Overig

Welkom, herfst

CIMG3229

Langzaam aan wordt het steeds kouder en donkerder buiten. Korte broeken worden dikke truien. Geeft niet.

Voor zover ik weet heb ik nooit een favoriet seizoen gehad. Het knusse gevoel van de winter, het nieuwe leven van de lente, de warmte van de zomer… Ik vind de herfst een beetje een apart seizoen, net zo leuk als de andere jaargetijden, alleen ik kan niet in een woord of zin samenvatten wat ik er nu zo fijn aan vind.CIMG3234

Om te beginnen is de veranderlijkheid van de herfst iets wat mij aanspreekt. De ene dag kan het koud en nat zijn, maar de dag erna is het misschien wel warm genoeg om buiten te zitten. Daardoor is het de perfecte overgang tussen zomer en winter. Twee seizoenen in één, zeg maar. Het is ook de aanloop naar de feestdagen, Sinterklaas valt bijvoorbeeld nog net in de herfst.CIMG3238

Daarnaast is dit de tijd om dikke truien en zachte sjaals uit de kast te halen. Je moet dan wel iets meer nadenken over een outfit dan in de zomer, want koude ochtenden resulteren soms in warme middagen. Van alleen een shirt tot een dun jack naar een dikke jas, dat is de herfst.CIMG3244

Tot slot vind ik de herfst een van de mooiste seizoenen. De zomer kan erg droog en dor zijn, de winter en lente nat en kaal, maar nu is het het perfecte moment om met een camera op pad te gaan. Kastanjes, gekleurde blaadjes, appels aan de bomen: daar word ik blij van. Het allermooist vind ik de mistige ochtenden, precies wanneer de zon opkomt. Dan krijg je zo’n rode gloed door de witte waas waarin alles gehuld is, een klein blaadje heeft dan nog een lange schaduw. Spinnenwebben lijken afgezet met glimmende steentjes.CIMG3245

Heb jij een favoriet seizoen?

2 thoughts on “Welkom, herfst”

  1. Mijn voorkeur is toch de zomer. Nu het weer herfst word krijg ik altijd een verkoudheid en ook nu loop ik met keelpijn rond. In de zomer heb ik dat niet en kan ik lekker in een jurkje rondlopen. Maar inderdaad de kleuren in de herfst zijn prachtig!

    Like

Geef een reactie

