Persoonlijk, Weekoverzichten

This was October ~ Stresskip, emotioneel ei en veel lachen

okt

Een maand met een stijgende lijn! In het begin moest ik haasten en voelde ik me anderhalve stresskip, maar aan het einde werd dat weer goedgemaakt met vakantie en veel lesuitval. Een productieve maand, al zeg ik het zelf.

Donderdag 1 oktober
Het regende. Er lagen plassen op de weg. Auto reed hard. Ik reed op de fiets naast de natte weg. Vul de rest zelf in.

Dinsdag 13 oktober
De eerste toetsweek van het jaar was weer bezig, dus ik was een dag vrij (ik heb die vakken niet, dus vandaar). Enerzijds heel fijn, want vrij, maar aan de andere kant ook heel verwarrend. Het voelde als vakantie, terwijl ik in de drie dagen erna toch echt nog vijf toetsen moest maken.

Donderdag 15 oktober
Stress. Heel veel stress. De volgende dag had ik zowel natuurkunde (veel snappen) als kunstgeschiedenis (veel leren), dus ik vroeg me af hoe ik dat ooit zou gaan doen. Ik was wel al eerder begonnen, maar op het laatst voelde het alsof ik dat niet meer wist.

Vrijdag 16 oktober
Vakantie! Geen huiswerk, praktisch geen leerwerk: ik was eraan toe. Nog wel een PWS dat voor het einde van het jaar af moet zijn, maar dat geeft niet, want we hebben een leuk onderwerp (waarom mensen lachen). Vriendin en ik weten nog steeds niet hoe we dit moeten presenteren. ‘Hallo allemaal, ons onderwerp is lachen.’ *padum tsj*

Zaterdag 17 oktober
Ook al was het net vakantie, toch besloot ik te gaan leren. Gebarentaal om precies te zijn, de Amerikaanse variant (ASL). Het is best leuk om te doen, heel anders dan ‘gewone’ taal. Het grote voordeel is dat er geen grammatica aan te pas komt, aangezien aparte gebaren voor werkwoordsvormen heel verwarrend zouden zijn. Ik ben nu nog steeds bezig en ook al is het nog lang niet voldoende voor een gesprek (tenzij ik alles letter voor letter moet spellen), is het wel heel interessant.

Donderdag 22 oktober
Ik probeerde wat te frutselen en ik besloot glitterlijm te gebruiken. Dat spul heb ik al ruim vijf jaar, zo niet langer, dus de lijm is meer een soort gel die je met je vingers uit moet smeren. Waarom ik dat aandurfde, weet ik nog steeds niet, want de dagen erna zat alles onder de glitter. Herkent iemand dit? Ik heb namelijk nooit eerder iemand met allemaal gekleurde glitters op zijn gezicht gezien zonder dat dat expres erop gedaan was.
Ook niet geheel onbelangrijk, mijn tas kwam aan. Ja, het heeft even geduurd, maar bovenaan het artikel staat een sneak peak.

Vrijdag 23 oktober
Ik kreeg een tijdje terug een schrift van een vriendin die in Japan was geweest. Vervolgens bewaarde ik het ‘voor iets speciaals’ (wat betekent dat het wel even duurt voordat je het gaat gebruiken) en vandaag kwam ik hem weer tegen. Ik zou zeggen, kijk naar de print en laat het even op je inwerken.

PicMonkey Collage

Aangezien ik geen woord/klank/letter Japans kan lezen, noem ik het ‘Emotioneel ei’. Erg inventief ben ik nu eenmaal niet.

Zondag 25 oktober
Ik was best tevreden over mijn vakantie. Ik was productiever dan in de zomervakantie. Misschien komt het doordat je beperkt de tijd hebt om dingen te doen, waardoor je efficiënt moet werken. Wat wel jammer is, is dat dit mijn laatste herfstvakantie ooit is. Tenzij ik zak voor mijn examen, maar dat was ik niet van plan. Best een raar idee dat ik volgend jaar alleen zomer- en kerstvakantie heb.

Maandag 26 oktober
Een PWS over lachen betekent ook rare feitjes lezen over lachen. Ik weet inmiddels niet hoeveel oude Grieken ik tegen ben gekomen die, volgende één of andere legende, de slappe lach niet overleefden. De meest zielige was toch wel iemand die zo hard moest lachen om zijn eigen grap dat hij het loodje legde.

Zaterdag 31 oktober
Het ‘opendagenseizoen’ is al even bezig, vandaag ging ik naar de open dag van de UvA. Ik weet al wat ik wil gaan studeren, alleen ik weet nog niet zeker wat ik wil gaan doen als ik uitgeloot word voor Geneeskunde. Deze dag liet me in ieder geval zien wat ik niet wil (Kunstmatige Intelligentie), welke studies vast wel leuk zijn, maar niet voor mij (Psychologie en Psychobiologie) en wat me wel een goede tweede keus lijkt (Medische Informatiekunde).

En verder

In november heb ik redelijk wat dingen gepland, ik ga bijvoorbeeld naar nog een open dag, de verjaardag van mijn zus en, niet te vergeten, naar de kerstmarkt. Ja, ik weet dat het nog geen december is, maar dat hindert niet.

3 thoughts on “This was October ~ Stresskip, emotioneel ei en veel lachen”

    1. Klopt, je mag, als je niet geselecteerd wordt, het jaar erna weer meedoen met de decentrale selectie. Het jaar daarna zou je nog bij een andere universiteit mogen meedoen.

      Like

Geef een reactie

