This was August ~ Vogels, fysio en vervelende (?) deurverkopers

Avifauna

Oké, officieel is het morgen ook nog augustus, maar dan is er zo’n groot gat tot vrijdag. Dus, vandaag kijk ik terug op een maand die nog niet afgelopen is. Ook leuk.

Zaterdag 1 augustus
Mijn zus is aan het verbouwen en ik ging die middag helpen met schuren. Nooit geweten hoe mijn haar eruit ziet als het grijs is, toen wel. Verder bedacht ik me dat ik zowel voor de honderste keer had gewerkt en een jaar lang vrijwilligerswerk doe. De tijd gaat echt bizar snel!

Dinsdag 4 augustus
’s Middags ging ik met mijn moeder naar het tuincentrum, maar om drie uur was mijn energie helaas al op. Balen, maar ik kon nog prima een beetje rondneuzen op het internet.

Donderdag 6 augustus
Mijn blog bestaat een jaar! Dit vierde ik met een bezoekje aan de huisarts, in de hoop dat mijn rug wat minder pijn zou gaan doen.

Vrijdag 7 augustus
Eerste keer fysio, blijkbaar staat mijn rug volledig verkeerd. Gelukkig is er iets aan te doen, maar dat gaat wel even duren.

Zondag 9 augustus
Ik fietste terug van mijn werk en ik zag twee schapen bij een voordeur staan! Ze zagen er ook echt uit als deurverkopers die allerlei nutteloze rommel proberen te slijten. Want dat is… logisch.

Dinsdag 11 augustus
Gek genoeg ben ik minstens eens in de twee weken mijn portemonnee kwijt. Iedere keer dat ik hem vind, berg ik het ding op op een logische plaats. Zo logisch dat ik een uur moet zoeken.

Donderdag 13 augustus
Met een vriendin ging ik ontbijten bij de Hema. Je krijgt toch best veel voor een euro, hoewel de jus d’orange opeens niet meer erbij inbegrepen is.

Zaterdag 15 augustus
Op mijn werk (vrijwilliger in een verzorgingstehuis) is er voor de bewoners op zondag altijd iets van gebak, dit keer slagroomsoesjes, met poedersuiker. Na mijn ronde kwam ik terug bij de broodkeuken om mijn spullen op te ruimen. Het is er erg warm, dus ik zette zoals gewoonlijk de ventilator aan. Vervolgens hield ik het lege soesjesblad omhoog, boven de luchtstroom van de ventilator en ja hoor, alles waaide alsnog over me heen. Geloof me, poedersuiker jeukt.

Dinsdag 18 augustus
Naar Avifauna geweest met mijn moeder en de dag afgesloten met uit eten gaan. Heerlijk. Zeker als er ‘grand dessert’ op de kaart staat, want ik kan niet kiezen.

Donderdag 20 augustus
Schoolboeken. Het is leuk als ze komen, gewoon om even door te bladeren, maar daarna mogen ze van mij weer terug. Helaas heb ik ze toch nog wat langer nodig.

Dinsdag 25 augustus
De introductiedag bestond dit jaar uit een rondje waterfietsen in de Amsterdamse grachten. Ik voelde me wel heel erg toerist, maar het is best leuk. Het is ons (met z’n vieren) zelfs gelukt om niet de hele tijd te botsen.

Zaterdag 29 augustus
209 bezichtigingen?! De statistieken intrigeren mij nogal. 209 keer rondgeneusd op mijn site door negen mensen. Per persoon dus iets meer dan 23 keer. Hm. Da’s best veel.

Zondag 30 augustus
In het kader van ‘probeer iets nieuws’ maakte ik zowel hummus als bananenpannenkoekjes. Het eerste was al erg lekker, door het tweede was ik verkocht. Echt, zó lekker!

En verder

Evi
Wie herinnert zich deze jongedame nog? Ik vroeg toen wat haar naam zou kunnen worden, uiteindelijk is het Evi geworden. Inmiddels is ze al behoorlijk groot, maar toch nog erg klein in dat grote weiland.

CIMG3148

Het ei rechts is een XL ei zoals je ze in de winkel koopt, het ei links is wat een kip hier geregeld produceert. Ze heeft vandaag trouwens nog een grotere gelegd, arm beestje.

Wat is jouw “voedsel-ontdekking” van deze maand?

2 thoughts on “This was August ~ Vogels, fysio en vervelende (?) deurverkopers

Geef een reactie

