er zoveel verschillende dingen gebeurde. Toetsweek, verslagen, het begin van mijn stage, het begin van de decentrale selectie… Daarom blik ik nog even terug.

Vrijdag 1 januari
De kerstspullen kwamen zo ongeveer mijn neusgaten uit, dus ik heb al mijn frutsels in dozen op zolder gezet. Heerlijk. De woonkamer ziet er nu wel bijzonder leeg uit, afgezien van het glittertapijt dat er nu ligt. Oeps.

Maandag 4 januari

De eerste stagedag! Ik vond het erg leuk. Het was wel even wennen, aangezien ik als scholier tussen studenten en afgestudeerden werk, maar dat geeft niet. Mocht je je afvragen wat ik doe: ik werk mee aan een onderzoek naar het EPD (elektronisch patiëntendossier).

Maandag 11 januari
Het begin van de toetsweek was daar. Eigenlijk vond ik dat niet zo erg, aangezien je dan slechts twee taken hebt: leren en naar school gaan om de daadwerkelijke toets te maken. Verder niets. Opruimen hoort hier ook niet bij, getuige mijn kamer. In de kerstvakantie had ik nog zo hard geprobeerd om het er woonbladwaardig uit te laten zien, het mocht niet baten.

Dinsdag 12 januari
R.I.P. Bunny von D <3

Donderdag 14 januari
Ondanks de berg kunstgeschiedenis die ik nog moest leren, was ik bijzonder blij. Toen besloot ik dat het tijd was om dat vast te leggen.

Blij

Vrijdag 15 januari
Uiteindelijk bleek dat leerwerk voor niets, de leraar besloot om helemaal niets van de stof in de toets terug te laten komen. Argh.

Maandag 18 januari
Het formulier van de eerste ronde van de decentrale selectie van Geneeskunde was binnen en dat betekende het begin van een boel geregel. Ik moest bewijsstukken met handtekening, stempel en datum zien te regelen, dus ik begon maar met een berg mailtjes sturen.

Zaterdag 23 januari
Huiswerk voor biologie: organiseer een filmavond met vrienden en kijk de film ‘Outbreak’. Dat was voor herhaling vatbaar. De film zelf is trouwens niet enorm geweldig, wel leuk, maar niet leuk genoeg voor een tweede keer. Voor bij de film had ik een ‘French chocolate silk pie’ gebakken die erg lekker en erg machtig was (dit was niet de bedoeling, maar ik weet waar het mis is gegaan). Ik zal mijn versie van deze taart binnenkort delen.

Woensdag 27 januari
Stress, heel veel stress. Ik had het formulier verkeerd geprint, dus ik moest hem opnieuw printen en naar school fietsen (door regen en wind) om een stempel te halen. Eén. Kleine. Stempel. Waarom had ik ook alweer niet opgelet? Daarnaast was mijn camera overleden, gelukkig kon ik mijn moeders camera lenen om foto’s van het hele formulier met stempel te uploaden (printer weigert nog steeds om te scannen).

Donderdag 28 januari
Alle papieren waren verzameld, dus ze konden naar de universiteit gestuurd worden. Aangetekend, voor de zekerheid, aangezien je dan een verzendbewijs krijgt en je kunt zo de brief volgen. In de winkel snapte men niet helemaal waarom iets ‘wat makkelijk door de brievenbus past’ aangetekend verzonden moet worden. Nou, dit is van levensbelang. Ik weet echt niet wat ik moet doen als ik niet word toegelaten, Geneeskunde bezet voor mij de hele top tien van favoriete studies.

Zaterdag 30 januari
Het concept voor het profielwerkstuk was eindelijk af, dus ik heb hem ingeleverd. Nu maar hopen dat er weinig aan hoeft te worden veranderd. Ik ben helaas nog niet klaar met de geïnlever (vanaf nu een woord), aangezien er ook nog een natuurkundeverslag staat te wachten.

En verder

Volgende maand zal lichtelijk zenuwslopend worden, aangezien ik in de tweede helft van februari te horen krijg of ik door ben naar ronde twee van de decentrale selectie, maar eerst ga ik morgen een dag meelopen in het ziekenhuis, waar ik erg veel zin in heb. Ik ga ook nog een keer naar de open dag van de VU, zodat ik misschien een plan B qua studies heb.

Hoe was jouw maand?

Geef een reactie

