Tips

9x fruit, maar dan anders

PicMonkey Collage
Twee stuks fruit per dag is niet altijd even makkelijk haalbaar en eerlijk is eerlijk, de vaak ietwat saaie appel helpt ook niet mee. Daarom heb ik negen tips om het een stuk eenvoudiger te maken om de fruitschaal leeg te eten.

Maak een smoothie. Gooi fruit bij elkaar, eventueel wat yoghurt en kaneel erbij en klaar! Mijn favoriet is een smoothie met banaan en rode grapefruit/sinaasappel/een andere random vrucht. Mocht je banaan helemaal niet lekker vinden, dan kun je dit nog steeds maken. Als je sterk smakende fruitsoorten erbij doet, proef je de banaan niet, maar is je smoothie wel lekker romig. Bessen doen het ook erg goed in smoothies.

Eet ijs. Bananenijs is erg simpel, gezond en enorm lekker. Eigenlijk is banaan altijd wel goed. Je kunt ook ander bevroren fruit fijnmalen, dan krijg je sorbetijs.

Stel een salade samen. Het vergt misschien wel wat planning, maar dan kun je wel even vooruit met fruit eten. Snijd verschillende soorten fruit in stukken en vries het in. Zo kun je steeds verschillende soorten fruit ontdooien en opeten. Bovendien kun je afwisselen met wat je invriest, je kunt ook bijvoorbeeld noten of rozijnen toevoegen. Te veel werk? Bij vrij veel supermarkten kun je doosjes kant-en-klaar ingevroren fruit kopen, dan hoef je er weinig aan te doen. Deze fruitsalades kun je eenvoudig meenemen, op de plaats van bestemming is het dan ontdooit. Leg er dan wel keukenpapier bij voor eventueel smeltwater.

Verwerk fruit in maaltijden. Wie zegt dat je fruit als tussendoortje moet eten? Ananas kan prima in hartige gerechten, bijvoorbeeld met gesmolten cheddar op een broodje of door rijst. Plakken appel of banaan of bessen maken een boterham minder saai. Overigens, fruit is ook een mooi excuus om toetjes te maken.

Bak taart. Je moet toch op een manier aan je vitamine C komen? Het is echt nodig, hoor. Een kwark-/monchoutaart met een berg bosvruchten of tropische vruchten is snel gemaakt.

Maak er sap van. Je hoeft niet per se een slowjuicer te hebben, waterrijk fruit fijnmalen en laten uitlekken geeft ook sap. Met aardbeien kan dat goed, het pulp dat je overhoudt, kun je op brood doen (met een beetje suiker). Daarnaast kun je ook gewoon sinaasappels uitpersen.

Dip het fruit. Met yoghurt en kaneel heb je een soort van dipsaus voor appels, peren en bananen (of wat dan ook). Gesmolten pure chocolade smaakt ook erg goed.

Warm het op. Appels en peren kun je in de oven zacht laten worden met kaneel. Dat smaakt precies als (appel)taartvulling. Je kunt ook appel-/perenmoes maken.

Probeer nieuwe soorten. Wel eens drakenfruit gegeten?

Hoe eet jij je fruit het liefst?

Advertenties

4 thoughts on “9x fruit, maar dan anders”

  1. Bedankt voor de handige tips! Omdat mijn dieet vooral uit chocolade bestaat (oeps) zijn deze tips wel érg handig voor een dagelijkse proportie fruit!

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s