Doelen voor 2015: gelukt?

cimg1603

Begin dit jaar schreef ik wat ik in 2015 echt wilde doen. Nu is het jaar bijna voorbij en ik wilde weten of ik die dingen ook echt heb gedaan. Om eerlijk te zijn was ik vergeten wat ik nu precies had bedacht, dus dat heb ik er even bij gepakt. Ik ben benieuwd…

Mijn dagboekje bijhouden (bloedsuiker)

…ehm. Niet echt. Helemaal niet. Ik vul eens in de zes à zeven weken alles in. Wat dat betreft is het fijn dat mijn meter zo’n groot geheugen heeft. Het invullen is wel een rotklus op deze manier. Mijn vinger word bijna gevoelloos van het eindeloos drukken op ‘Terug’. Daarnaast bereken ik per dag het gemiddelde, wat ook lang duurt als ik een paar weken in moet vullen.

Mijn posts vooruit plannen

Wat je nu leest, schreef ik vlak voor het moment dat het online kwam. Dat doe ik iedere keer. In mijn hoofd plan ik alles wel keurig, maar dan heb ik nog geen foto’s gemaakt en dan is er nog geen letter getypt. Het boekje waarin alles zou moeten staan, heb ik al heel lang niet meer aangeraakt. Heel stom, want het zou erg handig zijn als ik een dag minder tijd heb om te bloggen.

Dingen afmaken die meteen kunnen

Ja, dit is min of meer wel gelukt. Wanneer ik iets weg moet gooien, doe ik dat meteen, in plaats van dat ik wacht totdat ik wel op moet staan. Aan de andere kant is er nog veel verbetering mogelijk op dit gebied. Mijn plan is in ieder geval om in deze vakantie veel dingen voor elkaar te krijgen, zodat ik in schoolweken niet steeds moet denken aan van die ‘oja-klusjes’.

Dingen regelmatig doen

Toen ik dit terug las, vroeg ik me af wat ik hiermee bedoelde. Eronder stond iets over work outs, maar dat is zeker gelukt. Ik doe iedere dag trouw wat aan beweging én ik oefen de split. Verder probeer ik steeds meer regelmaat toe te passen, dat gaat ook steeds beter (behalve doel 1 en 2, oeps). Soms heb ik dat juist weggehaald. Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan zondagen, aangezien er a) vrij weinig gebeurt en b) het is dan bijna maandag. Toen besloot ik alle typische zondagactiviteiten te verhuizen naar andere dagen en dat werkt erg goed. Het ‘ik-moet-bijna-weer-naar-schoolgevoel’ is er nog wel, maar in mindere mate.

Wat dit jaar ook gelukt is, is het beginnen van mijn YouTube-kanaal. Helaas kan ik minder vaak filmen dan ik zou willen, maar ik hoop deze vakantie toch minstens drie keer een video op te nemen. Ik heb ook een nieuwe camera op het oog, namelijk de Canon EOS 1200D DSLR. Heeft iemand daar ervaring mee? Mijn compact camera heeft een probleem met het snoer, ik moet hem namelijk op een bepaalde manier vasthouden tijdens het uploaden van foto’s of video’s. Vooral tijdens dat laatste is erg vervelend.

Binnenkort zet ik mijn doelen voor 2016 online, stay tuned!

8 thoughts on “Doelen voor 2015: gelukt?

  1. Voor mijn cliënten kreeg ik van het ziekenhuis vaak van die boekjes waar je heel makkelijk de bloedwaardes in een overzicht kan invullen. Lijkt me veel makkelijker dan elke keer van een paar weken achter elkaar in te vullen. Maar ik herken het wel hoor, zou het zelf ook zo op die manier kunnen doen haha :)

    Like

    • Ik heb voor mezelf een tabel gemaakt in een document, met kleurtjes en duidelijke vormgeving, maar ik vergeet er steeds eentje uit te printen. :) Soms denk ik slim te zijn door een hele stapel te printen, maar dan moet ik net weer iets tussendoor aanpassen…

      Like

  2. Tja, niet alles kan lukken in het leven. Belangrijk is om ook bewust bezig te zijn met dingen. De weg er naar toe is soms belangrijker dan het doel bereiken (klink ik al als Deepak Chopra, haha).

    Like

Geef een reactie

