Persoonlijk

TAG ~ Vriendenboekje

Vriendenboekje TAG
Op de basisschool had nagenoeg iedereen wel een vriendenboekje, vol met lijstjes over je vriendin/opa/tante/juf/je kat. In deze post vul ik zulke vragen nogmaals in.

Eerst dacht ik min of meer origineel te zijn, tot ik deze vriendenboekjes-tag tegen kwam op de blog van Britt. Jammer voor mij, maar ik vul hem gewoon in.

Wat is je volledige naam?
Iris Bos. Lekker makkelijk, geen extra namen. Ik had ook Tessa of Tirza (of Erik) kunnen heten, maar ik ben wel blij met mijn naam.

Hoe oud ben je en wanneer ben je jarig?
16 jaar en ik ben jarig op 9 maart.

Waar woon je?
In het Groene Hart, in de buurt van o.a. een koffiebranderij, een lonely molen, een paraplufabriek en het kruispunt van drie provinciën. Mocht je zin hebben om uit te zoeken waar dat dan precies is, hier heb je de gelegenheid :) .

Welke kleur haar heb je?
Bruin. Met wat rode, zwarte en blonde haren ertussen. Ik denk niet dat ik het binnen nu en een jaar of twintig ga verven, maar dieprood lijkt me erg mooi. Of blauw, alleen ik wil het liever niet bleken.

Wat voor kleur hebben je ogen?
Blauwgrijs, hoewel sommige mensen zweren dat het groen is.

Heb je broers of zussen?
Ik heb drie oudere zussen.

Op welke school zit je?
Op de middelbare. Ik kan nu wel zeggen welke school, maar dan valt er niets te raden bij de derde vraag. Momenteel zit ik in atheneum 6, het laatste jaar dus. Ik heb trouwens de profielen N&G en N&T (dus naast de verplichte vakken heb ik natuurkunde, scheikunde, wiskunde B en biologie) met tekenen en Frans.

Wat zijn je hobby’s?
Schrijven (bloggen dus), lezen, dansen en, pas ontdekt, video’s maken en editten.

Waar heb je een hekel aan?
Mensen die hun beloftes niet nakomen of niets menen van wat ze zeggen.

Wat is je favoriete vak?
Tekenen. De sfeer dan is heel anders dan bij andere vakken, vrijer en je mag zelf veel beslissen.

Wat is je lievelingskleur?
Blauw, turquoise, groen… Eigenlijk vind ik alleen oranje (à la Koningsdag) niet zo mooi.

Wat is je lievelingseten?
Er zijn niet zo veel dingen die ik niet lekker vind, dus ik heb niet echt een favoriete maaltijd. Broccoli, bietjes, wortels; allemaal prima.

Wat is je favoriete snoepgoed?
Ik eet geen snoep, in ieder geval zeer weinig. Ik word er gewoon niet blijer van of iets dergelijks. Chocolade daarentegen is wel iets wat ik erg lekker vind. Zeker van een reep, snoeprepen met chocolade vind ik niet heel interessant.

Wat is je lievelingssport?
Jazzballet, zeker weten. De naam ‘jazzballet’ klinkt alleen een beetje verwarrend, want het heeft weinig te maken met jazzmuziek of ballet. Eigenlijk is het net als hiphop, alleen daarbij dans je op de tekst en bij jazzballet dans je op de melodie. Mocht dat verhelderend klinken. Yoga is trouwens ook leuk om te doen.

Wat is je favoriete tv-programma?
Ik heb er meerdere, namelijk Expeditie Robinson, Flikken Maastricht, CSI en Grey’s Anatomy. Hoewel, de laatste drie zijn meer series.

Wat is je favoriete film?
Lord of the Rings, Star Wars, Harry Potter, The Hunger Games, Pirates of the Carribean en Mortal Instruments, dat rijtje omschrijft mijn smaak het beste. Van Mortal Instruments baal ik trouwens enorm dat het een serie wordt.

Wat is je lievelingsboek?
Ik heb geen echt lievelingsboek, maar ik moet vaak denken aan het boek De Eenheid van Ninni Holmqvist. Het is een realistisch geschreven sci-fi boek, met een toekomstscenario dat tegelijkertijd schokkend en mogelijk is.

Wie is je lievelingszanger of band?
Die heb ik niet. Vaak weet ik niet eens wie een bepaald nummer zingt.

Wie is je idool?
Idool is misschien wel een heel groot woord, maar ik heb heel veel respect voor Teske. Hoe zij blogt, video’s maakt en nu ook zingt: geen idee hoe ze het doet, maar ze doet het goed. Erg inspirerend.

Wat wil je later worden?
Een dansende arts die ook blogt en video’s maakt. Niet heel realistisch, want dat zijn minstens drie beroepen in één, dus dan zou ik het dansen weghalen. Hoewel ik daar ook dolgraag iets mee wil doen.

Wat is je lievelingsdier?
Koeien, schapen, olifanten, walvissen en weet ik veel wat nog meer.

Wat is je grootste wens?
Dat ik aan het einde van mijn leven terugkijk op wat ik allemaal bereikt heb en kan denken: “Zo, dat heb ik mooi voor elkaar gekregen, ook al dachten anderen van niet.” En dat ik over tachtig à negentig jaar in slaap val en niet meer wakker word. Dat klinkt misschien een beetje deprimerend, maar dat lijkt me een vredige en rustige manier van doodgaan.

Aangezien het een echte TAG is, nomineer ik HillyCeleste en Saskia. Voel je trouwens vrij om hem over te nemen, ook al heb ik je niet genomineerd.

Wat is jouw lievelingsdier?

2 thoughts on “TAG ~ Vriendenboekje”

Geef een reactie

