Persoonlijk, Weekoverzichten

This was November ~ Zwembadbrood, kerstspullen en blauwe spruitjes

CIMG3343

Deze maand is het me gelukt om alles bij te houden. Voor het eerst. Mijlpaal.

Zondag 1 november
Door de open dag besloot ik me alvast in te schrijven voor Geneeskunde. Best vroeg, aangezien 15 januari de deadline is, maar het bleek toch niet zo gek om de tijd ervoor te nemen. Ik moest namelijk een vragenlijst invullen, wat dingen uploaden en ik moet langskomen om alvast tijdsverlenging aan te vragen (vanwege suikerziekte). Gelukkig heb ik me niet in de kerstvakantie ingeschreven, dat zou nogal stressvol zijn.

Donderdag 5 november
‘Heksen en tovenaars kunnen ook gewoon bij elkaar’, aldus een jongen op school. Goed om te weten.

Maandag 9 november
Ik heb de Gameboy herontdekt. De laatste keer dat ik geregeld speelde moet op de basisschool zijn geweest, sindsdien ben ik het vergeten. Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk leuker vind dan de Nintendo DS, ook al ziet het spel er enorm verouderd uit. Momenteel speel ik Zelda Oracle of Seasons.

Dinsdag 10 november
De kerstmarkt viel dit jaar enorm tegen. Misschien is het wat vroeg, maar alle kerstspullen staan al in de tuincentra. Zeker de Intratuin viel tegen. Ik weet nog dat er ooit een groot stuk was met metershoge kerstbomen. Rond die kerstbomen lagen ballen, slingers en andere dingen in dezelfde stijl. Nu ligt alles onoverzichtelijk door elkaar en de bomen waren aan de bovenkant niet versierd. Nou ja, dan maak ik zelf eind deze maand maar wat leuks van m’n boom.

Woensdag 11 november
Ik ging voor mijn tijdsverlenging naar de VU, maar dat bleek nog lang niet nodig (ik hoef pas in augustus volgend jaar, als ik word aangenomen). Ach ja, nu weet ik alvast waar ik dan moet zijn.

Donderdag 12 november
De eerste keer sushi. Ik kon het niet echt geweldig noemen, eerder saai.

Woensdag 18 november
Nope. Niet mijn dag. Na een uurtje fysio was mijn energie volledig verdwenen.

Maandag 23 november
Ik ging natuurkunde herkansen en ik had zo’n goed gevoel over de toets! Ik kreeg het zelfs voor elkaar om een formule te herleiden. Negen van de tien keer laat ik die opgaven leeg, aangezien ik dan niet zie hoe ik van een stel random formules uit Binas de formule van het blaadje moet brouwen.

Donderdag 26 november
Uiteindelijke opzet voor het onderzoek bij ons PWS: lachende mensen filmen en hun lach opmeten. Op zich niet heel ingewikkeld om uit te voeren, hoewel ik voel dat dit bijzonder ongemakkelijk gaat worden voor beide partijen. Het is in ieder geval voor een goed doel: we willen de procentuele toename van de afstand tussen de mondhoeken meten bij twee soorten lachen. Als het af is, laat ik het weten.

Vrijdag 27 november
Het was weer tijd voor kerstspullen. Ik weet dat het vroeg is, maar het is gewoon leuk. Overmorgen is het immers al december. Ik gaf ook voor het eerst bijles.

En verder

PicMonkey Collage

  1. Dit brood deed me bijzonder veel denken aan een zwembad. De broodbakmachine maakt af en toe broden die niet helemaal gaar zijn, dus dan krijg je dit.
  2. Blauwe spruitjes. Niet heel anders dan gewone spruitjes, maar wel lekker. Ze lijken iets zoeter en minder bitter.
  3. De stapel kerstspullen van boven. De berg was 1x1x1,5 meter.
  4. Mijn eerste sushi.
  5. De stapel kerstspullen van opzij.

Aangezien mijn camera een afwijking heeft bij het kabeltje, moet ik hem steeds op een bepaalde manier vasthouden tijdens het uploaden. Niet heel ideaal, zeker niet als ik weer ga filmen. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe camera. Sowieso met omklapscherm en meer opties dan mijn oude compactcamera, maar liever niet overdreven duur. Heeft iemand suggesties?

8 thoughts on “This was November ~ Zwembadbrood, kerstspullen en blauwe spruitjes”

  1. Leuk om te lezen! Kwam via teske.nl op je site terecht en het ziet er leuk uit! En ik ben ook geen sushi fan (mijn vriendinnen verklaren me voor gek, maar dat terzijde).

    Like

  2. Naar die blauwe spruiten was ik benieuwd want ik hou er zelf ontzettend van en ze zijn ook erg gezond. Ik zie ze wel in de winkel liggen of online -AH- maar ze zien er zo eng uit..? Goed om te lezen dat ze wel lekker zijn, nu ben ik nog nieuwsgieriger. Bedankt en veel succes met je opleiding

    Like

Geef een reactie

