Overig

Lange nagels en nagellak

CIMG3214

Nagellak en nail art zie je meestal op redelijk korte nagels, maar hoe ziet het eruit op lange nagels?

Een beetje een random artikel, maar sinds mijn nagels vrij lang zijn, merk ik dat nagellak opeens heel anders eruit kan zien. Vandaar dit artikel over nagellak en lange nagels.

Een kleine disclaimer: ik kan echt niet netjes mijn nagels lakken.

Mijn nagels zonder nagellak

CIMG3199

Mijn natuurlijke nagels zijn lang en een beetje doorzichtig. Ze lijken heel geel, maar dat komt door de witte achtergrond.

Een donkere/lichte kleur

Licht en donker
Zulke kleuren leggen vrij veel nadruk op lange nagels, met name de donkere kleuren. Ze lijken ook nep daardoor. Ik heb ze nog nooit allemaal rood gelakt, maar dat geeft waarschijnlijk hetzelfde effect.

Een figuurtje

Figuurtje

Ik heb geen talent voor hele dieren/bloemen, dus ik hield het bij een simpel hartje. Bij korte nagels zit het figuurtje doorgaans op het midden, bij mijn nagels twijfel ik. Misschien midden onderaan?

Stippen

Stippen

De meest simpele vorm van nail art is vrij tijdrovend, maar het geeft wel een leuk effect. Op zich weinig verschil met korte nagels.

French manicure

French manicure

De leukste voor het laatste: french manicure. Die ken je van het kleine witte randje. Hier geeft het een heel groot verschil met korte nagels.

Nagels lakken en lange nagels

  • Je gebruikt meer nagellak, in mijn geval twee keer zoveel.
  • Je hebt meer ruimte. Genoeg plaats dus voor lekker veel stipjes of een leuk patroontje.
  • Gechipte lak valt minder op. Het oppervlak is immers groter.
  • Ze lijken eerder nep door opvallende lak.

De lakjes zijn trouwens allemaal van de Hema, de donkerblauwe is van de DA.

8 thoughts on “Lange nagels en nagellak”

  1. Holy crap wat heb jij lange nagels! Ik ben nu sinds een paar weken bezig met met driehonderdste poging om te stoppen met nagelbijten en was al helemaal trots op mijn witte randjes haha. Maar dat is echt niets in vergelijking met jouw lange nagels :p

    Like

    1. Voordat ze zo lang waren trok ik steeds de witte randjes eraf. Toen was ik het zat en ben ik van de ene op de andere dag ermee gestopt. Sindsdien heb ik het ook nooit meer gedaan.

      Like

Geef een reactie

