Overig, Persoonlijk

Gewoon niet

CIMG3273

Bij sommige dingen denk je nu eenmaal: gewoon niet. Sokken in sandalen bijvoorbeeld. Regen, kou en harde wind. Droge cake. Allemaal dingen waarbij je je het liefst omdraait en hard wegloopt. Deze ‘Gewoon niet’ TAG kwam ik onder andere tegen bij Vera en Eilish

Eten

Geen geitenkaas voor mij en ook geen rodekool. Ooit lustte ik wel geitenkaas, maar op de één of andere manier hoef ik het echt niet meer. Best lastig, aangezien veel recepten met geitenkaas zijn. Gelukkig is er feta, dat vervangt de smaak vrij goed. Verder lust ik bijna alles.

Muziek

Ik kan veel hebben, maar overdreven vormen van screamo waardoor ik achterovergedrukt in mijn stoel zit: gewoon niet. Muziek moet iets opbeurends, troostends of ontspannends hebben, maar dat heeft geen van alle.

Kleding

  • Flared jeans. Geloof me, je benadrukt er niets goeds mee.
  • Culottes. Geen broek, geen rok, maar een middenweg waar ik niet blij van kan worden (zie: ‘Hobbezakken’).
  • Veel te strakke kleding. Als het niet je maat is, neem het dan niet.
  • Hobbezakken. Je hoeft niet te verdwijnen in je kleding, daar heeft men tenten voor uitgevonden.
  • Hele lage decolletés. Nee.

Geuren

Stinkende adem. De sprekende persoon zelf heeft het niet door, maar als luisteraar in de buurt wel. Verder is er op school een soort kantoorschoonmaakmiddel wat echt niet lekker ruikt. O, bruine bonen uit blik/pot ruiken ook vreselijk.

Seizoen

Ik heb niet echt een seizoen dat ik vreselijk vind, maar de lente kan nogal teleurstellend werken. Het blijft lang koud en nat voordat richting de zomer het kwik eindelijk iets stijgt.

Zoetigheid

Droge, kant-en-klare cake. Die goedkope supermarktdingen. Aan de ene kant zijn ze botervet, maar aan de andere kant juist heel kruimelig. Iedere keer dat ik zoiets gegeten heb, verslikte ik me in die kruimels. De smaak is ook altijd hetzelfde, vaag citroenig. Zelf de cakesoorten die naar iets anders horen te smaken.

YouTube

Alle video’s die heel gemaakt overkomen: gewoon niet. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld niet gemeende blijdschap of mensen die zogenaamd heel geweldig gezond leven.

MacDonald’s

Bijna alles. De wraps zijn best goed, de salades ook wel, de frietsaus ook, maar de rest is niet mijn ding. Ik weet nog de eerste keer dat ik daar een burger at… Ieuw! Die broodjes zijn zo rubberig, ik wil gewoon echt brood. Waar ik wel blij van word, zijn de milkshakes en de McFlurry’s.

Personen

Mensen die ongeïnteresseerd zijn. Vooral irritant wanneer ze iets vragen en alle keren daarna weer hetzelfde vragen. Dan heb ik het niet over vergeetachtigheid, maar de onwil om iets te onthouden. Afgelopen zomer bijvoorbeeld, toen kwam ik binnen zes weken drie keer een kennis van mijn ouders tegen. Iedere keer zei ze dat ze me voor het laatst had gezien toen ik heel klein was, ze vroeg ook steeds in welke klas ik zat. Boeit het niet, vraag het dan niet.

Bekend persoon

Ik ken geen karakters van bekende personen, dus dat is lastig. Ik heb wel een hekel aan mensen die zichzelf helemaal geweldig vinden.

Ouders

Geen idee, misschien overbezorgdheid.

Waarbij denk jij ‘Gewoon niet’?

13 thoughts on “Gewoon niet”

  1. Ik vind dit zo’n leuke tag! Je hebt de vragen leuk beantwoord! Droge cake vind ik ook echt niet lekker! Mensen die ongeïnteresseerd zijn vind ik ook vervelend! Daar kan ik me snel aan irriteren.

    Like

  2. dat van die zeer gemaakte youtube videos is zo herkenbaar :o ik vind het echt vervelend om te kijken of wanneer iemand een make up video maakt en al 10 kilo make up op heeft xD

    Like

Geef een reactie

