Frustrerende dingen

CIMG3285

Even geleden schreef ik al over mijn soms frustrerende camera en vandaag ga ik daar op door. Want soms is het écht even nodig om je hart te luchten over dingen waar je heel slecht tegen kunt, dan voelt het al meteen een stuk beter.

Net niet vol

In de kelder staat een blikje gecondenseerde melk (waar je trouwens deze taart kunt maken) en daar zit 397 gram in. Waarom passen die drie extra grammetjes er niet bij? Het is misschien niet echt frustrerend, maar ik blijf er wel over nadenken.

Dingen die tijdens haast ineens niet lukken

Wanneer ik snel weg wil, gaat alles mis. Ik krijg de rits van mijn tas niet dicht, mijn sleutel gaat niet goed in mijn fiets, ik laat alles vallen… Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb inmiddels zelfs een naam bedacht voor zulke momenten: stroop. Ik weet niet hoe ik goed moet uitleggen waarom, maar stroop in vergelijking tot water lijkt me voor een vis even irritant. Je wilt wel vooruit, maar alles houdt je tegen.

Mijn haar

Als ik het ’s avonds net gewassen heb, lijkt het heel vet. De volgende dag is het echter kurkdroog en pluizig. Even later slaat dat plots om naar vet. Aan het einde van de dag en vlak voor het wassen zit het ineens leuk. Verder ben ik wel heel blij met mijn haar.

Het past niet

Welke koffer, tas, broekzak, opbergdoos of kofferbak je nu in gedachten neemt: alle voorwerpen die erin moeten, passen erin. Behalve dat ene, kleine maar o zo belangrijk dingetje. Mocht je denken dat het gaat lukken als je alles er opnieuw in probeert te doen, vergeet het maar rustig. Over tassen gesproken, hierbij even de gelegenheid om mijn nieuwe tas te laten zien. Ik heb hem al sinds oktober, maar ik heb in de tussentijd nooit wat met de foto’s ervan gedaan.

Dat ene woord

Dit heb ik enorm vaak en veel mensen zullen het wel herkennen, dat je niet op dat ene woord kunt komen. Of het nu iets simpels is als de naam van een leuk nummer op de radio of wat ernstiger zoals de naam van een bekende waarmee je staat te praten, beide situaties zijn even erg. Natuurlijk weet je het weer als je ’s avonds in bed ligt, wanneer je er niets meer aan hebt.

‘Wat zeg je?’

Je vertelt een heel verhaal aan iemand en aan het einde bleek die persoon niets verstaan te hebben. Dilemma: alles opnieuw vertellen of toch ‘Laat maar.’ Dat laatste is ook heel frustrerend, aangezien je als luisteraar alsnog wilt weten wat de ander nu eigenlijk zei.

Je wilt iets, maar het kan niet meteen

Heel vervelend als je bijvoorbeeld iets heel lekkers voor je neus krijgt, maar iemand wil eerst nog even wat zeggen voordat je mag beginnen met eten. Ik wil bijvoorbeeld dolgraag weer video’s opnemen voor mijn YouTube-kanaal, alleen er staat nog een flinke to do list op me te wachten. Dat brengt me weer op iets anders wat irritant is, namelijk mijn PWS. Zal er ooit een einde aan komen?

Wat vind jij ontzettend frustrerend?

2 thoughts on “Frustrerende dingen

  1. Zo, zó herkenbaar dit. Echt alles gewoon. Haha, ik zeg dat bewust ‘laat maar’ zodat de ander zivh schuldig gaat voelen en het alsnog wil weten. Zo van, eigen schuld, had je maar moeten luisteren. En dat laatste: ja. Echt precies dat. De laatste tijd ontdek ik zóveel leuke dingen, maar pws blijft zo’n constant zeurend stemmetje… School in het algemeen overigens.

    Like

Geef een reactie

