Slechte gewoontes

CIMG3275

Iedereen heeft ze wel: slechte gewoontes. Je probeert er vanaf te komen, maar ja…

Wat ik iedere dag doe, is dingen veel te vaak controleren. Zit mijn konijnenhok dicht? Heeft mijn kat water? Zitten mijn oorbellen er nog in? Het beheerst niet mijn leven, maar ik wil dingen graag zeker weten.

Wanneer ik me verveel, ga ik ergens aan frutselen. Ik weet niet hoe ik dat beter uit kan leggen. Ik ga aan mijn haar zitten (vlechtjes maken), iets lospeuteren (lang leve plakband) of iets wat daarop lijkt. Zelfs als ik eigenlijk wel wat te doen heb, bijvoorbeeld een gesprek, moeten mijn handen ergens mee bezig zijn.

De meest vervelende van het lijstje, vooral voor anderen, is iemand onderbreken. Doorgaans ben ik vrij stil, maar wanneer ik fanatiek wordt in een gesprek, wil ik graag dingen zeggen voordat de ander klaar is. Hier moet zeker een einde aan komen, want ik vind het zelf ook niet leuk als iemand door mij heen praat. Ik vond de foto van mijn kat wel toepasselijk, want hij wil mijn foto’s onderbreken. Op z’n achterpootjes, neus tegen de camera. Ach, dat is dan wel lief :) .

Van mijn allerslechtste gewoonte ooit ben ik inmiddels gelukkig kwijt, het gebeurt nu hoogstens eens in de paar maanden. Ruim tien jaar geleden was het namelijk heel erg: ik zei alles twee keer. U leest het goed. Ik kon er echt niets aan doen, maar wanneer ik iets zei, fluisterde ik het heel zacht nog een keer. Volgens mij zat ik in groep 2 toen dat gebeurde. Omdat het toch best raar en onhandig was, heb ik het mezelf snel afgeleerd. Ik heb nog steeds geen idee hoe het kwam.

Een andere gewoonte uit het verleden was dat ik de witte randjes van mijn nagels eraf trok. Op een gegeven moment besloot ik het nooit meer te doen en dat lukte. Mijn nagels nu zijn dan wel weer het andere uiterste, maar ik denk niet dat dit een slechte gewoonte is.

Heb jij een slechte gewoonte?

11 thoughts on “Slechte gewoontes

  1. Hallo! Ik herken deze layout direct, die heb ik ook! Leuke blog heb je. Nog een tip, probeer je ”voorstukjes” (dus de tekst die je boven de read more knop hebt staan) iets langer en ”lokkende” te maken. Zo zullen mensen veel nieuwsgieriger zijn naar je artikel! Fijne dag!

    Like

      • Ja, dat is ook heel lastig! Ik doe de opleiding mediaredactie en daar leer je dat. Vertel het belangrijkste in de eerste zin, maar zonder “de verrassing” te verklappen.

        Liked by 1 persoon

  2. Heh dit zou ook wel een lijstje van mij kunnen zijn. Dat controleren heb ik ook heel sterk, vooral op mijn werk. En het onderbreken, oh dat wil ik helemaal niet maar gebeurt toch :)

    Like

  3. Ohja die eerste herken ik wel! Ik controleer ook vaak dingen omdat ik dan bang ben dat ik iets vergeet ofzo. Een andere slechte gewoonte van mij is dat ik me nog steeds veel te veel vergelijk met andere mensen, een hele vervelende gewoonte haha. Leuk artikel! :)

    Like

Geef een reactie

