Persoonlijk, Weekoverzichten

This was 2015 (en een beetje december)

2015

2015 zit er alweer op. Het verbaast me ieder jaar weer dat de tijd zo snel gaat. Binnen een paar tellen is het hartje zomer, een paar dagen later zet je de kerstboom op en zo gaat het maar door. Daarom kijk ik nog één keer terug op het afgelopen jaar.

December

Dinsdag 1 december
Realisatie: het is december.

Zondag 6 december
De dag ervoor had ik besloten te ploggen. Toen realiseerde ik me dat ik die dag daadwerkelijk niets buitengewoons ging doen. Resultaat: één foto, het uitzicht vanuit mijn bed. Ondersteboven, dat dan weer wel.

CIMG3366

Dinsdag 8 december
Ik had de de weken voor deze dag het gevoel dat er iets mee was, maar ik zou achteraf niet weten wat precies.

Vrijdag 11 december
Ik ging bij Medische Informatiekunde proefstuderen. Het was niet echt heel verhelderend. Het eerste deel van de dag had erg veel weg van Geneeskunde, daar was ik erg blij mee. Wat minder leuk was, was de warmte in de kamer waar we met ongeveer vijftien mensen zaten.

Vrijdag 17 december
Ik weet nog goed hoe blij ik was deze dag. De eerste vrije dag van de vakantie, nu weer bijna voorbij.

Dinsdag 22 december

Ik ging naar een lunchafspraak voor mijn stage (zin in!). In de bus ernaartoe bedacht ik me dat het woord ‘lunchafspraak’ wel echt heel professioneel klinkt. Ik bedoel, je hoort het vooral uit de mond van drukke bankvertegenwoordigers en grote bloggers.
Daarna ging ik met mijn zus de stad in, wat enorm gezellig was. Even een laatste poging om de V&D te redden door te gaan eten bij La Place. Mission failed.

Zondag 27 december
Van de ene op de andere dag kreeg ik een rozijnenverslaving. Het liefste zou ik de hele bak leegeten. In plaats van heel veel buikpijn krijgen door dat te doen, had ik een nieuwe combinatie voor het avondeten: banaan, yoghurt, rozijnen, kaneel, zoetstof en gepofte quinoa. Dat laatste viel een beetje tegen (het is niet krokant, maar dat staat wel op de zak), al kan ik de notige smaak wel waarderen.

Donderdag 31 december
Oudejaarsdag betekende bak- en kookdag. Ik kookte voor de lunch (als ik thuis ben, eet ik ’s middags warm), maakte gevulde eieren en bakte een kwarktaart. Een tip voor als je deeg moet kneden: trek van die wegwerphandschoenen aan. Werkt geweldig, zeker als de telefoon gaat. Doorgaans belde iedereen wanneer ik met boterige handen stond. Een van de winterwortelen leek erg veel op een kattenpootje.
Wat vandaag ook fijn was, was dat ik eindelijk weer gefilmd had. Ik wil even kijken of ik er met een ander programma dan Movie Maker er wat mooiers van kan maken, mijn anders video’s waren zo korrelig en houterig.

CIMG3416

2015

In 2015 is er voor mijn gevoel niet echt enorm veel gebeurd, de uitschieters zaten in het begin en het einde.

Het eerste deel van het jaar was heel verwarrend. 10 maart overleed mijn oma, in dezelfde week ging ik ook proefstuderen bij Geneeskunde en mijn mondeling DELF B1 (Frans staatsexamen) doen. En o ja, ik was de dag ervoor ook nog jarig. Van het eerste kwartaal weet ik eigenlijk alleen nog dat mijn oma ziek was. Wat dat betreft was dat deel van het jaar waardeloos.

Richting de zomer werd het wat leuker. Mijn blog bestond toen ook een jaar, wat toen echt niet als zolang voelde. Nog steeds is het alsof ik een paar weken terug mijn eerste post online zette. Ik heb geen moment spijt gehad van de keuze om te gaan bloggen.

Na de zomervakantie begon mijn laatste jaar op de middelbare. Eigenlijk was ik er al behoorlijk klaar mee, zeker omdat ik toen al heel zeker wist dat ik Geneeskunde wil gaan studeren. Maar eerst kwam mijn profielwerkstuk nog, waar ik samen met een vriendin nog steeds heel hard mee bezig ben.

Richting het einde van het jaar leek het net alsof mijn leven een stuk serieuzer werd. In september schreef ik me alvast in voor mijn studie, toch wel het begin van iets wat als groot en belangrijk voelt. Ik ging ook op zoek naar een nieuwe camera, zodat ik wat meer overtuigende foto’s en video’s kan maken, in plaats van ‘net-niet’-exemplaren. Tot slot kreeg ik te horen dat ik stage mag lopen in het VUmc, wat me heel leerzaam en leuk lijkt. Daarnaast is het weer een stap richting de uitgang van mijn comfortzone.

Toen werd het 31 december, twaalf uur ’s nachts. Ik stond mijn tanden te poetsen, vijf minuten later kwam ik erachter dat het 2016 was. Ach ja.

 

Iedereen een mooi 2016 toegewenst!

2 thoughts on “This was 2015 (en een beetje december)”

Geef een reactie

